Inlägg från: Anonym (Lily96) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lily96)

BIM Maj 2025

Jag hoppar också in från april-tråden🤗

Sambon och jag försöker få till första barnet. Bor i Sthlm området. Aldrig varit gravid tidigare och längtar så efter både plus och bebis. 

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet,  5e försöket

• Anonym (Lily96)

Dag två med blinkande smiley på CB advance digital 🌟

Vet dock inte om det är riktig ägglossning på gång eller om det bara är hormoner som spökar. Tempen ligger på 36,3, samma som igår.

Det är första gången jag tempar i samband med ÄL så är riktigt taggad på att se hur väl temp stämmer överens med ÄL-test. To be continued 🌸

• Anonym (Lily96)

Någon som har erfarenhet av blinkande smiley längre än 4 dagar på CB ägglossningstest?

Jag är på dag 5 av blinkande och väntar ivrigt på att den ska slå om till fast gubbe. Har ingen känning på ÄL mer än lite hugg på hö sida, men det har jag typ haft i en vecka. Brukar ha sega flytningar vid det här lagret men icke. Orolig att ÄL ska utebli samtidigt som det känns rimligt med tanke på att jag varit mentalt stressad och orolig på senaste. 

Dela gärna era erfarenheter! Hur länge brukar ni ha blinkande gubbe? Någon som varit med om att den inte slår om eller gör det sent? 

Hoppas på att den bara är lite trögstartad och snart dyker upp! 😊

• Anonym (Lily96)
    Joss4n94 skrev 2025-04-16 19:15:30 följande:

Förstår känslan!! Jag blir alltid glad över blinkande gubbe men sen går man där och bara ?jaha?nu är det väl ändå dags för fast gubbe?.
    Jag har testat med CB de senaste 3 cyklerna, då har jag haft 8, 6 resp. 7 dagar med blinkande gubbe innan den blivit fast. Vad jag har läst så kan CB vara väldigt känsliga, men det har alla gånger stämt överens med fast gubbe och tempökning därefter, så jag tror absolut att de är pålitliga. 

Ha tålamod och tänk att det likväl kan bli fast gubbe imorgon! 😊

Tack för svar, det låter betryggande 🙏🏻 
    Visst! Det är exakt samma här, blir glad och nästan fnissig när den blinkande gubben dyker upp. Sen när man sett den i några dagar vill man bara ha en fast rackare😄

Jag tror jag aldrig haft mer än 3-4 dagar blinkande innan omslag, så det här är nytt för mig. Men bra då tolkar jag att det är normalt (vad normalt nu än är)😅

• Anonym (Lily96)
    Rhea skrev 2025-04-21 11:00:48 följande:

Hej alla, hejar på er så mycket. Håller tummarna för alla som har passerat ÄL nu.

Jag borde egentligen ha joinat er idag, men inga glada gubbar så långt ögat kan nå. Har iof varit extremt stressad den senaste veckan, så den kanske dröjer pga det.

Beställde ett nytt paket med test, för de håller på att ta slut - och jag som trodde att de skulle räcka för denna cykel också... surt. 

Ska försöka vila lite idag så får vi se om ÄL kickas igång av det. Är lite orolig att den har passerat tidigt, innan jag hade börjat testa... men det skulle isf vara första gången... Jag har haft upp till 49 dagars cykel, senaste i jan så, det är väl bara en pco-grej antar jag. 

Kram!

Åh vad segt! Hoppas din ÄL bara är sen och spelar dig ett litet spratt. Om inte, kanske det betyder dubbel tur nästa cykel. Håller tummarna! 🍀
  • Anonym (Lily96)

Känner verkligen med alla som kämpar, med olika bakgrund och förutsättningar! Snart är det vår allas tur❤️

Var på kvalificerat ultraljud idag för kontrolla min pingisboll till cysta vid vä äggstock. Fick svar att den var ofarlig även om de inte vet vad det är ännu. Troligen dermoid eller start på endometrios. Ingen åtgärd behövs fn. Är SÅ tacksam. Har varit så orolig. Sist jag var där uttrycktes det så klumpigt och ordet cancer etsades fast i huvudet bland andra förslag på vad det skulle kunde vara. 

Nu kunde de se ÄL skett på samma sida som pingisbollen så den verkar, tack och lov, inte påverka fertiliteten. Hon kunde också konstatera PCO med 20 ägg på vardera äggstock. Ingen åtgärd eller medicinering. Frågade efter Letrozol eller liknande men de vill inte skriva ut först en uppföljning genomförts om 3 mån eftersom hon kunde se att ÄL redan skett naturligt. 

Är det någon som har erfarenhet av att de inte vill skriva ut? Eller någon som har tips på annat läkemedel som kan vara relevant. Jag har ÅB om 1 respektive 3 månader och vill ha bra argument om vi inte lyckats bli gravida tills dess🍀

• Anonym (Lily96)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-22 16:54:23 följande:

Jag är så less på att mina cykler inte vill gå tillbaka som de var innan graviditeten. Idag är jag på dag 18, testade på förmiddagen och det var 0.4 och tänkte att nu kanske det börjar öka, men nu i eftermiddag var det 0.18 igen 😫
    Månaderna innan har jag fått positivt dag 25-28, men hade ändå hoppats på mer normal tid denna månaden.

Pratade med en klinik om letrozol men de hade pausat sina privata besök och tar bara genom regionens rutiner, vilket skulle vara en hel utredning och väntetid på 3-6 månader innan återkoppling. Den kliniken jag varit på innan ligger 1.5 h bort och säger i telefonsvararen att de inte har tider förrän i augusti. 

Det känns inte ens lönt att hoppas att bli gravid när ägglossningen kommer sent varje cykel. Läste att skalen blir svåra att ta sig igenom för spermierna. Dessutom hinner vi typ bara 8 försök per år om det ska fortsätta såhär. Jag har aldrig blivit gravid fortare än ett år innan med mens varje månad, så känns inte alls hoppfullt när chanserna ska vara glesare än innan. 

Vill verkligen inte fastna i försökaträsket i flera år. Bara jag vet hur cykeln ser ut kan vi sätta en tidsplan när vi istället gör ivf och om inte det går släppa det och leva lyckliga som enbarnsföräldrar (vår underbara unge är mer än tillräckligt för oss, men det finns ändå en önskan att ge honom ett syskon🥹).

Förlåt för gnällinlägg, men är bara så less att vara så vilsen i cyklerna.

Förstår frustrationen! Klart man vill maxa alla chanser OCH få så många chanser som möjligt. Kroppen är verkligen unik och fascinerande. Finns det inte någon annan mottagning du kan vända dig till för hjälp? Om det inte finns lokalt kanske det kan vara värt att besöka en på annan ort? 😊
  • Anonym (Lily96)
    elliibellii skrev 2025-04-25 00:54:06 följande:
    Sådär, en ny cykel startad, förra ÄLen blev det inget för jag var bortrest, denna ÄLen är vi borta tillsammans, med ganska mycket svårare alternativ till babydans, har ni några tips när det knappt finns möjlighet? ????😂
    BIM-Lista
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    22/5 - mothertotwo
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket

Härligt att ni är bortresta tillsammans den här gången, blir lite bättre förutsättnignar då! 😁

Svårt att pricka in när det inte alltid finns tillfälle. Tänker att olika knep fungerar olika bra beroende på situation och utmaningar. 

När vi bodde utomlands och hade släktingar på besök i flera veckor i följd fick vi hitta kreativa sätt och platser för egentid som par, som inte blev uppenbart för alla andra hehe. Bastu, gym, tvättstuga blev avgörande för oss (man bokade med privat tag så ingen kom in). Men sen kunde vi även ?skicka iväg? våra gäster på olika uppdrag tex handla, besöka marknaden, gå ut med hunden eller likande bara så vi kunde få lite eget space och andrum.

Vet inte hur era förutsättningar ser ut men är övertygad om att ni hittar ett sätt för bd som funkar för er! 😊

• Anonym (Lily96)
    Lovve123 skrev 2025-04-25 10:57:17 följande:

Hade egentligen inte möjlighet att satsa på den här cykeln för mannen skulle vara bortrest men vi fick till det kring vad jag tror var min ägglossning! Är isåfall på ÄL+8 och har BIM om ca 6-7 dagar.
    Har fått flera symtom senast 2 dygnen som självklart kan betyda något annat men: metallsmak i munnen, trötthet, växtvärkskänsla i "tjejmagen" så är försiktigt hoppfull men kommer inte ta test förrän BIM för jag vill inte bli besviken. Någon mer som är förbi sin ÄL och har några symtom? Ändrar min BIM i listan!

BIM-Lista
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    2/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    22/5 - mothertotwo
    23/5 Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    Härligt, åhh hoppas hoppas hoppas att dina symptom är tidiga tecken! Otroligt om det tar sig på första försöket!🍀

Jag är typ på samma i cykeln. Har också symptom men det har jag varje månad hehe😅 Försöker inte lägga så stor vikt vid det men kan inte låta bli😮?💨
    Sedan 3 dagar har jag: yrsel, illamående (som kommer och går), avsmak på kaffe och skinka, molande värk i nedre magen och är oerhört trött. Noll ömma bröst vilket jag brukar få efter ÄL. Hoppet finns även om jag inte tror att jag är gravid! 
  • Anonym (Lily96)
    Rumpetrollet skrev 2025-04-29 08:32:41 följande:

Hej! 

ÄL +12 idag, och vet ni, det är ett plus!!!! Efter ett helt år med blanka tester så är det äntligen något där! 

Sen är ju min erfarenhet att det inte går att räkna med det här. Har innan det här året haft två MA som upptäckts på KUB-ultraljudet. Så jag räknar med att det kommer vara några ovissa och jobbiga månader framöver. Men jag är i alla fall gravid just nu!!! ☺️

Wow, stort stort grattis!! 
Svar på tråden BIM Maj 2025