Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Person som aldrig kan erkänna sig ha gjort fel?

Låter som min barndomsvän och som på alla tänkbara och otänkbara sätt, alltid finner en anledning,  att anklaga dig för att ha gjort något fel och som har lett fram till allt 🙃

Kan tillägga, att i just mitt fall, så pratar vi om en narcisist och en person som samtidigt har autism nivå 1/2.

Mitt råd, om detta stämmer in även på dig, är att inte ta det personligt till att börja med. Normala argumentationstaktiker kommer ALDRIG att bita på en person med dessa anlag...

Läs på, försök att förstå, typ såna saker...

Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Anonym (O) skrev 2025-04-12 01:13:50 följande:

Personen har aldrig lyssnat på en eller tagit till sig av vad man har sagt.

(jag har varit i beroendeställning under denna person)

Jag har förklarat många många saker för denne som den inte alls har hållit med om, men som alltid visar sig stämma utefter vad jag har försökt förklara för personen.

Den höjer mig till skyarna när den behöver min hjälp, men vägrar erkänna eller be om ursäkt för någonting.

När jag var självmordsbenägen som ung, och levde en kort stund hos denne, då lämnade den mig ensam och gick över till en granne och var där i flera timmar. Som om den typ satt och slog vad om ifall jag hoppade från 3:e våningen eller inte.

Personen anser att alla andra gör fel förutom dennes närmaste vänner. Men har visat sig att det har uppstått konflikt där med och personen verkar likgiltig.

Personen är alltid oskyldig. Fast den precis ex ljög för 1 minut sedan så har personen "glömt" bort vad den sa och nekar osv.

Den har fungerat precis lika dant under alla år. Spelar man in personen och spelar upp det för den, då exploderar personen ut i ett raseri och börjar anklaga omkring sig att det är så synd om oss andra som måste ha med personen med att göra osv.

Jag förstår inte hur någon kan vara så konsekvent i sitt beteende och riktigt rå i sitt förnekande.

Välkommen till min värld 🙂🙁
  • Snälla Killen

Jag lämnade för 6 månader sedan och det finns inte ens chans i helvetet att gå tillbaka igen. Framförallt nu efter att ha varit fri, på riktigt, under så lång tid.

Frihet är viktigare än destruktivt umgänge 

• Snälla Killen
    Anonym (Frågor) skrev 2025-04-12 23:06:26 följande:
    Jag är i samma situation som du vad i tidigare?. Får jag snälla ställa lite frågor?
    Självklart!
Svar på tråden Person som aldrig kan erkänna sig ha gjort fel?