• Ae41430

När blev jag gravid?

Hej, jag är gravid i veck 8 men det är oklart när jag blev gravid då jag ammar helt nu därför skickad barnmorska mig till tidigultraljud, men ändå vet jag inte när jag blev gravid feb 2025 eller mars 2025.

vi hade ingen smlag hela mars samt 27 och 28 feb, gjorde ägglosning test 

Enligt Ultraljud den 7 april
    BF 22 november och jag vad då 7+1 GA7W1D

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev jag gravid?
  • Anonym (OK)

Svårt att bli gravid i mars om ni inte hade sex då.

• Ae41430
    Anonym (OK) skrev 2025-04-10 12:57:45 följande:

Svårt att bli gravid i mars om ni inte hade sex då.

Tack!!
  • Anonym (?)

Har det någon stor betydelse på något sätt? Du är gravid i v.8, räcker inte det? Sen är det väl klart som korvspad att du inte blev gravid i mars om ni inte ens hade sex då

• cosinus

Om ultraljudet säger att du är gravid 7+1 7e april så ta fram en kalender och räkna bakåt.

Den räknar ju sista mens första dag som 0+0 och ÄL som 2+0

Så, 7+0 enligt UL är då söndag den 6e april och backar vi ytterligare 5 veckor så hamnar vi på 2a mars.

Sen kan den ha fel på någon dag hit eller dit och ni kan ju ha haft sex några dagar innan. Men Har ni inte haft sex i mars så borde det varit sent i februari.

• Anonym (Zoe)
    cosinus skrev 2025-04-10 13:50:49 följande:

Om ultraljudet säger att du är gravid 7+1 7e april så ta fram en kalender och räkna bakåt.

Den räknar ju sista mens första dag som 0+0 och ÄL som 2+0

Så, 7+0 enligt UL är då söndag den 6e april och backar vi ytterligare 5 veckor så hamnar vi på 2a mars.

Sen kan den ha fel på någon dag hit eller dit och ni kan ju ha haft sex några dagar innan. Men Har ni inte haft sex i mars så borde det varit sent i februari.

Tänker så med.
    Spermierna kan ju leva några dagar inne i kvinnan så sex i slutet på februari kan ha räckt.
  • Ae41430
    Anonym (?) skrev 2025-04-10 13:44:39 följande:

Har det någon stor betydelse på något sätt? Du är gravid i v.8, räcker inte det? Sen är det väl klart som korvspad att du inte blev gravid i mars om ni inte ens hade sex då

det va inte planerad graviditet, vill bara kolla om det händer att Befruktningen skedde den 28 feb, vill bara veta mina ÄL, alltså jag fick ingen mens i feb då jag ammar helt, det kom bara rosa blod samt  flytningar den 14, så jag fattar inget, är inte ens säker om jag vill behålla barnet. 
Svar på tråden När blev jag gravid?