• Anonym (Killen)

Borde jag berätta?

Hej! 

Jag har så otroligt mycket ångest. 
    Jag var på en fest förra helgen med 3st nära vänner, efter utekvällen så gick vi hem till en av oss o snackade skit, käkade lite nattamat osv. 

Efter en stund så somnade i stort sett alla, jag satt dock vaken i soffan varpå en av mina vänner som är en tjej la sina fötter i mitt knä. 

Jag tänkte inte så mycket för stunden utan det spontana blev bara att knåda på fötterna ett tag innan jag ledsnade och rörde mig hemåt. 

Men nu känner jag en så otroligt stor skuld och skam, hur kunde jag? 
    Jag har ju en partner som jag älskar mest i hela världen, jag känner mig äcklad över mig själv.

Båda jag och hon har förhållande, och det var ju absolut ingen baktanke i vad jag gjorde. Var rätt full så hade ju dock utan tvekan tänkt steget längre vid nyktert tillstånd.

Nu står jag i valet och kvalet, ska jag berätta för min partner?
    Jag är väldigt säker på att hon kommer bli otroligt sårad, ledsen och tappa tillit. 

Jag avskyr otrohet och skulle aldrig få för mig att göra något med någon annan. Men här har jag verkligen gjort ett snedsteg i någon form av gråzon enligt mig själv. 

Hur resonerar ni? 
    Är det en tillräckligt ?stor? grej för att man måste berätta det, eller är det bara dumt när man vet att det kommer stjälpa. 

Det positiva är ju förstås att man då är helt ärlig och transparent, men det kanske gynnar mitt egna samvete mer än den faktiska situationen. 

• Svar på tråden Borde jag berätta?
  • Anonym (H)

1. Säg inget.
    2. Lär dig av det. Drick inte så mycket. 

• Anonym (Lolq)

Vad skulle hända om du berättade? Skulle hon tro att du masserade fötterna och sedan fick sådan skuld att du måste berätta och allt blir frid och fröjd, eller kommer hon tro att det hände något mera och att du försöker få henne tro att det bara var det som hände och det blir ett djävla liv. Vissa saker, även otrohet kan man behövs vara tyst om. 

• Anonym (Killen)
    Anonym (Lolq) skrev 2025-04-11 17:36:16 följande:

Vad skulle hända om du berättade? Skulle hon tro att du masserade fötterna och sedan fick sådan skuld att du måste berätta och allt blir frid och fröjd, eller kommer hon tro att det hände något mera och att du försöker få henne tro att det bara var det som hände och det blir ett djävla liv. Vissa saker, även otrohet kan man behövs vara tyst om. 

Jag vet förstås inte riktigt hur reaktionen skulle bli, men jag tror att hon skulle bli väldigt ledsen.

Hon skulle nog lita på det jag säger och på att det inte var något mer därtill, men då hon är rätt svartsjuk av sig (vilket vi jobbar på) så skulle detta inte vara gynnsamt för någon av oss. Och jag tror att svartsjukan i kombination med det kanske något sargade tilliten skulle göra reaktionen starkare än vad handlingen kanske faktiskt var.

• Anonym (Fel)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-04-11 16:08:05 följande:
    Så om det varit en man hade du masserat hans fötter också? Varför kan du inte berätta, om det bara var en kompisgrej?
    Eller hur! Hade du masserat en annan mans fötter ts? Och vore det okej om din tjej på fyllan blev masserad av en annan man? Tycker faktiskt det är bra du har skuldkänslor. Du vet det inte var riktigt rätt och vad det lätt kunnat leda till. 
  • Anonym (ABC)

Finns väl inte så mycket att berätta.

• Anonym (Ö)

Jag förstår inte var problemet ligger... Knåda lite fötter på en vän? Mitt råd är - sätt inga griller i din tjejs huvud, varför göra ett problem av något som inte är ett problem? Vet inte hur din tjej fungerar, men ibland kan det vara väldigt egoistiskt att skapa problem hos någon annan bara för att man själv ska må bättre

• Goneril
    Anonym (Ö) skrev 2025-04-11 21:11:57 följande:

Jag förstår inte var problemet ligger... Knåda lite fötter på en vän? Mitt råd är - sätt inga griller i din tjejs huvud, varför göra ett problem av något som inte är ett problem? Vet inte hur din tjej fungerar, men ibland kan det vara väldigt egoistiskt att skapa problem hos någon annan bara för att man själv ska må bättre

Lite fotmassage, och det var ju hon som la fötterna I ditt knä!. Håller med denna skribent och alla övriga här att detta är verkligen ingenting att tynga sitt samvete med. Jag kramar mina manliga goda vänner när vi ses, rätt grundligt ibland, skulle jag se nånting olämpligt i det? Så här vi gjort så länge vi känt varann, en helt vanligt vänskapsbetygelse. Att hon la upp fötterna och du knådade dem ser jag som en bekräftelse på vänskap. En annan sak hade det varit om du gått längre upp på benen, då hade det kunnat få en sexuell innebörd.                                                                                                                Nu är TS flickvän lagd åt det svartsjuka hållet och då vore det väl väldigt olämpligt att nämna detta för henne. Hon kan ju göra en annan tolkning och sen gå och oroa sig. Tänk på Jesus! Maria Magdalena tvättade hans fötter och torkade dem med sitt hår! Där gick nästan en gräns ...Då blev det lite biblisk historia också. Jag tycker din handling var lite åt det hållet; inte ens Jesus hade tyckt att det var erotiskt. Stör inte er relation med detta! Vad skönt det vore om jag kunde få fötterna masserade utan att behöva betala för det! 

• Anonym (J)

Eller vänta, var det så? Du masserade tjejens fötter, hon gav int den reaktion du hade förväntat dig och tröttnade och åkte hem? 

Isåfsll, ja då försökte du vara otrogen och borde skämmas. 

Det är ju vad du hade för tanke med det i grunden det handlar om. Som någon sa, hade du masserat en kille också? Den var bra. 

• Anonym (Marcellus Wallace)
    Anonym (Killen) skrev 2025-04-11 14:29:02 följande:

Av den anledningen att handlingen i sig hade inget intimt värde, mina intentioner var aldrig åt något håll som skulle vara otrohet. Det var mer en gest mot en kompis i stunden, som nu tyvärr råkade vara en kvinna.. 

Hmm, har du inte sett Pulp Fiction? Där diskuteras problematiken om hur man skall se på fotmassage och vilka konsekvenser det kan få.

Vore nog också lite konstigt om du gjort samma gest mot en manlig kompis i stunden.
Svar på tråden Borde jag berätta?