Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O)

Ändrat sig gällande hjälp med betalning

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-04-08 22:14:36 följande:
    Är det? Jag har varken bil, körkort eller vänner som kan hjälpa mig med någonting.  Ändå har jag flyttat 3 ggr de senaste 3 åren.
    Har du tagit sängen på cykeln då eller?
  • Anonym (O)
    Aliona skrev 2025-04-09 09:58:01 följande:

Hir lång skulle resan bli då? Att pendla 1-2 timmar är inte ovanligt. Är det längre än så? 

Sen är det ju tillfälligt. Så fort man blir erbjuden jobb så får man leta bostad på nya orten. Det kan ju vara några veckor mellan jobberbjudande och startdatum och då kan man lösa boendesituationen, om än provisoriskt. Man kan behöva veckopendla om det är för långt eller bo inneboende, på camping eller något tills flytt går att ordna. 

Man drar möblerna till bilen så klart, och använder rep för att lyfta. Du får hitta någon som kan köra, för billig peng om ingen vill ställa upp gratis. Det blir i vilket fall som helst mycket billigare än flyttfirma. Ett annat alternativ om man varken kam bära eller har flytthjälp är att sälja tunga möbler på Blocket och skaffa nya på nästa ort. Man gåe antagligen lite back, men betydligt billigare än flyttfirma. Dessutom kan du vänta med att köpa nya möbler tills du börjat på nya jobbet. 

Det finns ju ingen bil enligt ts?

Annars håller jag med.
Svar på tråden Ändrat sig gällande hjälp med betalning