Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM Maj 2025

Nanathalie skrev 2025-04-24 09:51:14 följande:

Hej på er!
    Jag trodde äl skulle bekräftas idag. Tyvärr flyttade nc fram den 2 dagar. Hoppas det är fel då vi prickat in med bd superbra utifall att äl redan skulle vara bekräftad. Tror jag har bim typ 10/5 men får lägga in det mer exakt när äl är bekräftad.

Denna cykel har vi inte ens testat för äl, utan bara räknar utifrån nc och hoppas det räcker.

Försöker med första gemensamma, en sladdis, sedan mars 24. Vi blev gravida i höstas men fick ett MA i februari i v11. Försöker chilla ner med stressen efter ett plus men det är enklare sagt än gjort när man vill något så mycket.❤️

Spännande att följas åt. Håller tummarna för oss alla.

När man förlorat en graviditet så känner iaf jag också att jag vill ha en bebis extra mkt för jag blev ju som fråntagen det lilla liv som var på gång. Jag var tvungen avbryta i v 17 pga kromosomavvikelse 💔 

Hoppas verkligen att det lyckas för oss alla NU 🙏🏻😅 Jag försöker tänka att vi lyckats tidigare så det borde lyckas igen. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-04-24 15:33:42 följande:

Testar du på något sätt eller kör på känsla? 😊

tack! Hoppas också Såå för oss alla❤️

Jag känner min kropp så väl och har tempat i flera år så egentligen behöver jag inte köra med ÄL-test eller så. Brukar märka när det närmar sig så då ser vi till att ha sex varje eller varannan dag tills ÄL passerat, det märks också rätt tydligt både kroppsligt och på tempen som ökar. Men ibland kör jag med Äl-test bara för att ha lite extra koll. Ser på tempen om jag blivit gravid också, så behöver typ inte ens gravtest 😆

Nu har jag ÄL-test hemma, och detta är första riktiga cykeln så nu ska jag ha lite extra koll 😅 
  • Anonym (Saltakatten)
    Nanathalie skrev 2025-04-24 14:51:13 följande:
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-24 11:54:35 följande:
    När man förlorat en graviditet så känner iaf jag också att jag vill ha en bebis extra mkt för jag blev ju som fråntagen det lilla liv som var på gång. Jag var tvungen avbryta i v 17 pga kromosomavvikelse 💔 

Hoppas verkligen att det lyckas för oss alla NU 🙏🏻😅 Jag försöker tänka att vi lyckats tidigare så det borde lyckas igen. 

Så sant som du skriver. Ett liv, en liten människa, som man aldrig fick chansen att lära känna. Jag tror jag hade mått bättre om jag fått ersätta sorgen med glädjen av en ny graviditet. Beklagar att ni fick avbryta, framförallt i så sena veckor, men jag förstår er där. Vi drömmer ju om en sladdis (hans yngsta är 6 min yngsta är 8 och vi har inga gemensamma) men vill samtidigt göra NIPT för att veta att den lille mår bra.. Vi är dessutom 35.

Hoppas hoppas hoppas ❤️ 
    Man förväntar sig verkligen inte att drabbas, kom som en chock. Alla ultraljud hade sett så bra ut så tur att vi ändå gjorde NIPT. Vår lilles kromosomavvikelse var en allvarlig en, ej förenligt med liv som läkarna säger. Analyserna visade att vi drabbats av den osannolika slumpen, är väldigt ovanligt att drabbas men några drabbas ju och det råkade bli oss den gången. Löper ingen större risk att drabbas igen, men finns ju aldrig nån garanti. Men jag väljer att tro på att jag inte ska drabbas av den extrema oturen igen. Får räcka med en gång. Önskar ingen behövde drabbas. 

Vi med jobbar på en sladdis 🙏🏻🥰 
  • Anonym (Saltakatten)
    Joss4n94 skrev 2025-04-24 18:17:24 följande:

Hej!

Brukar ha äl cd 17, så vi har tajmat in det väldigt bra kring det. Idag cd 20, inne på dag 11 med blinkande smiley, ingen positiv äl-sticka, inte någon temphöjning heller och symtom på ÄL har försvunnit fullständigt. Så nu känner jag mig förvirrad och uppgiven och ganska less. ÄL kanske kommer, vem vet, men känns bara tufft idag.

Håller tummarna för alla oss här inne ❤️

Ibland har jag inte fått klockrent positiva ÄL-test men tempökning och bekräftad ÄL ändå, snabb peak kanske. Ibland stiger inte min temp förrän 2 dagar efter, alla ÄL-symtom försvinner tidigt. Kanske kan vara nåt sånt för dig den här gången? Eller så kommer kroppen kanske försöka igen? Men jag fattar, så drygt 😩 
  • Anonym (Saltakatten)

Alla ni som känner av värk och annat i magen och är några dagar efter ÄL så kan jag säga att sist jag blev gravid i höstas så kände jag svag värk i magen ÄL+6, värk som jag inte känt förut. Kändes som nån slags svag träningsvärk/molvärk. Fick plus ÄL+10. Håller tummarna för er 🤞🏻😄

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-04-26 12:11:40 följande:

Kan ju självklart vara en tillfällighet men har hört om implantationsökning och tänk om det kanske har hänt mig nu? Är ju rätt i tiden i alla fall (äl+8). känner mig plötsligt väldigt hoppfull för denna cykel!

Dom gånger jag varit gravid har min temp ökat ÄL+7, endast dom gångerna. Har jag inte varit gravid har tempen legat kvar som efter ÄL. Så det där tycker jag verkar positivt 🤞🏻😍
  • Anonym (Saltakatten)
    Annpor skrev 2025-04-28 17:49:23 följande:

Ägglossning idag! Äntligen är cykeln regelbunden igen, ägglossning dag 20! Är det fler som har ägglossning i dagarna? 🤗 Håller tummarna för oss alla, speciellt för er som också gått igenom missfall, X och förluster, tänk om man vetat att vägen till en bebis kunnat bli så här krokig... Har försökt släppa stressen och tänka mer att det händer när det händer, men det är ju såååå svårt! Antar att ni är fler med dom tankarna?

Men nu, maj månad vad jag hoppas på dig! ???? 

Härligt att ägglossningen är på gång för dig, mer spännande väntan sen 😄

Jag väntar otåligt på min, kommer mest troligt om nån dag, är på cd 12 idag och har som tidigast haft ÄL cd 13 (sist jag blev gravid) men oftast får jag ÄL cd 16. ÄL-testerna är supersvaga men jag känner en hel del i tjejmagen så jag hoppas kroppen jobbar på ett bra ägg 😆🤞🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-04-28 18:16:10 följande:

Lägger in mig på BIm listan dock vet jag inte alls när jag kommer att ha BIM. Har pco så ägglossningen kommer ganska olika. Fick MA konstaterat i jan, som jag fick medicin för under i princip hela februari.  I mars fick jag svaga gravtester men som sedan inte blev starkare. 6e april upptäcktes en polyp eller ev. Graviditets rester så jag inväntar hyperoskopi.  

Även nu I onsdags och i fredags fick jag svaga gravtester. Men så började jag blöda idag. Så idag är CD1, sist kom ägglossningen på CD25, så vi får se när BIM blir 💕

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap,  2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Men vad jobbigt när det drar ut på tiden att kroppen ska återställa sig efter missfall, MA och liknande? Beklagar förlusten ❤️

Hoppas blödningen du fått nu verkligen rensar ur allt och kickar igång kroppen. Fick själv mellanblödningar efter att jag var tvungen avbryta min graviditet i februari, men nu äntligen verkar kroppen hittat tillbaka till sin balans. Jag hoppas det iaf 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)

Roliga nyheter i tråden ser jag 😄 Stort grattis till ni som plussat 😍 Stort lycka till och njuuuuuut av känslan.

• Anonym (Saltakatten)

Hej allesammans, inte hunnit med kontring senaste dagarna känns det som, men nu har jag läst ikapp lite i tråden 😊

Jag borde ju ha ÄL typ nu men inga som helst tecken på det. Jättesvaga ÄL-test, låg temp, inga känningar som jag brukar känna. Tror att detta blir en lite längre cykel, med senare ÄL vilket suger, bara hoppas ÄL kommer överhuvudtaget och inte uteblir 😭 Vet att det bara är typ 2 månader sedan jag avbröt min graviditet men blir så stressad över att kroppen strular. Försöker verkligen tänka på annat och att kroppen är redo när den är redo men det är fasiken inte lätt när man vill så mkt. Vet att många av er kan relatera.

Kämpa på alla.

Svar på tråden BIM Maj 2025