Inlägg från: Egon den stora |Visa alla inlägg
  • Egon den stora

Min son blev oskyldigt dömd

Nej det är inte orättvist eftersom han begick ett brott och han är inte oskyldig bara för att han säger det. Polisen har ju med detta på sina informationer till högstadie elever så din son får ta sitt ansvar helt enkelt. 

• Egon den stora
    Anonym (orolig mamma) skrev 2025-04-11 11:07:49 följande:
    Det var precis vad som hände. Bedragaren lurade en man att han hade en faktura att betala till ett byggföretag och han swischade 12000 kr med BankId. Jag tyckte det var väldigt konstigt att man går på det överhuvudtaget när det pratas så mycket om det nu. Tycker att den mannen är lite delskyldig också faktiskt men nu vill han ha tillbaka hela beloppet av min son som inte har några pengar av detta, han förde över åt "kompisen" i 3 omgångar så det var mindre belopp och reagerade tyvärr inte för han litar på människor, han har tyvärr ADD och har svårt att läsa av sånt här, men det tog tyvärr inte rätten någon hänsyn till heller tyvärr :(
    Varför kan han svisha 12 000 om han inte har koll på ekonomi och har ADD?  Sätt en lägre gräns på banken till att börja med.  
  • Egon den stora
    Anonym (orolig mamma) skrev 2025-04-11 12:52:54 följande:
    Tack <3
    Det är precis så, han är den snällarste i världen och skulle aldrig skada någon annan med vilje. Men nu gjorde han ju det utan att förstå det tyvärr. Han har väldigt stor ånger för allt detta och är den som mår sämst o jag är mest orolig för hans hälsa.
    Hjälp honom vidare och fixa en god man samt begränsa hur mycket som går att swisha på en gång så kanske det inte händer igen? 
  • Egon den stora
    Sahara95 skrev 2025-04-11 12:47:37 följande:

Du utelämnar uppenbarligen en massa fakta i din text för baserat på det du skrivit så är det inget brott.

Penningtvätt är ett brott. 
Svar på tråden Min son blev oskyldigt dömd