Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM Maj 2025

Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 14:30:11 följande:
    Åh vi har samma bim! 
    Äl+6, idag har jag haft massor av stick i livmodern så jag hoppas att det var ngt som fäste. 
    Har haft så tidigare när jag väntade sonen för 4 år sedan.

Har någon annan känt av stick efter äl som sedan varit positiv? 
    😄🤞🏻 Håller tummarna för oss.

Senaste graviditeten jag hade så började jag känna av i livmodern ÄL+6, fick positivt gravtest några dagar efter, så klart det kan vara möjligt att det du känner bror på det 🤞🏻 Särskilt om du känt så förut 😄 Spännande.
  • Anonym (Saltakatten)

Ja väldigt långsamma dagar här med, jag är sjukskriven för ryggskott så tiden går extra långsamt när jag bara går hemma hela dagarna. Men det blir bättre iaf så om några dagar blir det förhoppningsvis mer fart i livet igen 😅

NC har bekräftat min ÄL så det känns toppen iaf. Men det var lite seg tempökning denna gång och appen har satt ÄL senare än vad jag tycker. Tror jag har mer rätt, i så fall är det ÄL+4 idag. Jag har faktiskt lite värk nere i tjejmagen, har haft hela tiden sedan ÄL, vet inte varför men är väl bara så denna gång. 

Lycka till nästa månad Vallmo93 🌸

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-15 14:19:59 följande:

2 dagar kvar till bim, så blandade känslor.. är så sugen på att sticka iväg & köpa ett graviditets test, men jag kommer bli så besviken om det inte visar något Skrikandes 12 dpo idag & jag har inte plussat tidigare än 13/14 dpo tidigare, så idag vågar jag absolut inte men det börjar klia i fingrarna för morgon dagen Skäms Har en stickande känsla i vänster bröstvårta, hunger känsla, & i tisdag fick jag ett ihållande värk i livmodern som vara ett par minuter. Och hoppas så att det var ägget som fäste.. vet inte vad jag ville med detta egentligen, mer än att skriva av mig!

Åååh, så spännande när det är så nära. Håller tummarna för dig 🤞🏻

Jag ska verkligen försöka låta bli att testa denna cykel. Har inga höga förhoppningar alls att det blivit nåt men jag vet att när det närmar sig kommer det klia nåt fruktansvärt i fingrarna 😆 Jag har plussat redan ÄL+9 förut men det är egentligen dumt att testa så tidigt för är ju så himla vanligt att det blir mens ändå, och man nojar ihjäl sig. Så egentligen bäst att vänta ut BIM 😊
  • Anonym (Saltakatten)
    Bellis9207 skrev 2025-05-16 10:07:26 följande:

nä den är nästan aldrig det, har lång cykel som alltid är 34-35 dagar! Tänkte först också om det kunde vara det, men vad jag har läst mig till ska det ju bara komma lite blod då va?  För mig är det tvärtom nu, mycket mer än vad det brukar att vara första dagen! 

Om du inte vet när ÄL skett så kan den ju ha kommit tidigare och därför får du också mens tidigare, eller så kan du ha haft en anovulatorisk cykel, det är när ÄL uteblir, helt normalt och händer nästan alla nån gång då och då. Då kan mensen komma tidigare och kan vara rikligare än en vanlig mens. Kanske kemisk graviditet? Kroppen direkt stöter ifrån sig graviditeten?

Svårt att veta exakt förstås. Tråkigt med blödning oavsett 🙁  

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-05-16 06:55:22 följande:

Tror ni det här kan stämma trots att min temp varit så konstig innan ägglossning i så fall? 

Stämma att ÄL skett? Det tror jag med tanke på tempdroppet före och stigningen efter som varit hög några dagar 😊 

Min temp denna cykel har också varit bananas före ÄL, men efter ÄL kom ändå en tydlig stegring som legat så några dagar nu. Känner i kroppen att ÄL varit också. Otålig väntan på BIM 😄🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-16 14:54:23 följande:

Nej men asså jag är så besviken på mig själv 13dpo och jag kunde inte låta bli att testa, och det var negativt! tror ni det är kört eller har jag bara testat för tidigt?Gråter Med första graviditeten fick jag ett svagt positivt 14 dagar efter bekräftad äl, andra graviditeten ett svagt plus 13 dagar efter bekräftad äl.. provade icas egna och har aldrig använt dem förut, men som ni ser helt blankt..

Det är svårt att låta bli när man väntar och längtar så. Det är väl inte kört förrän mensen dyker upp tänker jag. Jag har alltid plussat tidigt men många plussar inte förrän vid BIM eller några dagar efteråt så hopp finns fortfarande för dig tänker jag 🙏🏻💕
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-16 15:05:10 följande:
    Ja nej jag har som sagt aldrig plussat tidigt, de återstår och se. Hoppas mensen lyser med sin frånvaro imorgon så köper jag ett nytt test & testar på söndag!🌸💕
    Jamen du ser, plusset kanske kommer. Testar man mitt på dagen är ju urinen utspädd också, sägs ju att man ska testa med morgonurin när man tjuvtestar tidigt. Håller tummarna 🤞🏻

Har du några känningar på graviditet då?
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-16 15:03:19 följande:

Var precis hos gyn och ägglossningen ligger runt hörnet (inom ett par dagar). Dock trodde även hon att jag nog har en polyp, vilket känns ganska irriterande eftersom jag den 6e maj utförde en hyperoskopi på Danderyd där man skulle ta bort det man "hittade" och när jag vaknade upp sa man att man hade tagit bort graviditets rester. Så vi ska satsa på ägglossningen nu, sedan har vi en ny tid 19juni för att se om det ev blivit en graviditet eller vad/hur den där polypen ser ut då....

Hejja ägget, hoppas det är ett guldägg 😄🤞🏻 

Polyper har jag hört behöver inte störa eller vara ivägen för graviditet, men bra att du får kolla upp mer. Konstigt att dom inte tog bort den när du skrapades? Men då kanske den inte syntes/fanns? Drygt oavsett. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-16 17:19:31 följande:
    Glömde ju svara på allt, skyller på virrig mamma hjärna! 😂 nej inga självklara, lite ont i bröstvårtorna, hade ett ihållande hugg i livmodern i tisdags, lite vagt illamående som ja förövrigt haft båda graviditeterna & aldrig innan mens! men man ska aldrig säga aldrig. Själv då? Minns inte när du hade bim🙈
    Då har du ju ändå lite anledning att hoppas, man får hoppas lite lagom om man inte vill bli för besviken ifall mensen dyker upp. Det har man ju varit med om några gånger.

Långt kvar till BIM för mig så mina känningar betyder nog inget alls. Har haft svag värk i livmoderstrakterna ända sedan ÄL. Om det är bra eller inte får jag se sen 😅🙏🏻 Enligt mina anteckningar från senaste graviditeten så kände jag den här värken kring ÄL+6, har nu känt den hela tiden så vettetusan 😆
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-17 07:47:56 följande:

Uppdaterar listan då mensen kom imorse, vi ses i Juni tråden 🌸

BIM LISTA MAJ

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA ➕
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket (➕)
    16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket 
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket (➖)
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket (➖) 
    21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination) 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag

Anonym (fröken grön) skrev 2025-05-17 08:01:40 följande:

Föll för frestelsen och testade imorse, såklart negativt. En halvtimme senare kom mensen? precis som för många av er andra har det verkligen varit en bergodalbana av känslor mellan hopp, hopplöshet och besvikelse💔 nu ska jag försöka fokusera på annat och ladda om och hoppas på Juni istället! 

håller fortsatt tummar för alla er andra!❤️

uppdaterar listan också

BIM LISTA MAJ

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA ➕
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket (➕)
    16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket (➖) 
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket (➖)
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket (➖) 
    21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination) 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag

Näää så surt, nya tag i juni 💪💕
Svar på tråden BIM Maj 2025