• Betjänten

Ungdergiven i äktenskapet

Jag är en undergiven man som gärna ser min fru i en dominant roll, både i vardagen och i vårt privata liv. Finns det något problem med det, eller är det bara ett uttryck för min personlighet och våra roller?? Jag har märkt att jag känner mig bekväm och tillfreds när min fru får dominera mig och ta ledningen i vår relation. Jag undrar om det är vanligt att känna så som man??

Jag vill bli styrd, använd av henne helt i hennes  makt. Att tillhöra henne på alla sätt, kropp och tanke. Det är min största njutning att hon ska äga mig.

• Svar på tråden Ungdergiven i äktenskapet
  • Tuttälskare

Är nog vanligare än vi anar. 
    Dominans/Undergiven är kanske inte något man bekänner sig till för alla . 
    Anses som lite kinky och udda av en del så öppenhet är inte vanligt vid nya kontakter. 
    Vad du och hustrun gör och njuter av är helt upp till er.
    Det finns för få ug-kvinnor Flört

• Anonym (vanligt)

Jättevanligt! En gång läste jag en undersökning (från Kanada i och för sig) som visade att 60% av alla män vill uteslutande vara undergivna när de har sex med en kvinna. Det var bara om sex dock... 

• Anonym (Bli vuxna istället.)

Mycket negativt drag med undergivenhet. Inte bara i sängkammaren utan överlag. Såna personer är egentligen bara lata och bekväma av sig men väljer att släta över detta med att hävda sig vara "undergiven". 

Aldrig att jag blir tillsammans med en sån person eller bildar vänskap med hen.

Lata personer som skjuter över allt ansvar och initiativ på den andra parten är lättjefulla egoister och även förvuxna barn.

• Anonym (Frida)
    Betjänten skrev 2025-04-07 22:18:29 följande:
    Ungdergiven i äktenskapet

Jag är en undergiven man som gärna ser min fru i en dominant roll, både i vardagen och i vårt privata liv. Finns det något problem med det, eller är det bara ett uttryck för min personlighet och våra roller?? Jag har märkt att jag känner mig bekväm och tillfreds när min fru får dominera mig och ta ledningen i vår relation. Jag undrar om det är vanligt att känna så som man??

Jag vill bli styrd, använd av henne helt i hennes  makt. Att tillhöra henne på alla sätt, kropp och tanke. Det är min största njutning att hon ska äga mig.

Trivs din fru med det? I såna fall finns det väl inga problem. Det spelar väl ingen roll om det är "vanligt" eller ej så länge ni båda är lyckliga i er relation.
  • Anonym (Loka)

Det är vanligare än man tror. Svaga män känner sig alltid lättade när de slipper ta ansvar och hålla i tyglarna.

• Lazzi
    Anonym (Bli vuxna istället.) skrev 2025-04-08 20:04:07 följande:

Mycket negativt drag med undergivenhet. Inte bara i sängkammaren utan överlag. Såna personer är egentligen bara lata och bekväma av sig men väljer att släta över detta med att hävda sig vara "undergiven". 

Aldrig att jag blir tillsammans med en sån person eller bildar vänskap med hen.

Lata personer som skjuter över allt ansvar och initiativ på den andra parten är lättjefulla egoister och även förvuxna barn.

Hur menar du med lat 
  • Anonym (Bli vuxna istället.)
    Lazzi skrev 2025-04-09 19:52:01 följande:
    Hur menar du med lat 
    Redan förklarat det i mitt första svar. Läs ordentligt innan du svarar i fortsättningen.
Svar på tråden Ungdergiven i äktenskapet