• Anonym (Jag)

Lån utan jobb / fast inkomst?

Skulle behöva ta ett lån på kanske 15-20 000 till en oväntad utgift. Tyvärr jobbar jag inte nu utan är mammaledig och får lägsta föräldrapenningen eftersom jag pluggade innan.
    Är det helt omöjligt att få ta ett lån då? 

Går det i värsta fall att ta ett typ snabblån eller sms-lån eller vad det kallas? Eller går inte ens det? Har inga betalningsanmärkningar eller skulder hos Kronofogden. Och har tyvärr inte heller hus eller bostad som jag äger. 

• Svar på tråden Lån utan jobb / fast inkomst?
  • Anonym (Aa)

Snabblån osv är första steget in i ett liv med skulder för livet.
    undvik!!

• Anonym (M)

Gå inte I fällan, Har du inte pengar nu så kommer du få mindre när du ska ränta dem med!

• Dexter dot com

Även om du får är det ju helt galet att ta lån! Vad är det för utgift som du inte räknat med ?

• Anonym (..)
    Dexter dot com skrev 2025-04-11 05:50:41 följande:

Även om du får är det ju helt galet att ta lån! Vad är det för utgift som du inte räknat med ?

Nja, men det gäller att ta rätt sorts lån, vilket ts inte är ute efter. Och då är det helt galet! 
  • Anonym (..)

Ts, kan du inte lösa med en betalningsplan istället? Snabblån är verkligen inte bra. Det blir oftast liknande lyxfällan fall.

• Dexter dot com
    Anonym (..) skrev 2025-04-11 06:01:01 följande:
    Nja, men det gäller att ta rätt sorts lån, vilket ts inte är ute efter. Och då är det helt galet! 
    Vilka "bra" lån får TS ta med låg inkomst och inget fast jobb?
  • Anonym (Kr)
    Anonym (Jag) skrev 2025-04-11 00:54:08 följande:
    Lån utan jobb / fast inkomst?

Skulle behöva ta ett lån på kanske 15-20 000 till en oväntad utgift. Tyvärr jobbar jag inte nu utan är mammaledig och får lägsta föräldrapenningen eftersom jag pluggade innan.
    Är det helt omöjligt att få ta ett lån då? 

Går det i värsta fall att ta ett typ snabblån eller sms-lån eller vad det kallas? Eller går inte ens det? Har inga betalningsanmärkningar eller skulder hos Kronofogden. Och har tyvärr inte heller hus eller bostad som jag äger. 

Pantpanken.
  • Anonym (..)
    Dexter dot com skrev 2025-04-11 06:11:41 följande:
    Vilka "bra" lån får TS ta med låg inkomst och inget fast jobb?
    Reagerade på "helt galet att ta lån" bara. 

Men i ts fall är det helt galet.
  • Anonym (Jag)

Det är till dubbelhyror efter att vi var tvungna att flytta på en gång på grund av att avloppet slutade fungera. Tyvärr tycker hyresvärden inte att det är tillräckligt skäl att få nedsatt hyra under uppsägningstiden. Och inte heller att det var något som behöver fixas akut trots att jouren sa att rören är så dåliga så det inte går att bo där. Det var översvämning med grannarnas avloppsvatten 3 gånger under en vecka och jag har en nyfödd bebis. 

Ska kontakta hyresgästföreningen också. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Kr) skrev 2025-04-11 06:18:50 följande:
    Pantpanken.
    Vet inte om jag har något som är värt så mycket.. Men ska försöka kolla upp det. Kanske det skulle räcka till några tusenlappar iallafall
Svar på tråden Lån utan jobb / fast inkomst?