• Lovve123

BIM Maj 2025

Dags för syskonförsök! Med vårt förra barn tog det lång tid innan vi blev gravida. Den månaden vi fick plus hade vi försökt lite nya saker med vitaminer osv så ska försöka på samma sätt den här gången.
    Kommer få en ägglossning nu i april men behöver tyvärr hoppa över den av olika anledningar så blir att försöka i mitten av maj!

BIM-lista:

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-04-19 14:34:09 följande:

Äntligen temperaturstegring imorse, så av allt att döma hittills så hade jag äl igår. Jag kände på mig det också med väldigt mycket äggvitesekret två dagar och äl-smärta. Vi prickade verkligen in rätt dagar med babydans denna månad i alla fall, så nu återstår bara väntan. Har bestämt att jag denna cykel kommer invänta bim innan testning, har inte gjort det tidigare cykler men jag blir så oerhört besviken av negativa test så bara att uppehålla sig.. 

Jag skulle egentligen avvakta till nästa cykel men är helt säker på att jag hade ägglossning igår med och lyckades även prickat in babydans och har bestämt mig för att vänta med test till BIM med, så ska vi lova varandra att vi väntar tills dess? 😄
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-04-20 20:45:42 följande:

Jaa, bra idé!! 🤞🏻Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Jag har haft 10-11 dagar, så ganska ?kort? som jag fattat det.. 

Hur känns det att det blev ändå trots tanken att avvakta?

Jag tror att jag har 14 dagar men har inte tagit ägglossningstest den här månaden så jag vet inte säkert
    Det känns spännande och kravlöst. Förra gången vi skulle bli gravida tog det 1 år och det var väldigt mycket press och uppgivenhet sista månaderna.. Mannen skulle egentligen iväg på jobbresa under ägglossningen men den blev inställd så därför vi kunde testa den här gången. Blir det inte den här månaden så börjar jag med ägglossningstester under nästa cykel
  • Lovve123

Hade egentligen inte möjlighet att satsa på den här cykeln för mannen skulle vara bortrest men vi fick till det kring vad jag tror var min ägglossning! Är isåfall på ÄL+8 och har BIM om ca 6-7 dagar.
    Har fått flera symtom senast 2 dygnen som självklart kan betyda något annat men: metallsmak i munnen, trötthet, växtvärkskänsla i "tjejmagen" så är försiktigt hoppfull men kommer inte ta test förrän BIM för jag vill inte bli besviken. Någon mer som är förbi sin ÄL och har några symtom? Ändrar min BIM i listan!

BIM-Lista
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    2/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    22/5 - mothertotwo
    23/5 Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
  • Lovve123
    Anonym (Lily96) skrev 2025-04-25 12:35:23 följande:
    Härligt, åhh hoppas hoppas hoppas att dina symptom är tidiga tecken! Otroligt om det tar sig på första försöket!🍀

Jag är typ på samma i cykeln. Har också symptom men det har jag varje månad hehe😅 Försöker inte lägga så stor vikt vid det men kan inte låta bli😮?💨
    Sedan 3 dagar har jag: yrsel, illamående (som kommer och går), avsmak på kaffe och skinka, molande värk i nedre magen och är oerhört trött. Noll ömma bröst vilket jag brukar få efter ÄL. Hoppet finns även om jag inte tror att jag är gravid! 
    Elisand skrev 2025-04-25 12:12:34 följande:
    Jag är på äl+7 idag och har känt av lite ilningar i livmodern typ till och från. Vet inte om det är ett symtom men hoppas på det 😂 Försöker att inte känna efter så mycket men minsta lilla jag känner i kroppen så funderar jag ju såklart om det kan ha med ev gravidiget att göra.

Kul att vi är på samma dag i stort sett!
    Tycker det är så intressant att läsa om andras symtom oavsett om det slutar i en graviditet eller inte! Håller tummarna för oss alla här inne! 😀
  • Lovve123
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-25 18:48:03 följande:

Alla ni som känner av värk och annat i magen och är några dagar efter ÄL så kan jag säga att sist jag blev gravid i höstas så kände jag svag värk i magen ÄL+6, värk som jag inte känt förut. Kändes som nån slags svag träningsvärk/molvärk. Fick plus ÄL+10. Håller tummarna för er 🤞🏻😄

Det bådar gott 😀 jag minns inte vad jag hade för tidiga symtom sist jag var gravid.. synd att jag inte skrev ner då..
    Den här gången känner jag exakt det du beskriver alltså svag träningsvärk/molvärk! Inte alls som mensvärk så är försiktigt hoppfull. 
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-04-27 20:31:25 följande:

Åhh, lovade ju att inte testa förrän bim denna gång, men nu kliar det såå i fingrarna. Vill bara veta om det gick vägen denna gång. Äl+10 imorgon så känns för osäkert oavsett att testa så tidigt eftersom jag inte har några testa-tidigt-test hemma utan bara vanliga. Så det håller ju en lite ifrån det i alla fall att jag inte har ?möjlighet?. 

Sarasi skrev 2025-04-28 10:33:22 följande:
    Håll ut. Om du är gravid så blir du ju inte mindre gravid för att du väntar. Jag är i lite samma sits men tänkte inte testa förrän till helgen förutsatt att mensen inte kommit. Vi får stötta varandra i att ha tålamod :)
    MammaMG skrev 2025-04-28 07:04:12 följande:

Godmorgon på er!

Nu behöver jag hjälp! Jag har fått bekräftat ÄL i fredags av NC, så jag är alltså Äl +3 idag, tempen steg fint både på lördag och söndag och låg på ca 36,5. Imorse låg dock tempen på 36,2 alltså en rejäl dipp!? Har ALDRIG haft en sådan dipp förut i lutealfasen, den gick t.om. under medeltemperaturen, vilket jag har hört att inte är bra.

Någon som vet vad detta kan bero på? och om det är kört med någon graviditet nu när tempen blev så låg bara 3 dagar efter ÄL...  Blir så ledsen om det inte blir något denna cykel heller...

Hade också ett familjegräl igår som var väldigt triggande, så kändes som att jag hade ett rus på adrenalin hela dagen, kan det ha påverkat? Min klocka sa även att jag har sovit dåligt inatt och inte återhämtat mig tillräckligt, kanske det också kan påverka?

Överanalysera inte. Du har en bekräftat ägglossning och jag antar att ni har haft sex däromkring. Mer än så kan du inte göra för att påverka denna ev graviditet. Ju mer du testar desto mer stressar du upp dig vilket inte leder till ökad chans utan bara får dig att må sämre psykiskt med oro. Så försök ta några djupa andetag och släpp termometern. 

Folk kan bli gravida under krig och svält så ett tillfälligt gräl med familjen behöver inte betyda något i just graviditetsfrågan. Men det är fullt möjligt att det påverkar din kroppstemperatur. Har man sovit dåligt är det ju exempelvis vanligt att känna sig frusen. 

Jag har också bim till helgen! Vi hejar på varandra att vänta till helgen  
  • Lovve123
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-02 07:53:27 följande:

Hur går det för er tre som har BIM idag? 🌸
    Någon som har lite glädjande besked och dela med sig?  

Monki19
    Elisand
    Lovve123

Ingen mens i sikte idag! Inga symtom alls heller så ska köpa ett test idag
    Mådde lite illa igår morse och hade ingen aptit så hoppas det var ett gravidsymtom. Så fint att du frågar 🙏
  • Lovve123
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-02 09:01:47 följande:

Jag är så besviken på mig själv för nu testade jag imorse och det var ju negativt, för det är för tidigt. Men nu när det stod "inte gravid" så känns det kört ändå 😒 Jag förstår inte hur ni som orkar vänta klarar det? Tips tack?

Håller med - det är sååå svårt att inte testa! Den här gången har jag inte köpt hem några test och det första jag gör på morgonen är att springa till toaletten och kissa innan jag hinner fundera för då tänker jag sen att det är "kört" att testa den dagen så länge det är innan bim. 😊 
  • Lovve123

Bim+1 idag och var negativt test imorse på cb digitalt men ingen mens i sikte. Den har alltid varit så punktlig att jag nästan kan säga exakt tidpunkt den kommer så undrar vad som händer

• Lovve123
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-04 05:51:54 följande:

Hur går det idag? Kom mensen eller har du symtom? Håller tummarna 🌸

Mens kom på bim+2 nu. Hinner med ett försök till i maj så uppdaterar listan.
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket 
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap,  2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
  • Lovve123
    Anonym (Lily96) skrev 2025-05-16 09:57:53 följande:

Tack för ert stöd, ni är guld värda❤️

Det är verkligen inte lätt att hitta en bra balans. Bebisverkstad tar upp en sån stor del av livet just nu, både i tankar, googlingar och försök att göra ?det rätta? för att lyckas. Känner enorm frustration att det inte tar sig, även om jag vet att många försöker länge länge länge.

Ska försöka koppla bort lite och vara mer närvarande och tacksam för det lilla i livet. Inte känna den här stressen. Ska nog återgå till Cb digital nästa runda och få mer kontroll över förutsättningarna. Och hoppas sambon prioriterar oss mer nästa cykel.

Vi blev iallafall sams igen och krokodiltårarna föll på oss båda. Frustrationen är så uppenbar. 

Jag tycker att jag har haft koll på min cykel och när jag har ägglossning och jag har väldigt regelbunden mens. Har för några år sen använt ÄL test men inte den här försöksvändan. körde CB digital advanced den här cykeln och min ÄL är 3 dagar senare än vad jag trodde! Fick en fast smiley idag när jag tyckte att jag hade symtom tidigare i veckan men dagens symtom plus testet visade annar! Så kan vara värt att köra en omgång ÄL bara för att få lite mer koll och förstå dina symtom din kropp har bättre. 
    Och som någon tipsade om tidigare, berätta inte för mannen när du har ÄL det är otroligt frustrerande när det inte blir av pga prestationsångest. 
  • Lovve123
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-19 15:32:02 följande:

Jag fick fast smiley på CB i fredags. men vet inte om det var lyckad ÄL för jag slutade med preventivmedel  april och inte haft ÄL sedan dess men det var en tydlig ÄL stegring denna gång så håller tummarna för oss båda 😊

varje dag är ju som en evighet🙄
    när ska du ta test?

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-19 16:53:50 följande:
    Lovve123 skrev 2025-05-19 13:39:42 följande:

Någon mer som hade ÄL i fredags och är inne i väntarfasen? 😊

Jag hade ÄL igår, så ganska nära fredag 🙈
    Kul att vi har nära! Jag tänkte först testa på mors dag men tror det är risk för besvikelse. tror jag har bim 5 dagar efter. Fick dock plus på sonen sist på bim -5 så man vet aldrig! ni då?

• Lovve123
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 19:49:58 följande:

Har följt tråden lite i skuggan eftersom jag inte vågat hoppas eller tro något 🙈 . Gick av p-piller i april och fick en första blödning i början på maj. 
    Tiden efter sista ppillret höll jag på att bli tokig. Förde dagbok över alla symtom och var tvärsäker på att jag var gravid, men icke. Mensen kom efter 20 dagar, snopet eftersom den dessutom var en vecka för tidig enligt min ?vanliga? cykel dvs när jag använt preventivmedel. 

Den här cykeln har jag knappt känt någonting. Har antecknat att jag haft kraftiga stick och hugg i livmodern runt den 20e och beräknat min mens till den 30e. Köpte ett test på apoteket idag efter jobbet och kunde givetvis inte hålla mig till i morgon bitti? Vad tror ni om detta??? 

Helt klart plus 😃 grattis!
    Känner igen mig i det du skriver. Förra månaden var jag helt säker på att jag var gravid, hade flera symtom tyckte jag.. men var ju inget. Den här månaden har jag haft känningar kring livmodern nån vecka efter ÄL men bara en två dagar sen inga symtom. Ska testa imorgon bitti har jag bestämt mig för. Har också BIM 30e.. 
    Uppdaterar imorgon bitti hur det gick☺️
  • Lovve123
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 21:16:42 följande:
    tack! Jag vågar knappt tro att det är två streck. 
    Vad spännande och roligt med samma BIM. Jag väntar med spänning tills imorgon 😊 håller alla tummar för dig 🌸
    Testade nu. Det var negativt men grattis till dig!!
  • Lovve123

Idag plussade jag på cb digitalt!! Så himla spännande. Dock har jag haft lätt blödning idag, mer blodigt slem/flytningar alltså inga klumpar. På mensens första dag får jag alltid jätte rikliga blödningar under hela första dagen och det idag var inte alls som mens utan mer rödbruna flytningar. Någon annan som haft samma någon gång? Är på BIM+2 idag

• Lovve123
    Anonym (Lily96) skrev 2025-06-01 17:52:04 följande:
    Stort grattis till plus!➕🎉
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-06-01 22:22:59 följande:
    Jag fick två liknande "blödningar" som mest var som bruna/blodiga flytningar i vecka 4 och 5 men sen dess inget. Jag hade vul 6+3 och såg då hjärtat ticka och allt såg bra ut (trodde jag var 6+4 men blev flyttad en dag). Går in i vecka 9 imorgon och har haft tilltagande symtom så jag hoppas allt fortsätter som det ska men kan i alla fall ge lugnande besked att det såg bra ut i vecka 7, även fast jag hade "blödningar" i vecka 4 och 5. 

Tack snälla båda två!
    Känns lugnande och min blödning har inte blivit värre så jag är hoppfull! Väntar ju förhoppningsvis barn och inte missfall så jag fortsätter glädjas åt plusset.
    Hoppas allt fortsätter bra för dig med nr 3 med!
Svar på tråden BIM Maj 2025