Inlägg från: Anonym (Gogo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gogo)

Är det rent generellt naiva kvinnor som faller för svin?

Anonym (Jaget) skrev 2025-04-08 11:58:35 följande:
    Är det rent generellt naiva kvinnor som faller för svin?

Tyvärr är det min uppfattning. När varningsklockorna redan ringer alltså, tidigt! 

Har vänner som vart ihop med riktiga galningar och det har tyvärr visar sig för sent, när det är svårare att ta sig hur hans klor. Inte alls lätt att veta när han är världens trevligaste. 

detta är ingen träd för att skuldbelägga kvonnor, men när man själv ser precis alla 🚩🚩🚩 utan att dessa personer aldrig ens verkar reflektera över det? och dessutom vart ihop med kvinnomisshandlare innan. Väljer att kasta sig in i ett nytt förhållande med första bästa man som är snygg och verkar snäll. 

hur kan man gång på gång utsätta sina barn för det? Då är man naiv och faktiskt korkad när man inte ser direkt att killen t.ex. har kontrollbehov och ett jäkla humör mot andra. 

obs...jag menar alltså när det visar sig tidigt. När man är i datingstadiet. 

min man inte är naiv och dum, är det nån form av självdestruktivitet? När man gång på gång haft med dessa "bad guys" att göra. Och när barn är inblandade. Är det sexet som driver eller vad är det???

Kvinnor faller för charm och självsäkerhet vilket män med narcissistiska och psykopatiska drag vanligtvis uppvisar.

Som någon skrev skulle jag inte säga att det handlar om naivitet vad gäller vilka kvinnor som blir kvar hos dessa män utan mer brist på självkänsla och självförtroende hos kvinnorna som gör att de inte kan säga nej och gå ur förhållandet i ett relativt tidigt skede.
  • Anonym (Gogo)
    Fridolini skrev 2025-04-08 12:26:55 följande:

Fast det där behöver väl inte bara vara kvinnor som faller för. finns nog en hel del män också

Nej, män attraheras inte generellt av självsäkerhet. Det är en manlig egenskap.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (S) skrev 2025-04-08 12:40:40 följande: 
    Kaka söker maka, liksom. Tvärtom. De flesta män attraheras av en kvinna som styr och ställer. De bästa relationerna är relationer där kvinnan är den som bestämmer. Det är bara att titta dig omkring. Relationer där mannen är boss går överstyr och faller isär. 

Män älskar tuffa kvinnor. 
    Nej, det är inte så det fungerar. 

Männen blir tillsammans med kvinnor de är lite bättre än på det mesta. Sedan lämnar de över makten för hem och familj till kvinnorna för att de vill fokusera på annat.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (man) skrev 2025-04-24 13:12:13 följande:
    Håller med dig i övrigt men inte om just detta. Anledningen till att vi män inte blir så attraherade av så kallat "starka kvinnor med ryggrad" är att dessa brukar ha en ganska bufflig och trist personlighet som man knappt skulle stå ut med hos en vän, och absolut inte hos en kärlekspartner. Jag vet inte hur många gånger i livet jag träffat dessa "starka kvinnor" som "bara är ärliga" och som "inte är rädd för att säga hur det är". Det är alltsom oftast bara en skönmålning för en rätt så trist och taggig personlighet.

Nej, en stark person är någonting annat i min värld. Min kvinna är stark. Hennes föräldrar dog när hon var ung, hon har uppfostrat två barn nästan själv, hon har uthärdat i en svår situation med en man som misshandlat henne, hon har hanterat diverse motgångar i sitt yrkesliv och är en fantastisk mamma, fantastisk på sitt arbete och också en fantastisk partner. Hon är mjuk och vänlig, ödmjuk och positiv, och hon är otroligt stark i sin person men absolut inte otrevlig, burdus, med skinn på näsan osv. Hon är fantastisk men hon skulle aldrig beskriva sig som en "stark kvinna", utan personer som beskriver sig själva på det sättet är av en helt annan typ. Och det är inte för att de inte går att manipulera som de inte är så attraktiva, utan för att de har en olidlig personlighet.
    Ja, självutnämnda starka kvinnor är allt som oftast svaga. De har den där hårda ytan för att skydda ett skört psyke.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Skefen) skrev 2025-04-25 17:04:16 följande:
    Det är den som misshandlar som begår felet. Inte den som går i vägen för knytnäven.

Därför behöver fokus ligga på de som misshandlar. Det råkar vara män i större grad.

Idag så ligger fokuset på kvinnan som blir misshandlad. Man ska gå runt det egentliga problemet. Det finns kvinnojourer, kvinnan kan få skyddat boende, varningstecken ska tydligen vara allmän kunskap i kombination med skuldbeläggande. Vad görs med det egentliga problemet? Han kan möjligen hamna i fängelse, men om manipulationen har gått sin gilla gång så hamnar han inte ens i fängelse.
    Grundproblematiken med ditt resonemang är att det dels inte rimmar väl med en rättsstat och dessutom är sexistiskt.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-04-25 22:57:10 följande:

Det finns massor av forskning som visar att starka kvinnor har svårare att hitta en partner. Män dras främst till kvinnor som visar feminina drag som empati, värme och omtänksamhet.

Relationen faller isär när det är två individer som försöker styra i relationen och de har för stort ego. Men kan givetvis också falla isär om en part förtrycker den andra. 

Så människan fungerar även om många inte vill se det i vår jämställdhetsjagande värld.

Männen väljer kvinnor som kan vårda och ta hand om barnen. 
    Kvinnorna väljer män som kan skydda henne och barnen.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Jo) skrev 2025-04-25 23:37:08 följande:
    Inte nuförtiden. 
    Sitter genetiskt. Så jo. Det är så det fungerar. Människan kan inte styra sin attraktion.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Skefen) skrev 2025-04-26 14:45:58 följande:
    För att förtydliga, ingen pratar om just förebyggandet. För då innebär det att män och något inom mansrollen ifrågasätts.

Det är alltid enklare att kretsa runt problemet, lägga skuldbördan på kvinnor på ett sätt att det är något normalt. Ungefär som väder och vind. Vad gör vi om det regnar? Fäller upp ett paraply. Att män slår kvinnor betraktas som en naturkraft. Det är detta jag ifrågasätter.
    Ändå är det du som försöker sprida den falska myten. Män slår inte kvinnor. Det är rent trams det du håller på med.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Skefen) skrev 2025-04-26 21:39:38 följande:
    Könet man är statistiskt överrepresenterade i våld i nära relationer. 
    Det vill du m fl inte belysa. Ni ställer till med ett herrans liv.
    Jag har inga som helst problem med att belysa det. Frågan är varför du inte räknar med alla i våld i nära relationer.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Skefen) skrev 2025-04-26 22:44:01 följande:
    För att det våldet i nära relationer framförallt är ett problem som är kopplat till könet man.
    Nej, det är det inte alls det. Den stora majoriteten män slår inte kvinnor. Det är direkt ovanligt att en man slår en kvinna. 
Svar på tråden Är det rent generellt naiva kvinnor som faller för svin?