• Xenia

Anser ni detta är ett brott?

Anonym (Mira 88) skrev 2025-04-12 14:41:37 följande:
    Anser ni detta är ett brott?

Jag hade under en längre tid, mer än 2,5 år, en sexuell relation med en man. Det har aldrig varit tal om att vi ska bli ett stadigt par bland annat på grund att vi bor väldigt långt från varann och båda har yngre barn och ingen av oss kunnat flytta pga barn och deras trygghet med annan förälder i de respektive städer vi bor i. Jag har dock rest i jobbet och då kunnat träffa mannen ifråga. Kanske kan säga att jag ändå blev förälskad i honom. Det var därför superslitigt rent psykiskt och jag avslutade relationen flera gånger men han " fick mig alltid tillbaka ". För mig var det ändå viktigt att vi var ärliga och bara var med varandra så länge vår relation pågick. Nåt jag var väldigt tydlig med inför mannen. Han bedyrade så många gånger att så var fallet. Speciellt då han " fick mig tillbaka ". Sedan rasade allt. Jag avslöjade honom i att han medvetet ljugit för mig för att jag skulle fortsätta träffa honom ( ge honom sex). Alltså jag känner mig som ett brottsoffer. I min värld har han fått mig att ge samtycke som jag aldrig nånsin skulle gett om jag visste hur många kvinnor han haft relationer med vid sidan om. 

Det är ju moraliskt fel att ljuga och svika.

Men rent juridiskt är det inget brott. Det är ju inte som att han ljugit så att du skänkt honom hela din förmögenhet, det vore ett ekonomiskt bedrägeri.

Är det inte rätt vanligt att män ljuger för att få kvinnor i säng?
  • Xenia

Jag läste fakiskt om ett sådant fall i Israel. En judisk kvinna hade sex med en man som låtsats vara jude. Efteråt fick hon veta att han var muslim. Då stämde hon honom för bedrägeri, hon hade aldrig haft sex med honom om hon vetat detta, sa hon.

Jag tyckte hon fick skylla sig själv. Har man sex med någon man inte känner så är det ens eget val. Han kan vara gift, han kan ha flera älskarinnor, han kan ha ljugit om sin ekonomiska sittuation m m.

Men vet inte hur de resonerar i Israel, så hon kan ju fått rätt i domstolen.

• Xenia
    Anonym (Mira 88) skrev 2025-04-13 09:13:30 följande:
    Kanske är jag otydlig.  Det som är att det kommit fram saker som gör att jag med 100 procent säkerhet förstår att den man jag haft denna relation med har störd sexualitet och gått över gränsen både mot min 14 åriga dotter på nätet , mot sin egen bonusdotter m fl. Jag orkar inte gå in på alla detaljer men jag vet att det är så men ingen orkar anmäla honom. Men ja. Jag är traumatiserad av det han utsatt mig för. 
    Men du borde verkligen anmäla honom, detta är ett  allvarligt brott. Hur mår din dotter?

Om ingen anmäler honom så kan han fortsätta grooma barn.

Han är ju inte bara en vanlig otrogen skitstövel utan en pedofil. Förvånad
Svar på tråden Anser ni detta är ett brott?