Inlägg från: Anonym (Man 9) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 9)

Skönt att vara osynlig i medelåldern

Ja de e skönt på ett sätt men jobbigt atten blir tröttare ,
    Men skönt å inte bry sig så mycke alls:)

• Anonym (Man 9)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-11 15:13:28 följande:

Jag håller med. Det är så skönt att slippa hantera besvikna mäns ilska över att bli avvisade. Det konstanta tiptåandet med att inte ge för mycket uppmärksamhet för då är man en teas men inte för lite för då är man en snorkig bitch. 

Haha men de e ju din syn på dig själv, tur du kan va dig själv nu !
  • Anonym (Man 9)

Ja känner att man kör framåt halva livet, sen vänder de och man åker utför andra halva, tills de tar stopp i jorden!

• Anonym (Man 9)
    Anonym (P) skrev 2025-04-12 12:51:31 följande:

Är 40 år, kvinna. Räknas det som medelåldern? Jag är och känner mig fortfarande snygg.

De e ju upp till dig hur du känner dig!
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Forever young) skrev 2025-04-14 18:26:17 följande:

Intressant diskussion som jag själv som medelålders funderar över ibland. Som yngre var jag snyggare än jag själv trodde. Jag såg det inte själv då som så ofta händer för yngre människor. Man tror att man är fet och ful och inte har något att erbjuda. Anyway, jag vill tro att jag är ganska välbehållen även om jag inte ser ut som 25 år längre när jag är dubbelt så gammal. Men jag tar hand om mig och skulle inte gå ut och se ut som en slashas.

Vad är det som avgör om man blir osynlig? Jag hoppas och tror att man fortfarande får respekt och att folk uppskattar en om man är fräsch, välklädd och glad och positiv. Eller har jag ett bryskt uppvaknande att vänta?

Det jag har märkt är att okända människor i allmänhet och män i synnerhet pratar med mig mer sista åren. Jag har tänkt att det kanske har att göra med att jag har börjat med glasögon och då är mer approachable men det kanske är pga min ålder? Beror det på att jag inte är snygg längre och då vågar andra prata med en?

Ni män som har hittat in i tråden; känner ni er också osynliga som många kvinnor skriver om här? Om en kvinna visar att hon tycker om er eller tycker att ni är snygga och säger det blir ni glada då? (menar inte er sambo nu förstås) Om kvinnan som visar er uppskattning är ganska mycket yngre än er vad tänker ni då?

Debe ju inte ofta en kvinna går fram å säger att en är snygg som är ung, men har ju hänt när man prata med dem på ett eller annat sätt , att de e trevligt att prata med en trygg lugn stabil man, Då svarar ja att de blir man när man blir gammal,  ja e ju introvert så ja tycker de e gött å va i bakgrunden nu så kan de unga jaga sina platser,
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (ngn) skrev 2025-04-16 02:56:33 följande:
    Håller inte med. De allra flesta män sunkar ner sig och blir fula när de nått medelåldern. Tappar håret och lägger på sig fetmagar och dubbelhakor. I många fall sker det redan runt 30. Det finns fler överviktiga män än kvinnor i Sverige.

Tror inte alls att det skulle vara vanligt, med tanke på hur fula och slitna de flesta män hunnit bli i 50-årsåldern. Sällan man ser par ute i vardagen där en gubbe går hand i hand med en kvinna på 15-20 år yngre. En anomali rentav.
    Tappa håret e väl inget en väljer och kan påverka?
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (ngn) skrev 2025-04-16 05:45:48 följande:
    Fortfarande inte attraktivt. Precis som korthet inte är attraktivt och ingen kan välja sin attraktion heller. 
    Ne så är de , tur att alla gillar olika !
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (30 är ju ungt) skrev 2025-04-16 07:02:39 följande:

Att vara attraktiv är förstås subjektivt, men det finns ett antal faktorer som tillsammans spelar in för att man generellt ska uppfattas som attraktiv. 

Det har inget med rättvisa att göra. Tappar man håret eller får rejäla hängtuttar, så påverkar det attraktionen negativt, även om man inte rår för det.

Ålder, vikt, fin hy, tänder, symmetri, snygg kropp, längd, hår etc, men även charm, utstrålning, personlighet och tex trygghet spelar roll. En bubblare som blivit viktigare bland kvinnor på senare år är åsikter och värdegrund, vilket även kan handla om att man röstar på rätt parti eller tycker illa om Trump. Ju fler saker man har av dessa, ju troligare att du uppfattas som attraktiv av andra och att det även är fler som kan tänka sig att inleda en relation med en.

Haha ja de e ju så de e med sociala medier, alla ska va döda fiskar sån åker med strömmen!
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Forever young) skrev 2025-04-17 15:03:12 följande:

Många skriver att man tappar attraktionsförmågan men vad exakt är det ni menar med det? Är det något man kan påverka själv eller inte?

Och menar ni verkligen att man inte kan attrahera folk i sin egen ålder eller lite äldre oavsett hur gammal man är? Det är väl ändå runt sin egen ålder som majoriteten vill dejta någon och inte med någon stor åldersskillnad?

Hum ja de bästa  vore ju så för mig ,e ja inte inte de minsta attraherad av de i min ålder, och ha förstår att de yngre e ju inte de av mig , så man är ju i ingenmansland lite , så en gör som en vill å bryr sig inte så mycke, så är de för mig då!
  • Anonym (Man 9)
    Jeanette2003 skrev 2025-04-18 12:38:14 följande:
    Herregud vad bitter du är
    Haha
Svar på tråden Skönt att vara osynlig i medelåldern