Anonym (Mira 88) skrev 2025-04-12 14:41:37 följande:
Anser ni detta är ett brott?
Jag hade under en längre tid, mer än 2,5 år, en sexuell relation med en man. Det har aldrig varit tal om att vi ska bli ett stadigt par bland annat på grund att vi bor väldigt långt från varann och båda har yngre barn och ingen av oss kunnat flytta pga barn och deras trygghet med annan förälder i de respektive städer vi bor i. Jag har dock rest i jobbet och då kunnat träffa mannen ifråga. Kanske kan säga att jag ändå blev förälskad i honom. Det var därför superslitigt rent psykiskt och jag avslutade relationen flera gånger men han " fick mig alltid tillbaka ". För mig var det ändå viktigt att vi var ärliga och bara var med varandra så länge vår relation pågick. Nåt jag var väldigt tydlig med inför mannen. Han bedyrade så många gånger att så var fallet. Speciellt då han " fick mig tillbaka ". Sedan rasade allt. Jag avslöjade honom i att han medvetet ljugit för mig för att jag skulle fortsätta träffa honom ( ge honom sex). Alltså jag känner mig som ett brottsoffer. I min värld har han fått mig att ge samtycke som jag aldrig nånsin skulle gett om jag visste hur många kvinnor han haft relationer med vid sidan om.
Jag är traumatiserad av det som hänt. Mått oerhört psykiskt dåligt av att jag blivit så medvetet utnyttjad av en annan människa. Min fråga borde egentligen vara=
" Är det förståeligt att jag känner att han är en förövare gentemot mig?".
Fjäril kär skrev 2025-04-12 16:15:25 följande:
Samtycke handlar om situationen där och då .
Du ville ha sex frivilligt med honom alla dessa gånger.
Det är inte våldtäkt att undanhålla att man ligger med andra samtidigt.
Det låter mer som att du blivit svartsjuk kaninkokerska och vill sätta dit honom.
Nej. Alltså jag avser inte att jag ska sätta dit honom. Egentligen är min fråga dåligt formulerad. Jag känner mig som ett brottsoffer och ser honom som en förövare. Han har gett mig ett trauma. Jag har mått oerhört dåligt att bli så totalt och medvetet förd bakom ljuset. Sovit dåligt. Ältat mycket hur han kunnat uttnyttja en människa så. Har också berättat för honom UNDER vår relation att jag lider då jag blivit förälskad och vi ändå inte har en framtid. Utifrån det tycker jag också det är extra vidrigt att han ändå valt föra mig bakom ljuset. Uttryckt att han också är förälskad i mig och ändå har han bara lekt med mig. Så Egentligen borde min fråga vara " Är det förståeligt att jag känner att han är en förövare gentemot mig?".