Hade ni sjukanmält er?
Obs! Jobbar kväll. De vill ha in ev sjukanmälan senast kl 12.
Jag vaknade tidigt idag för att vara jobbdag efter en jobbdag. Jag kände mig konstig men egentligen inte sjuk, men jag har haft ont i halsen lite och varit hes epp par dagar. Jag tänkte Att det berodde på att jag haft fönstret öppet och jag kan bli hes om det blåser från fel håll. Hostade dock så tänkte det kanske var något så tog tempen. Vanligtvis är jag kall på morgonen, under 36, idag var den uppe på 38.2. Jag stirrade så länge på termometern så längre att den började ta lufttemperaturen istället, haha. Jag trodde helt enkelt inte mina ögon. Jag tog tempen igen för att dubbelkolla. 38.8. Jag låg då under täcket. Jag kunde inte somna om så låg i vaken i sängen. Efter ca en timme tog jag tempen igen, då sittande naken i sängen. 36.8, vilket för mig normalt sett är ganska högt även mitt på dagen då jag varit igång ett tag. Nu sitter jag upp med kläderna på, termometern visar 37.3,och jag känner mig rätt vissen. Svårt att fokusera blicken, så om det här inlägget är heltokigt skrivet så är det därför. Jag känner och hör också min utandning.
Sjukanmäla eller gå till jobbet? Jag jobbar inte med människor som är tex nedsatta i immunförsvaret men har kollegor som jag kommer träffa.