• Monki19

BIM Maj 2025

Tack för kramen! 💕

Annpor skrev 2025-05-02 08:41:47 följande:

Trist med ett negativt test! Skickar en kram över internets värld som jag hoppas hamnar hos dig. Vet att du varit med några trådar. Hjärta

Kan vi i tråden fortsätta försöka vara duktiga med att skriva in plus eller minus i bim listan såsom Monki91 gjort? Vet inte vad nu andra tycker men själv tycker jag att det är spännande att följa er andra men också tänker jag att det kan sprida hopp att se lite plus här och var på en lista. Vissa månader/trådar faller det lite bort. Det blir på något sätt mer svart på vitt när man ser flera plus. Hopp och tro är väl någonting vi alla behöver, kanske vi kan hjälpa varandra med just det? Solig 

• Monki19
    Elisand skrev 2025-05-06 16:09:36 följande:

Första cykeldagen utan mens idag! Känt att det typ ?drar? i ena äggstocken hela dagen, typ äl-smärta som jag haft innan men tycker det känns som en konstig dag att få det på cd7. Lite väl tidigt att få ägglossning nu eller?? Har tidigare haft äl cd15-17. Kommer inte köra lh-tester den här månaden heller utan kör på varannan dag babydans och tempar för att bekräfta när äl varit. Nu kör vi försök nummer 9! 🤞🏻🙏🏻

Hur har det gått med tempen?

Jag är på cykeldag nr 7 och börjar tro att min ägglossning också kommer bli tidig! Inga fysiska symtom men min temp droppade ner till 36,02 imorse samt jag tog ett LH-test efter jobbet som var 0,23. Jag brukar aldrig få LH-stegring över 0,10 om det inte är ägglossning på G! Samma sak med temperaturdippen, jag ser ett mönster 😅😅
    Brukar också ägglossa runt dag 15. Blir typ orolig om det är dåligt att ägglossa tidigt?

Jag har varit sjuk sedan 21/4, undrar om det kan vara orsaken? Börjar bli sakta bättre men är fortsatt trött och har lite ont i halsen. 

• Monki19
    Elisand skrev 2025-05-07 20:03:28 följande:
    Tempen fortsatt låg, så ingen äl har skett än om man kollar på den. Äggstocken kanske bara spelade mig ett spratt haha.. 
    Skönt att se mönster ju, för då kan man ju ha lite mer förståelse för vad som händer!! <3
    Hört att kort follikulärfas kan göra att ägget inte hinner mogna riktigt typ (?), men om det inte är ett återkommande fenomen med korta såna faser skulle jag inte vara orolig. Sjukdom spelar alldeles säkert in! Min äl har skjutits fram när jag haft feber till exempel. Så måste ju kunna påverka åt andra hållet också tänker jag.
    Hoppas din ägglossning väntar lite till då! Har också snappat upp att det kan vara en nackdel om det går för kort tid emellan 😪 Men jag får se vad tempen och testen visar imorgon, det måste ju inte alltid vara dåligt heller tänker jag🙏 
  • Monki19
    Anonym (Försöker med nr2) skrev 2025-05-08 15:35:05 följande:

Hej,

Har läst men inte varit aktiv vi försöker få ett syskon till sonen har har försökt i ett år nu.

känns som det är omöjligt jag är på ÄL+9-10 idag 

så sugen på att testa men vill inte slösa test så tänkte att jag tar ett ägglossningstest istället för testandes skull 😅och fick ett litet utslag på det! 

har hört att man kanske kan få utslag på det när man är gravid vet att det absolut inte är något att lita på men någon som har erfarenhet av det? 🙈

Jag fick litet utslag dagarna innan jag plussade och jag fortsatte testa för skojs skull när jag blev gravid i februari. Fick precis som nananathalie starkare än någonsin på ägglossningstesten ju längre graviditeten gick. Men det slutade i ett missfall i vecka 6. Testade igen med ägglossningstester senaste cykeln efter missfallet och då fick jag en liten höjning en enstaka dag innan BIM men sen dök den ner till 0 igen
  • Monki19

Jag tror absolut! Jag är ingen expert men med tanke på dippen och ?spiken? så skulle jag lita på att ÄL skett! Kan ha varit att det var ett försök till ÄL tidigare men som inte lyckades? Det ser väldigt bra ut prickat med babydans iallafall👍

Själv väntar jag på att ÄL ska komma, skrev ju tidigare att jag trodde att den var på g men jag hade noll koll. Ligger fortsatt väldigt låg i temp. Mina appar säger imorgon eller på söndag🤞 Vilket känns bra då jag själv känt mig väldigt stressad tidigare under veckan pga jobb och all stress att bli gravid och tidigare missfall. Men nu är det fredag och jag känner mig lite gladare idag och pepp på bebisverkstad☀️ Hoppas också det är ägglossningshormonerna som också har börjat visa sig 😅💪

Elisand skrev 2025-05-16 06:55:22 följande:

Tror ni det här kan stämma trots att min temp varit så konstig innan ägglossning i så fall? 

• Monki19
    Elisand skrev 2025-05-16 20:02:10 följande:

Okej, tack! (Och tack Saltakatten som också skrev) Blev bara fundersam för mina tidigare kurvor har verkligen sett ut som skolboksexempel på bbt-kurvor 😅 Har haft extrema känningar i äggstockarna från typ cd6 så det har verkligen känts som aktivitet där nere haha😂 

Ja, så skönt att ha prickat in. Tyvärr har mannen varit sjuk så undrar om det kanske påverkar simmarna lite, men vi körde på snabbisar ändå. Tänker särskilt på sista gången då han hade haft feber 2 dagar innan och värme är ju särskilt dåligt för det där med att simma.. 

Vad skönt att det vänder för dig, humöret kan ju göra mycket för suget!! Håller tummarna för att äl kommer och att det är ett guldägg ❤️

Håller tummarna för er också!🤞🤞🤞❤️

Ja jösses vilken bergochdalbana av känslor det kan bli när det inte blir som man hoppats på🥺 Imorse fick jag min lägsta dipp någonsin i temperatur (35,82) och LH har stigit till 0,4 så någonting verkar hända idag eller imorgon. Dock inte märkt av så mycket andra symtom som kan tyda på ägglossning. Men det borde vara individuellt cykel till cykel kanske
  • Monki19
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-17 13:45:39 följande:
    Angående ÄL och symtom på det. Senaste två gångerna då jag också blev gravid höll jag helt på att missa ÄL för märkte inte av några symtom alls. Så det kan nog variera. Trodde det skulle vara kört då jag inte ens fått dom där typiska äggviteflytningarna men jag blev ju gravid ändå och två gånger dessutom så man kan nog ägglossa även fast man saknar symtom på det 😅 
    Ah tack för input! 🙏 Känns hoppfullt att man inte måste hitta äggviteflytningar då!
    Har fått lite molvärk och hittade min LH-peak nu i eftermiddag så nu är det bara att köra på idag och imorgn. Så tacksam för tajmad ÄL på helgen när man är avslappnad och utvilad 😅👏
  • Monki19
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-05-17 17:57:51 följande:

Kan ni lugna mina nerver lite.
    Jag plussade ju i veckan o är i 4+ nu, har spända o känsliga bröst och trött på em. Men de andra gånger jag varit gravid så har jag haft mensvärk/växtvärk över livmodern men ingenting nu...Har ju två missfall med mig så känner jag blir tokig. 
    Tagit graviditetstest o de blir starkare (ska ta ett imorgon, varannan dag) 

Kan jag sitta lugnt i båten o lita på processen?

Jag kanske inte kan lugna dig men jag har också två missfall i bakgrunden och kan bara förstå din oro. Senast jag plussade så testade jag varje dag och radade upp alla test maniskt och jämförde styrkan. Det är fruktansvärt. ❤️💔 Jag tänker att man kanske ska försöka tänka att ingen graviditet är identisk? Men jag fattar verkligen oron, jag kommer också verkligen vara där nästa gång jag plussar. 

Jag håller tummar och tår att det är er regnbågsbebis som bakas just nu!☀️❤️ 

• Monki19

Jag har haft mycket lägre temperatur än tidigare cykler och det känns lite skumt. Fick stark peak på ÄL-test 18/5, hade en peak 17/5 men den blev starkast 18/5.
    Någon annan som tycker att det ser ut som att jag ägglossade 18/5? Fertilityfriend har inte bekräftat än och jag är otålig 😅
  • Monki19

Tråkigt att läsa om er som fått sin mens 😞 Och ni som inte fått er mens trots negativa tester! Måste vara irriterande när det håller på så mitt i allt 😔
    Jag är på cykeldag 5 eller 6 beroende på vilken app. Är så otålig att jag redan tagit ett test imorse haha. 😅 Såklart fett negativt. 

Den här cykeln är så annorlunda i temperatur när jag jämför med andra cykler, min temp går bara rakt upp upp. Inga tempdippar ännu - hoppas det är positivt!🤞🤞🤞

• Monki19
    Anonym (Lily96) skrev 2025-05-24 12:27:52 följande:

Trist med mens och negativa test 😌

Men wow vilken kurva Monki19! Det bådar ju gott!🤩

Själv är jag inte direkt hoppfull denna månad. Fertility friend sa ägglossning vid 2 olika tillfällen och min vanliga app Period tracker sa ett annat datum. Utöver det fick vi inte till det på de datum jag tror var mitt fertila fönster utifrån egna symptom. Min temp lever rövare också, är säker på att jag har hormonell obalans även om gyn inte tycker det. Känns som det är så mycket emot lyckade chanser för oss denna gång. Nästa månad ska jag inte vara dumsnål och köra med cb advance igen, så inget går till spillo😅

Om jag ska tro på Fertility friend senaste bedömning av ägglossning så är jag 7 dpo. Hade en temp-dipp igår men nu uppe på ? normal ? nivå. Kanske finns ett ynke-pynke-litet hopp ändå? 😉

Haha ja man kan hoppas att det är ett gott tecken!! Jag har scannat mina ägglossningstest i premom och fick en första LH-peak 17/5 som var 0,81. Brukar ligga runt där vid ägglossning. Men sen dagen efter 18/5 stack LH iväg uppemot 1,28. Aldrig fått så starka test innan. FF tror på ÄL den 18/5 och premom 19/5. Jag vet inte varför jag tänker såhär men tänk om jag släppt mer än ett ägg?? 🙈 Hoppas på ett (eller två😂) guldägg iaf!

Hoppas det gått vägen för er!!🤞 Tempdipp 7 dagar efter är helt normalt!
  • Monki19

12-13 dagar efter ÄL men negativt test imorse. Inga direkta graviditetssymtom. Tempen dippade rejält imorse men har fortfarande en bra bit ovanför coverline. Har tagit ÄL-test vid sidan om men det har inte synts något på dess heller (senaste graviditeten sköt ÄL-testen i höjden).
    Är på CD30, mina cykler brukar vara 29 dagar men jag antar att det blir en längre cykel nu iom att jag ägglossade CD17-18. Snark! Jag som hade så höga förhoppningar den här gången när tempen sköt i höjden efter ÄL 😢

• Monki19
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-06-01 05:42:05 följande:

Den 18/5 åkte jag in till gynakuten eftersom jag blödde, hade väldigt ont på vänster sida och graviditetstestet var svagt positivt.

De konstaterade missfall, jag berättade att jag hade ett graviditetstest hemma och de sa åt mig att ta det om 2 veckor.

Vaknade av en jobbig dröm för en stund sedan och tänkte att jag kan lika gärna testa.. Sagt och gjort, jag tog testet och det stod Ej gravid.

Då antar jag att alla hormoner som jag kände av i början är ut kroppen. Frågan är varför jag känner mig lite besviken.... 😔

Är så ledsen för din skull 💔 Det är fruktansvärt. När jag fick mitt senaste missfall skulle jag enligt BM ta ett nytt gravtest efter 3 veckor men det räckte med 1 vecka till att det hade blivit helt negativt. På ett sätt har jag försökt hålla mig positiv i tankarna med att kroppen löste det själv snabbt men visst f* gör det ont att alla förhoppningar bara försvann sådär fort 🥺 kram!
Svar på tråden BIM Maj 2025