Spelar det någon roll om man väntar 1 vecka eller 4?
Hej. Lång historia kort så har jag och min partner varit tillsammans i fem år. De senaste 8 månaderna har jag försökt prata om vårt förhållande då jag inte varit nöjd. Ju mer jag pratat desto mer har jag pressar in honom i ett hörn. Så i slutet av denna perioden sa han ingenting. han hade liksom inga ord och jag blev galen. Jag sa att jag ville göra slut och han gjorde noll försök till insats för att rädda oss. Jag flyttade för en vecka sedan och sade då att vi ska veta att det är slut men att jag gärna pratar om en månad och ser hur vi känner då. Om vi vill försöka igen eller om vi inte vill det.
ja nu till saken då.. jag vill verkligen skriva till honom. Vill veta om han vill lägga i en växel eller om han tycker det är jätteskönt att ha gjort slut och flyttat isär. Han blev ledsen när jag berättade om lägenheten och att jag ville göra slut. Men nu vet jag liksom inte vad han tänker längre. jag gjorde slut och jag flyttade ut. så jag förstår om jag inte får vara velig i det här. Men alltså jag ville aldrig göra slut från början jag ville bara ha mer insats från hans sida i vårt problem. Så min flytt var mer som ?om jag inte agerar så godkänner jag? eller typ ?jag kan inte hota om att flytta och inte faktiskt göra det?. gör det mer skada att bryta no contact flera veckor innan vi bestämt eller borde man veta efter 1-2 veckor vad man vill?