Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Min partner har inte bjudit mig.

Konstigt, han kanske tar för givet att du ska vara med. 

Har du träffat hans vänner? 

Fråga honom om ni ska åka till festen tillsammans eller något annat, så du visar att du tycker det är självklart att du ska vara med. 

• Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2025-04-10 12:47:37 följande:
    Fast vi är ganska många som tolkar tvärtom, att du visst är bjuden och en självklar med-värd och inte behöver en formell inbjudan. Är det helt uteslutet att det är så?
    Tycker du inte det är konstigt att han inte nämnt det för TS? Jag menar, hon arbetar vissa helger, eller har barnet vissa helger. Då måste det ju klaffa för henne. Han borde ju även nämna något om planering osv för henne om hon nu skulle vara med-värd. 
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2025-04-12 13:04:13 följande:

Jag har aldrig formellt bjudit en partner utan tycker det är självklart. Men man måste ju förstås kolla att datumet passar innan man bjuder in en massa andra människor.

Kanske tänkte han att "nämna festen" var en inbjudan och att du inte sagt nåt om att du jobbar innebär att du kan och vill komma? Eller skapade han evenemanget innan han nämnde festen för dig första gången?

Fast du hade väl berättat om datum och tid informellt direkt till din partner så att hen kan planera efter det? Eller t om frågat innan så att du var säker på att din partner också kan komma. 
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2025-04-20 11:42:55 följande:
    Ja, det är vad "Men man måste ju förstås kolla att datumet passar innan man bjuder in en massa andra människor." betyder.
    Ändå skriver du så här;

Kanske tänkte han att "nämna festen" var en inbjudan och att du inte sagt nåt om att du jobbar innebär att du kan och vill komma? 

Du verkar tycka att det räcker att nämna festen för att det ska vara en inbjudan.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anna särbo) skrev 2025-06-16 00:10:06 följande:

Jag skickar inte inbjudningar till min partner.
    Jag säger datum och räknar med att han kommer.

Så du diskuterar inte innan med din partner om datumet passar?
Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.