• Anonym (Hej)

Spelar det någon roll om man väntar 1 vecka eller 4?

Hej. Lång historia kort så har jag och min partner varit tillsammans i fem år. De senaste 8 månaderna har jag försökt prata om vårt förhållande då jag inte varit nöjd. Ju mer jag pratat desto mer har jag pressar in honom i ett hörn. Så i slutet av denna perioden sa han ingenting. han hade liksom inga ord och jag blev galen. Jag sa att jag ville göra slut och han gjorde noll försök till insats för att rädda oss. Jag flyttade för en vecka sedan och sade då att vi ska veta att det är slut men att jag gärna pratar om en månad och ser hur vi känner då. Om vi vill försöka igen eller om vi inte vill det. 

ja nu till saken då.. jag vill verkligen skriva till honom. Vill veta om han vill lägga i en växel eller om han tycker det är jätteskönt att ha gjort slut och flyttat isär. Han blev ledsen när jag berättade om lägenheten och att jag ville göra slut. Men nu vet jag liksom inte vad han tänker längre. jag gjorde slut och jag flyttade ut. så jag förstår om jag inte får vara velig i det här. Men alltså jag ville aldrig göra slut från början jag ville bara ha mer insats från hans sida i vårt problem. Så min flytt var mer som ?om jag inte agerar så godkänner jag? eller typ ?jag kan inte hota om att flytta och inte faktiskt göra det?. gör det mer skada att bryta no contact flera veckor innan vi bestämt eller borde man veta efter 1-2 veckor vad man vill?

• Svar på tråden Spelar det någon roll om man väntar 1 vecka eller 4?
  • Anonym (a)

Han vill inte satsa. Då hade han gjort det redan.

• Anonym (Hej)
    Anonym (a) skrev 2025-04-09 21:51:01 följande:

Han vill inte satsa. Då hade han gjort det redan.

Men då är frågan om jag ska vänta några ytterligare veckor på att få det beskedet eller om jag bara ska riva av plåstret och fråga nu direkt (inte ikväll men i veckan)? För det borde väl inte göra någon skillnad? Eller skulle det kunna vara så att han första veckan saknar och andra veckan tycker det är skönt? så att jag frågar för tidigt?
  • Anonym (a)

Varför väntar du på ett besked? Han har redan gjort sitt val. Det blir inte bättre eller sämre om du väntar, ni har gjort slut.

• Anonym (Volvo)

1. Du målar in dig ännu mer i hörnet ?u mer du pressar på om ett svar. Det hjälpte inte sist så varför skulle det funka nu?

2. Hade han verkligen velat ha en förändring av förhållandet hade han redan gjort det och i synnerhet nu när ni är separerade 

3. Vill han ha dig måste det vara helt å hållet hans eget initiativ utan din inblandning eller påverkan.  Vill han ja dig tillbaka så kommer han självmant. 

4. Han vet vart du finns och vad du tycker . När han har något att säga tar han själv kontakt. 

5. Att man fått några veckors andrum gör bara att man får chans att landa och samla tankar. Det betyder inte att man är redo att fatta några beslut eller ens vet hur man vill ha det . Chilla.

6. Slut betyder slut.  Han har ingen skyldighet att besvara några frågor eller ge dig nån återkoppling/avslut . Man kan tycka vad man vill om det rent moraliskt osv men alla ens skyldigheter inom ett förhållande tog slut i samma stund man gjorde slut.  Vilket betyder att var och en på eget håll  får ta dom konsekvenserna det innebär.  

• Anonym (Hej)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-04-09 22:04:29 följande:

1. Du målar in dig ännu mer i hörnet ?u mer du pressar på om ett svar. Det hjälpte inte sist så varför skulle det funka nu?

2. Hade han verkligen velat ha en förändring av förhållandet hade han redan gjort det och i synnerhet nu när ni är separerade 

3. Vill han ha dig måste det vara helt å hållet hans eget initiativ utan din inblandning eller påverkan.  Vill han ja dig tillbaka så kommer han självmant. 

4. Han vet vart du finns och vad du tycker . När han har något att säga tar han själv kontakt. 

5. Att man fått några veckors andrum gör bara att man får chans att landa och samla tankar. Det betyder inte att man är redo att fatta några beslut eller ens vet hur man vill ha det . Chilla.

6. Slut betyder slut.  Han har ingen skyldighet att besvara några frågor eller ge dig nån återkoppling/avslut . Man kan tycka vad man vill om det rent moraliskt osv men alla ens skyldigheter inom ett förhållande tog slut i samma stund man gjorde slut.  Vilket betyder att var och en på eget håll  får ta dom konsekvenserna det innebär.  

Så din lösning är alltså = gör ingenting? Förstår jag dig rätt då? Jag ska varken höra av mig nu eller när vi sagt att vi ska höras av? Jag ska bara gå vidare? hoppas inte jag låter passiv jag bara vill förstå haha
  • Anonym (Volvo)
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-09 22:11:23 följande:
    Så din lösning är alltså = gör ingenting? Förstår jag dig rätt då? Jag ska varken höra av mig nu eller när vi sagt att vi ska höras av? Jag ska bara gå vidare? hoppas inte jag låter passiv jag bara vill förstå haha
    Ja exakt. Du har gjort ditt val genom att du flyttade - nu får du vackert ta dom konsekvenserna och stå för det. 

Slut betyder slut.  

Kan ni en dag mötas och sansat prata om saken är det ändå fortfarande bara ett prat och inte ett löfte om något mer. Han är inte skyldig dig varken ett svar ,några löften eller skyldig att komma tillbaka.  
  • Dexter dot com

Du har ju sagt att ni kan höras om en månad och se var ni står så avvakta och se om han hör av sig . Om inte så har du ju ditt svar dvs du tar ingen kontakt alls utan bollen ligger hos honom.

• NinniQX

Om min man hade flyttat till ett annat boende och sagt att det var över så hade jag trott att det var slut. På dig låter det som att det inte är slut, utan mer att du testar honom om han skulle bry sig mer! 
    Om han ville verkligen ha dig hade han visat det. Du tog steget och gjorde slut, inget fel med det men du kan inte förvänta dig att han ska stå utanför din dörr. 
    Jag hade aldrig accepterat att få sitta och vänta 1 månad. 

• Anonym (Q)

Ja, det spelar roll. Vänta den tid no sagt att ni ska vänta.

Svar på tråden Spelar det någon roll om man väntar 1 vecka eller 4?