Jag hade en höjning på ett
äl-test 12/5 men tror inte det var nog högt. Enligt Premom låg de testet på 0.41. men alla andra dagar har det knappt synts ett streck. Därför det kändes som att jag kanske hade ÄL då. Men antar inte min ÄL kommit igång som den ska ännu. Har själv trott jag haft PCOS förut men har ändå luckats bli gravid ganska snabbt. Även blivit gravid en gång vid ett samlag för 5 år sen och gjorde abort då pga att jag ej hade någon relation med han.
Tror säkert att p-piller spökar våra cyklar just nu och vi får hoppas det kommer igång. Jag har aldrig använt ÄL test förut, gjorde detta för att jag så gärna vill ha en tjej å ha sex lite just innan dem mest fertila dagarna så att dem överlande spermierna tills dess är bara tjejer som är kvar. men vet inte om det funkar och pratade med sambon igår att allt skapar mest stress kring det här med ÄL-test. Så vi har tänkt bara låta allt bero och ha sex när vi vill i några månader å bara testa grav-test :). Händer inget på ett halvår så ska vi söka vård för att kolla upp min ägglossning isf.
Bunny s skrev 2025-05-25 14:28:52 följande:
Vad tråkigt! Jag testade också negativt imorse på bim -5/6 med ett testa tidigt. Så dumt att göra så här tidigt 😅 måste åka och köpa nya imorgon så det blir inget test imorgonbitti. Lika bra det ????
Vad gjorde att du trodde att du hade ägglossning? Det finns billiga och fungerande äl-test att köpa i storpack på testlagrets sida. Jag brukar använda dem för att se. Många tar ju också tempen för om äl väl skett så höjs din kroppstemp lite grann några dagar. Det där har jag inte gett mig på dock men jag tar äl-tester och sen analyserar jag mycket förändringar "där nere". Det säger så mycket tycker jag.
Vet inte vad för förhoppningar jag ska ha den här gången egentligen. Det var ju första äl efter p-piller stopp och fick positivt test dag 16 så äl var samma dag eller nästa för samma dag hade jag tydliga äl-känningar. Men min man var bortrest så han kom hem så pass att vi hade sex endast en gång på (troligen) äl-dagen.
Det som var konstigt var att bara dagen innan det positiva testet så var det den enda dagen jag var fertil där nere. När jag fick positivt test samt nästa dag så var jag totalt torr. Har så svårt att tro att simmarna klarade överleva och ta sig upp då 😅🤔
Tänker att det där kan bero på att jag precis slutat med p-piller. Om jag inte är gravid nu så hoppas jag på att vara mer fungerande i nästa cykel.
Hoppas att du får ordning på din cykel snart. Men helst att du helt enkelt äe gravid nu istället 😍