• Tjej90sve

BIM Maj 2025

Jag har haft min första mens i slutet av april efter att ha slutat med p-piller. Vi har börjat försöka skaffa en tredje (jag har 2 barn sedan tidigare och sambon inget barn) och ska enligt kalendern ha mens imorgon.

Har försökt ta ÄL stickor efter mensen, fick en dag där det blev lite högre stegring men har hört man kan få ägglossning efter ett tag när man slutat med p-piller?

Iaf så känner jag mig riktigt spänd och förväntansfull iaf 😇 vi har haft sex 2 ggr i veckan och försöker att inte ha så ofta och ha sex innan ÄL för att jag så gärna vill ha en flicka 🙂 har redan två pojkar.

Har tänkt ta grav.test antingen fredag eller lördag morgon! Om mensen inte kommer före dess 🙂 

• Tjej90sve

Har läst hela tråden och spännande att följa allas resorGladHade beräknad mens idag, andra mensen efter p-piller. Inte fått mensen idag  men vet dock inte ännu min exakta menscykel. Dock har jag haft både hugg i livmodern för nån dag sen och även lite molvärk igår. Idag tycker både jag och sambon att mina vårtgårdar blivit större.

Tror det är låg chans att vara gravid när ägglossningstestet syntes så pass svagt denna månad om än den peak upp en dag. 

Men hoppas kan man alltid 😇 är försök 1 för oss och jag har 2 barn sen tidigare, så deyta barn bli en riktig sladdis.

• Tjej90sve
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-22 22:49:26 följande:

Håller tummarna! När ska du ta ett test?

Var sugen att ta ett i morse men min sambo hade slarvat bort att beställa från Apotea 🙂 så tänkte köpa ett tidigt test idag på apoteket och testa imorgon bitti 😄 Då är det 3 dagar över beräknad mens. Tror hela tiden mens ska komma när jag torkar mig men inget sånt ännu 😄

Är 35 år och har lite övervikt så är inte så hoppfull det ska gå på första försöket. Kan ju alltid hoppas lite iaf! Är min sambos första barn så känns extra spännade
  • Tjej90sve
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-23 09:13:36 följande:

Så spännande!
    om du gått över BIM kan du ju köpa vilket test som helst. håller tummarna för ett plus imorgon 

Jo men om jag räknar från när jag hade stegring på ÄL så är det bara 10 dagar sen. Så tänker att det är på gränsen då man kan ha sin ägglossning inom 1-2 dygn där efter.

Jag kände dock precis ett hugg i högra äggstocken som jag kan ha innan mensen kommer. Så imorgon bitti får vi svaret, vill ha morgonurin så HCG är så starkt som möjligt 🙂

Hoppas ni andra nästa cykel får ett positivt grav.test. Man inbillar ju sig många symtom. När jag hade ägglossning denna månad (vad jag tror) så fick jag jätte känslig/ömma bröstvårtor och sambon fick knappt ta i dem. Annars brukar jag inte känna så mkt om han drar i dem 🤣
  • Tjej90sve

Spännande, jag skulle absolut köpa ett nytt test och ta med morgonurin imorgon bitti 🙂 är det blankt då är det negativ. Känns som att det finns en liten liten chans här. Håller tummarna för dig Oskyldig

gilmoregirl99 skrev 2025-05-23 15:52:21 följande:
    Hej, hoppar in och frågar här också!
    min mens är sen med 3 dagar hittills, och den brukar aldrig vara sen, snarare nån dag tidig. Jag har haft molande värk och haft en annorlunda känsla denna månad. Har testade tidigare och fått negativt. Testade nyss med ett tidigt test, hade inte väntat tre timmar sen senaste gången jag kissade. Väntade nån minut på testet innan jag gav upp hoppet och antog negativt. 20 minuter senare går jag tillbaka och ser detta. Vet att man inte ska lita på tester som gått över tiden men om det är avdunstningslinje så ska den väl inte ha färg och jag tycker denna har färg. Vet inte vad jag ska tro eller ens våga hoppas. Vad tror ni?
  • Tjej90sve

Jag kunde inte hålla mig och tog ett test igår kväll. Hade hållt kisset i 4 Tim och det tidiga testet visade ingenting 😕
    Skulle fått mens i torsdags, men ska avvakta och göra ett test imorgon bitti igen. Är det negativt antar jag bara min menscykel inte riktigt kommit igång som den ska efter jag slutat med p-piller.

• Tjej90sve

Jag har dålig koll på det här med temp men har haft förhöjd temp med 1 grad senaste 2 dagarna. Tror att jag fått lätt feber, men ligger ändå precis på 37,6 så är ändå inte feber 🥱 å känner mig trött.

hade önskat mina besvär var tecken på graviditet. Har ännu inte fått mensen som skulle kommit i torsdags. Men ändå inget plus.

Monki19 skrev 2025-05-24 11:54:56 följande:

Tråkigt att läsa om er som fått sin mens 😞 Och ni som inte fått er mens trots negativa tester! Måste vara irriterande när det håller på så mitt i allt 😔
    Jag är på cykeldag 5 eller 6 beroende på vilken app. Är så otålig att jag redan tagit ett test imorse haha. 😅 Såklart fett negativt. 

Den här cykeln är så annorlunda i temperatur när jag jämför med andra cykler, min temp går bara rakt upp upp. Inga tempdippar ännu - hoppas det är positivt!🤞🤞🤞

• Tjej90sve

Jag är 35 år. Och det är mitt tredje barn och troligen sista. Sambon har inga barn. Vi har just börjat resan med första försöket. Jag har velat börja tidigare än vad vi egentligen har planerat just för att jag är äldre och vill inte känna världens stress,  så känns helt ok om det skulle ta ett år att bli gravida!

En i min familj är gravid och fyllt 40 år och det verkar gå bra för henne. Tycker ni absolut törs fortsätta 1 år
    till att försöka. Har läst här om att få tabletter för att främja ägglossning. Tänker ifall om det är lite strul med det när du börjar närma dig 40 år? 🙂

Bunny s skrev 2025-05-24 15:44:47 följande:

Hej allaihop 😊
    Jag har bim 30 eller 31 maj. 
    Det här blir vårt första försök om ett tredje barn, en liten sladdis. Blir 38 år i sommar så vi räknar med att det kan ta sin tid.
    Någon mer kring min ålder här? 😊

• Tjej90sve

Spännande! Jag har också önskan om att få en sladdis. Äldsta är 12 år. Och han kommer minst hinna fylla något år mer än så innan någon bebis är här 😄

ibland när barnen blir större nu och man får en lugn stund så börjar man ju undra om man vill bli utan dessa lugna stunder 😃 men jag och sambon vill gärna ha ett kärleksbarn, och helst av allt en flicka fast egentligen vill man bara att dem ska vara friska. Men efter 2 pojkar vore det så mysigt med en tjej 👧 🥰

Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-24 17:04:04 följande:

Hej!
    är snart 36, också nummer tre 😊 riktig sladdis här då våran äldsta snart är 18 år 😅
    Tog ut min p stav i april och hade förhoppningsvis äl förra helgen enl ÄL test. så hoppas på ett plus. ingen mens sedan 17 år tillbaka så vet ej bim 

• Tjej90sve

Jag testade negativt i morse med ett tidigt test från RFSU. Trots att mensen skulle kommit i torsdags. Dock kanske jag inte haft ägglossning denna månad när jag slutat med p-piller för 5-6 veckor sen. Hade en mens nån dag efter jag slutade med p-piller. 

Mitt förra barn tog 3 mån innan jag blev gravid med efter jag slutat med ppiller, då var jag 26 år. Är 9 år äldre nu så antar det kommer ta ett tag 🥲

• Tjej90sve

Jag hade en höjning på ett
    äl-test 12/5 men tror inte det var nog högt. Enligt Premom låg de testet på 0.41. men alla andra dagar har det knappt synts ett streck. Därför det kändes som att jag kanske hade ÄL då. Men antar inte min ÄL kommit igång som den ska ännu. Har själv trott jag haft PCOS förut men har ändå luckats bli gravid ganska snabbt. Även blivit gravid en gång vid ett samlag för 5 år sen och gjorde abort då pga att jag ej hade någon relation med han.

Tror säkert att p-piller spökar våra cyklar just nu och vi får hoppas det kommer igång. Jag har aldrig använt ÄL test förut, gjorde detta för att jag så gärna vill ha en tjej å ha sex lite just innan dem mest fertila dagarna så att dem överlande spermierna tills dess är bara tjejer som är kvar. men vet inte om det funkar och pratade med sambon igår att allt skapar mest stress kring det här med ÄL-test. Så vi har tänkt bara låta allt bero och ha sex när vi vill i några månader å bara testa grav-test :). Händer inget på ett halvår så ska vi söka vård för att kolla upp min ägglossning isf.

Bunny s skrev 2025-05-25 14:28:52 följande:
    Vad tråkigt! Jag testade också negativt imorse på bim -5/6 med ett testa tidigt. Så dumt att göra så här tidigt 😅 måste åka och köpa nya imorgon så det blir inget test imorgonbitti. Lika bra det ????

Vad gjorde att du trodde att du hade ägglossning? Det finns billiga och fungerande äl-test att köpa i storpack på testlagrets sida. Jag brukar använda dem för att se. Många tar ju också tempen för om äl väl skett så höjs din kroppstemp lite grann några dagar. Det där har jag inte gett mig på dock men jag tar äl-tester och sen analyserar jag mycket förändringar "där nere". Det säger så mycket tycker jag. 
    Vet inte vad för förhoppningar jag ska ha den här gången egentligen. Det var ju första äl efter p-piller stopp och fick positivt test dag 16 så äl var samma dag eller nästa för samma dag hade jag tydliga äl-känningar. Men min man var bortrest så han kom hem så pass att vi hade sex endast en gång på (troligen) äl-dagen. 
    Det som var konstigt var att bara dagen innan det positiva testet så var det den enda dagen jag var fertil där nere. När jag fick positivt test samt nästa dag så var jag totalt torr. Har så svårt att tro att simmarna klarade överleva och ta sig upp då 😅🤔
    Tänker att det där kan bero på att jag precis slutat med p-piller. Om jag inte är gravid nu så hoppas jag på att vara mer fungerande i nästa cykel. 

Hoppas att du får ordning på din cykel snart. Men helst att du helt enkelt äe gravid nu istället 😍
  • Tjej90sve

Jag kan heller inget om siffror på ägglossningstest. Bara appen pre mom som scannar av dem. Men vi har beslutat att lägga bort ÄL stickorna nu så häri i början av försöken och bara njuta. Händer det inget på någon månad får vi ta äl-stickor igen :)

Svar på tråden BIM Maj 2025