Person som aldrig kan erkänna sig ha gjort fel?
Har en person min närhet, denna person kan inte erkänna att den har gjort fel eller haft fel. Det är totalt stopp, vad saken än gäller.
Det heter i precis alla situationer att personen "inte minns".
Man berättar för personen i detalj. Den "lyssnar", men oftast försöker den protestera. Men när de få gångerna som den faktiskt verkar "lyssna", så får man inget svar tillbaka. Utan får fråga hela tiden om den är kvar och hör vad man säger?
Den svarar då att den hör vad man säger.
Sedan till slut så frågar man denna
Har du hört allt jag sagt? - Ja.
Förstod du vad jag har sagt? - Ja, svarar personen.
Förstod du att det var fel? - Ja.
Tycker du att du gjorde något fel? - personen knäpptyst.
"Så du tycker inte att det var fel gjort? - "Vet inte vad jag ska säga"
Så du anser inte att det du gjorde var fel? - Nej.
Det här är ganska så allvarliga saker det handlar om (ej otrohet och sånt alltså utan helt andra viktiga saker och lögner.)
Personen vägrar totalt erkänna sig fel vad saken än gäller.
Vi har tjafsat om en grej i över 10 år nu och först nu ställer sig personen sig undrande till sitt tidigare ställningstagande. Men vägrar ändå erkänna att den hade fel.
Vad är det som är fel hos denna person egentligen?
Den gör oerhört mer skada än nytta men det går inte att komma ifrån den här personen. Personen har aldrig gjort fel enligt denna. Aldrig haft fel.
Fast den faktiskt har haft fel i precis allt och har gjort fel konstant.
Upplever som att personen har ett väldigt lågt IQ med en otrolig envishet som inte gör någonting gått överhuvudtaget för sin omgivning (inte bara mig utan flera andra har blivit drabbade av personen.)
Jag förstår inte vad det egentligen handlar om?
Den "minns aldrig någonting som inte duger denne. Men att vara dryg, ljuga och vara utomvärldsligt envis, det "glömmer" den inte bort att göra / vara.
Många gånger som den har fått en att vilja kliva ur sitt skinn av ilska, förnedrande beteende eller uppgivenhet.
Hur kan en person överhuvudtaget vara såhär? Är det en skallskada från barndomen? Dock har dennes avkomma precis liknande beteende. Så verkar vara något genetiskt? Någon defekt i hjärnan? Eller vad tusan handlar det hela om egentligen? Jag förstår verkligen inte !?