Lån utan jobb / fast inkomst?
Anonym (Jag) skrev 2025-04-11 08:02:52 följande:
Ja tyvärr tog det slut med pappan under graviditeten trots att vi hade varit tillsammans i många år, han träffade en annan. Kanske kan få lite hjälp av familj men inte till allt.Jag har så att det räcker till att betala någon tusenlapp extra sen iallafall när jag inte har dubbelhyror. Anledningen till att jag skulle behöva låna är också att det antagligen blir ett glapp med bostadsbidraget också på grund av långa handläggningstider (3 månader) precis den tiden jag har dubbelhytror eftersom jah måste söka nytt pga flytt ..men det får jag retroaktivt sen isåfall så att jag kanske till och med kan betala tillbaks största delen av lånet på en gång.
Ska kontakta hyresgästföreningen och hemförsäkring. Jag borde egentligen inte behöva betala hyra för en lägenhet som det inte går att bo i.
Jag rekommenderar inte att du tar lån, såvida du inte ser att tydligt att du kommer att ha mer pengar i framtiden, t.ex genom att du har en anställning på gång. Du måste dock ha någonstans att bo och äta isht när du har barn.
Det finns icke-politiska korrekta metoder att få in pengar. Om du gör det för att du och bebisen skall överleva har du ett rent samvete.