• Anonym (M)

Vill inte åka ifrån barn

vi är ett gäng som varje år åker på en weekend 4 dygn. jag har en son på snart 2 år o valde att avstå sist. Om ca 4 månader är det dags igen o jag vettefsn om jag klarar att åka iväg detta året heller? vår son är dels väldigt mammig. Vi sover ihop varje natt o ammar än.. sen funkar det att pappan lägger om jag smyger iväg. Men jsg är så rädd att jag ska ha sån ångest dagarna innan. Om jag jobbat en hel dag o inte träffat sonen mår jag gsnska dåligt. Mina kompisar säger att jag måste skärpa mig. sen vet jag inte hur sonen hade reagerat om han är van vid att träffa mamma varje dag o sen är jag borta 4-5 dagar? någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Vill inte åka ifrån barn
  • Micro81

Jag tycker nog det är dina vänner som ska skärpa sig! Klart du ska vara hemma om du känner det så.
    Det kommer fler chanser att resa iväg.Tråkigt att dom inte förstår dig...

• Anonym (Helene)

Ja, alltså, klart att du måste skärpa dig. För ditt barns skull också. Det är bra att öva att vara ifrån honom en stund. 

• Anonym (mammie)

Jag skulle inte heller ha varit ifrån en tvååring i fyra dygn. En natt här och där kanske man kan fixa, men fyra dygn är för länge för *mig*. 

• Anonym (a)
    Anonym (M) skrev 2025-04-11 15:22:32 följande:

äg. Men jsg är så rädd att jag ska ha sån ångest dagarna innan. Om jag jobbat en hel dag o inte träffat sonen mår jag gsnska dåligt. Mina kompisar säger att jag måste skärpa mig. s

Jag förstår att du inte vill åka men att må ganska dåligt när du jobbat en dag är inte sunt, saknad visst men inte att det verkligen får dig att må dåligt.

Just då barnet är ungt, ev fortfarande ammar så är det inte konstigt att stanna hemma men hade försökt vara med nästa år.

• Anonym (Juni)

Måste du vara borta alla 4-5 dagarna då? Du kan väl vara borta typ 3? Det finns ju mellanting här, dör jag antar att era weekends inte är en 4-dagars vandring genom vildmarken utan någon som helst kommunikation med närmsta civilisation?

Tycker också att det låter rent ohälsosamt att du inte kan vara utan barnet några timmar när du jobbar.

• Anonym (H)

Om du inte känner för det, ska du ju inte åka. För övrigt är ju pappan hemma och oron ligger nog bara hos dig själv. Självklart klarar sig barn med sina pappor

• Anonym (Ida)

Håller med dig!! Hade inte åkt ifrån min lille pojk!

• Anonym (qwerty)

Klart du ska prioritera ditt barn. Punkt och slut.

• Anonym (Nah)
    Anonym (Helene) skrev 2025-04-11 15:55:18 följande:

Ja, alltså, klart att du måste skärpa dig. För ditt barns skull också. Det är bra att öva att vara ifrån honom en stund. 

Min yngsta var jag inte ifrån nattid förrän skilsmässan när hon var 8 år och hon mår så bra så. Finns ingen anledning att "öva" när de är så små om man inte själv har behovet.
Svar på tråden Vill inte åka ifrån barn