Inlägg från: Anonym (Är inte säker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Är inte säker)

BIM Maj 2025

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret. Nu har det kommit lite mer blod igen.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

• Anonym (Är inte säker)
    konstmamma skrev 2025-05-18 15:18:43 följande:
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 08:23:43 följande:
    Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och detblir bara ljusrött på pappret. Nu har det kommit lite mer blod igen.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minute
    Vad svårt och tråkigt💔 Låter ju som ett tidigt missfall men kan lika gärna vara mensen som kom? Du kanske borde kontakta vården?♥️
    Har pratat med 1177, de pratade med gynakuten och de bad mig komma in.

De tog ett graviditetstest som var svagt positivt, gjorde ultraljud där de såg att jag har blod i buken men kunde inte se något foster, men samtidigt såg hon något litet i slemhinnan som skulle kunna vara en väldigt tidig graviditet.

Det kan antingen vara ett utomkvedshavandeskap och att det är därför jag blöder, de har blivit ett missfall.. eller så är jag väldigt tidigt gravid. Hon tog blodprover och ska ringa mig imorgon.
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-18 19:02:55 följande:

Så bra att du kontaktade vården och att de kollade så noga. Håller tummarna för att de säger att det är en tidig graviditet och inte ett missfall ❤️ 

JAG misstänker att jag varit gravid tidigare, men att det kanske blev ett missfall och att det är det som kommer ut nu.

Samtidigt som jag mycket väl kan ha blivit gravid igen direkt efter det, jag vet att sånt kan hända men alla tänker "det händer andra men inte mig".

Jag såg att Hcg-provet var på 31, så det skulle ju både kunna vara rester från tidigare graviditet att det inte har sjunkit tillräckligt mycket. Eller så kan det vara på väg upp, om jag blivit gravid igen.

Läkaren ska ringa mig idag och jag tänker att svaret på nästa blodprov kommer avgöra hur det ligger till. 🙂
    Men då är ju frågan vad man gör sen - om proverna höjs... Att skaffa barn är inget vi tänkt eller planerat. Jag har två barn sedan tidigare och han ett, den yngsta är min dotter på 11 år. Älskar mitt hus och vill inte flytta, men det är redan litet som det är nu.. Jag är snart 43 år, känner mig gammal.. 😅 Vet inte heller om min kropp skulle klara av det, jag har blandat annat EDS (Ehlers Danlos syndrom, jag är överrörlig) och POTS (problem med hjärtat/pulsen som alltid är alldeles för hög). 😔
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-18 19:06:19 följande:
    Sååå bra att du fått bli kollad. Håller tummarna för en frisk graviditet 🙏🏻🌸
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-18 23:01:17 följande:
    Bra att du åkte och kollade. Vi håller tummarna för dig❤️
    JAG misstänker att jag varit gravid tidigare, men att det kanske blev ett missfall och att det är det som kommer ut nu.

Samtidigt som jag mycket väl kan ha blivit gravid igen direkt efter det, jag vet att sånt kan hända men alla tänker "det händer andra men inte mig".

Jag såg att Hcg-provet var på 31, så det skulle ju både kunna vara rester från tidigare graviditet att det inte har sjunkit tillräckligt mycket. Eller så kan det vara på väg upp, om jag blivit gravid igen.

Läkaren ska ringa mig idag och jag tänker att svaret på nästa blodprov kommer avgöra hur det ligger till. 🙂
    Men då är ju frågan vad man gör sen - om proverna höjs... Att skaffa barn är inget vi tänkt eller planerat. Jag har två barn sedan tidigare och han ett, den yngsta är min dotter på 11 år. Älskar mitt hus och vill inte flytta, men det är redan litet som det är nu.. Jag är snart 43 år, känner mig gammal.. 😅 Vet inte heller om min kropp skulle klara av det, jag har blandat annat EDS (Ehlers Danlos syndrom, jag är överrörlig) och POTS (problem med hjärtat/pulsen som alltid är alldeles för hög). 😔
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-19 20:37:15 följande:
    Har du fått svar?❤️
    Hon var ganska säker på att det är ett fullgånget missfall jag fått, att det är därför jag blöder och graviditetstesten både via urin och blod är så svaga. 
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-20 15:08:18 följande:
    Beklagar 💔🌸
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 15:08:36 följande:
    Åh nej vad synd, beklagar❤️?????
    Tack snälla ni! 🌸❤️

Detta var ju inte ens planerat utan kom som en chock, både graviditeten och missfallet.. svårt att veta hur man ska hantera det känslomässigt.

Har aldrig haft missfall förut, och det måste vara ännu hemskare för de som planerar barn och får missfall efter missfall... 😔

Vi kvinnor är så himla starka psykiskt och mentalt på många sätt! 🥰
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 15:50:45 följande:
    Förstår verkligen! Låt dig själv känna alla känslor, det finns inget som är fel att känna. Och det är helt normalt att ha blandade känslor❤️
    Tack, ja det är väl så.. känslorna får komma oavsett vad det är för typ av känslor.

Jag funderar mest på hur jag ska tänka nu, ska jag räkna denna blödning (som äntligen är över!) som en mens eller ska man vänta till nästa blödning som då är en "riktig" mens? 🤔
  • Anonym (Är inte säker)
    nov91 skrev 2025-05-21 20:25:29 följande:

Tjejer, jag behöver hjälp! blir säkert ett längre inlägg men hoppas någon orkar läsa!! ❤️ 

jag fick ett missfall förra månaden, i v 4+4 . jag blödde i fem dagar, grät hela tiden. All kärlek till alla som upplevt någon gång ❤️ 

ingen HCG bör vara kvar då jag tog 3 tidiga graviditetstest när jag började blöda som visade ?inte gravid?. jag kände en hel del symptom förra gången, trötthet, hög temperatur & jätte känsliga nipples 

jag tog ägglossningstester efter blödningen & fick en fast smiley den 8/5. sambon och jag fick till det under den tiden. Efter det har jag känt NOLL symptom på graviditet så jag har vart så säker på att mensen kommer snart, har BIM på fredag så är BIM-2 nu. för en liten stund sen när jag skulle på toa så fick jag för mig att testa för skojs skull, fråga mig inte varför haha. Men till min största förvåning. VADÅ POSITIVT??? Tog ett CB tidig 10ml/u och en rfsu 25 ml/u. 

Tog även ett ägglossningstest (lila) bara för att 😂 och den gav lika starkt som ägglossning 

MEN: är det rimligt att det är sån skillnad på stickan och CB?? strecket på stickan är så svag & jag har så dåliga känslor från förra månaden med missfallet och dessa stickor 😢 Tror ni att det är ?normalt? att det är sådan skillnad på testerna på BIM -2?

Jag vet att jag skall vara överlycklig (vilket jag är) men är bara så skeptisk just nu & livrädd för ett till missfall 😢 borde Jag lugna mig? jag kanske är onödigt orolig nu känner jag när jag skriver detta. Vill verkligen inte uppleva ett missfall igen och den svaga rfsu skrämmer mig lite ❤️❤️

kvaliten på bilderna blir säkert kassa men ni kanske kan förstå vad jag menar med skillnaden ändå? 

tacksam om någon orkar läsa & svara, har följt tråden i bakgrunden & tycker tråden Är så fin ❤️ har vart inne och läst varje dag! 

förlåt för långt inlägg men ni är dom bästa att fråga 😂❤️

Jag fick ett missfall förra veckan och slutade äntligen blöda igår. Gynakuten tog graviditetstest på mig som var svagt positivt, precis som det jag tog hemma innan jag åkte in till akuten men man såg inget foster. Hcg-provet var på 31, jag ska ta ett nytt graviditetstest om 1,5 vecka.

Men hela tiden har jag haft graviditetssymtom som hängt kvar och har det fortfarande, hade du också det? För det du skriver om att du hade en hel del symtom tolkar jag som att du hade under tiden du var gravid innan missfallet, eller jag kanske tolkar fel? 😅
  • Anonym (Är inte säker)
    nov91 skrev 2025-05-22 13:07:44 följande:
    Tack alla som svarat på mitt inlägg, Saltakatten med flera ❤️ har lugnat mig lite & försöker verkligen inte vara orolig även om de är lättare sagt än gjort. 😢 vill så gärna att detta går vägen nu, kommer bli så nedslagen om det blir missfall igen. tog nya test i morse och rfsu såg aningen mörkare ut men kommer fortsätta testa för att inte bli lika oförberedd som förra gången 

Men för att svara dig Är inte säker: mina graviditets symptom förra gången försvann typ helt ca 1 - 2 dagar innan jag började blöda. Minns att jag till och med googlade på om det var normalt eller inte. ☺️ beklagar ditt missfall! ❤️ jag antar att du fortfarande har symptom pga att du fortfarande har HCG kvar. jag tror mitt HCG gick ur kroppen väldigt fort så det är väl därför jag slutade känna symptomen. Nu känner jag inga symptom alls, enbart att jag tycker tuttarna känns lite fylligare 😂 
    Jag har mina symptom kvar, de ökar hela tiden också tycker jag. 🤔 Brösten ömmar som bara den, de är fortfarande större än normalt - vilket absolut inte gör något... 😁 Idag har jag mått illa, som jag gjorde för fyra veckor sedan när jag plötsligt blev åksjuk av att åka bil. Det har jag inte blivit sedan jag var liten.. 😅
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-22 14:12:54 följande:
    Jag tror att man kan räkna det som mens, men det kan ju ta ett tag för kroppen att bli normal igen❤️
    Okej, men då räknar jag blödningen som en menstruation så får vi se framöver hur det går med allt. 🙂 Min kropp har alltid varit som en klocka, så jag hoppas den kommer vara det även nu.
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-25 16:16:32 följande:

Jag hade en höjning några dagar efter uttag av min p stav. Det gick till 0.44 och dagen efter var det svagt igen. kollade upp det och det var kroppens försök till ägglossning men misslyckades, ingen mens sedan uttaget heller och inte under alla år med preventivmedel heller. så hoppas jag hade ägglossning denna gång. Nu steg det stadigt under flera dagar och sjönk under några dagar tillbaks till basnivå. så håller tummarna här 

Är lite nyfiken på vad det är för höjningar ni skriver om.. syftar på 0.44.. 😅 Jag kan ingenting om sånt där märker jag, det är väl åldern... ????😁
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-26 08:45:17 följande:

ägglossningstest. Man skannar in stickorna i en app som räknar ut hur högt utslag äl testet ger. Jag är också helt ny på detta började med dem i april när jag slutade med preventivmedel. 

Aha okej, herregud vad grejer det finns för att bli gravid.. känns som att jag varit i ide sedan min yngsta föddes 2014... 😁
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 19:49:58 följande:

Har följt tråden lite i skuggan eftersom jag inte vågat hoppas eller tro något 🙈 . Gick av p-piller i april och fick en första blödning i början på maj. 
    Tiden efter sista ppillret höll jag på att bli tokig. Förde dagbok över alla symtom och var tvärsäker på att jag var gravid, men icke. Mensen kom efter 20 dagar, snopet eftersom den dessutom var en vecka för tidig enligt min ?vanliga? cykel dvs när jag använt preventivmedel. 

Den här cykeln har jag knappt känt någonting. Har antecknat att jag haft kraftiga stick och hugg i livmodern runt den 20e och beräknat min mens till den 30e. Köpte ett test på apoteket idag efter jobbet och kunde givetvis inte hålla mig till i morgon bitti? Vad tror ni om detta??? 

Grattis!!

• Anonym (Är inte säker)
    Zelda21 skrev 2025-05-28 12:01:59 följande:

Kämpat med graviditet 1,5 år! 
    beräknad mens på fredag alltså bim -2 idag. 
    har läst en hel del om att ÄL test kan bli positiva vid graviditet, vilket är omdiskuterat i många forum här. Haft en hel del symtom senaste dagarna Som molvärk, ryggvärk, men som är typiska menssymtom för mig också. tog ett ÄL test imorse för jag hade såna hemma, till min förvåning var det positivt?: blev förvirrad och stressad. hittade ett gravtest med veckoindikator också. 

till min stora lycka och förvåning var det positivt och visade grav 2-3.

har ni varit med om positiva ÄL test vid graviditet? 

Grattis!!
  • Anonym (Är inte säker)

Den 18/5 åkte jag in till gynakuten eftersom jag blödde, hade väldigt ont på vänster sida och graviditetstestet var svagt positivt.

De konstaterade missfall, jag berättade att jag hade ett graviditetstest hemma och de sa åt mig att ta det om 2 veckor.

Vaknade av en jobbig dröm för en stund sedan och tänkte att jag kan lika gärna testa.. Sagt och gjort, jag tog testet och det stod Ej gravid.

Då antar jag att alla hormoner som jag kände av i början är ut kroppen. Frågan är varför jag känner mig lite besviken.... 😔

• Anonym (Är inte säker)
    nov91 skrev 2025-06-01 07:58:37 följande:
    Åh styrkekramar till dig ❤️ hade ett missfall förra månaden jag med, grät i flera dagar. Minns känslan när alla hormoner hade gått ut och jag kände mig ?normal? igen, tyckte det var jätte jobbigt. Ville inget annat än att känna det igen, förstår att du känner dig besviken 🌷 att se den texten ?inte gravid? efter man fått positiv är skit jobbig. vet inte vilken vecka du var i, men jag fick missfall i v 4+6. kände att min kropp skrek efter att vara gravid igen & vid nästa ägglossning var jag sinnessjukt sugen på min sambo haha 😂 blev gravid igen utan mens emellan. tillåt dig att känna allt du behöver känna så håller vi alla tummar att det blir plus för er igen ❤️ kram 
    Monki19 skrev 2025-06-01 11:17:20 följande:
    Är så ledsen för din skull 💔 Det är fruktansvärt. När jag fick mitt senaste missfall skulle jag enligt BM ta ett nytt gravtest efter 3 veckor men det räckte med 1 vecka till att det hade blivit helt negativt. På ett sätt har jag försökt hålla mig positiv i tankarna med att kroppen löste det själv snabbt men visst f* gör det ont att alla förhoppningar bara försvann sådär fort 🥺 kram!

Tack snälla ni!! 🌸🌸

Själva grejen är att jag har två barn sedan innan, min kille har ett barn. Den yngsta är min dotter på 11 år, hon fyller 12 år i början av nästa år så det skulle vara 12, 14 och 17 år mellan en eventuell bebis och de tre vi har... 😅
    Jag är äldst och tyckte det var stor skillnad mellan mig och mina brorsor där det 8 och 10 år emellan... 😁 Vilket det absolut inte känns som nu när vi alla är vuxna.

Jag är snart 43 år, och med tecken på att klimakteriet är nära vilket jag känt i kanske 1,5 års tid. Jag har flera sjukdomar, bland annat problem med hjärtat och är överrörlig i kroppen - vilket jag nu i efterhand när jag fått diagnos fattar varför jag hade så stora problem med bland annat foglossningen jag hade med båda barnen.

Det finns så mycket som finns under punkten negativt, och egentligen inget positivt om man skulle skriva en lista på för- och nackdelar....

ÄNDÅ kände jag i hela kroppen när det började närma sig mensen i slutet på mars/början av april att den kommer inte att komma. Jag visste att jag var gravid, det var därför jag inte tog något graviditetstest alls förrän jag började blöda i mitten av maj.
    Jag hade tänkt att ta ett graviditetstest i slutet av maj/början av juni, just för att få det svart på vitt (okej, blått och vitt och 😉 ) och kunna visa min pojkvän att jag var gravid. Eftersom jag närmar mig klimakteriet och då kan kroppen göra lite som den vill, jag ville oroa honom i onödan ifall mensen bara var sen - även om jag kände av graviditeten, så kan det ju vara svårt för ens partner att förstå utan att se det på testet.

Herregud vad långt det blev....
    Som sagt, mycket känslor är det fram och tillbaka. 🤔
Svar på tråden BIM Maj 2025