Inlägg från: Anonym (Män är inte så enkla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Män är inte så enkla)

Varför ljuger män om att de är enkla?

Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.

Varför ljuger män om det här??   

• Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?
    Anonym (Singel man) skrev 2025-04-11 02:38:11 följande:
    Då måste du ha träffar helt fel män som säger något sådant. Att du som tjej gör som dom säger låter ännu konstigare i mina öron. Varför har du ens lyssnat på vad dom säger. Hur skulle du själv som tjej vilja bli bemött av en kille/ karl? Skulle du gilla om någon kom och tog dig mellan benen eller på brösten etc etc?
    Jag tänkte mig att de bästa råden om män kan jag få av män. Men det har jag märkt inte stämmer. Nej det skulle jag inte gilla, men män hävdar ju att de gillar sådant beteende.
    Anonym (Y) skrev 2025-04-11 07:10:07 följande:

Min uppfattning är att män är komplicerade och vilsna och osäkra i sin manlighet. De vet inte själva hur de ska bete sig och famlar efter hur de vill att kvinnor ska bete sig. Svåra att förstå sig på. Kvinnor är betydligt enklare, har kontakt med sitt känsloliv och tar oftast ansvar för sina handlingar och känner empati för sin omvärld osv. 

Det är min uppfattning med. Jag hade en killkompis, vi pratade mycket om det här, jag frågade mycket om vad han uppskattade, hur han skulle vilja, så att jag sökte råd och han berättade vad jag trodde var ärligt. Så gjorde jag det, följde de råden fast på honom. Vi var ihop i två månader och allt kändes jättebra, sedan ghostade han mig från ingenstans.

Grejen är att jag har autism :( Säger en man något i stil med "jag skulle älska om en tjej bara kom fram till mig och sa jag gillar dig och önskar att du var min pojkvän"

Så tror jag på det sedan :( 

Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?