• Anonym (Hej hopp)

Vill inte att familjerna träffas

Vi har lite olika åsikter, och jag vill gärna höra era. 

Ett ungt par flyttar ihop och vill fortfarande efter 

1 år som sambo att deras familjer inte ska träffa varandra, alltså syskon och föräldrar. 

Dom har redan varit tillsammans innan dess i ca 2 år. Alltså varit ett par i ca 3 år. 

När frågan kom upp, kom svaret- Vi är inte gifta. Därför behövs det inte.

Vad tänker ni? Är det vanligt? 

• Svar på tråden Vill inte att familjerna träffas
  • Less is more

Det kanske är ett tecken på att man inte känner sig säkra på varandra som par. Kommer det här hålla?

Eller att man inte tror att familjerna kan fungera ihop på en middag. 

Eller att man orkar fixa något "evenemang" och styra upp det. 

• Anonym (?)
    Anonym (Hej hopp) skrev 2025-04-12 17:16:39 följande:
    Vill inte att familjerna träffas

Vi har lite olika åsikter, och jag vill gärna höra era. 

Ett ungt par flyttar ihop och vill fortfarande efter 

1 år som sambo att deras familjer inte ska träffa varandra, alltså syskon och föräldrar. 

Dom har redan varit tillsammans innan dess i ca 2 år. Alltså varit ett par i ca 3 år. 

När frågan kom upp, kom svaret- Vi är inte gifta. Därför behövs det inte.

Vad tänker ni? Är det vanligt? 

Konstigt, ovanligt.

Om det nu inte ligger något mystiskt bakom.
  • Tow2Mater

Det är skillnad mellan ett aktivt 'vill inte' och ett passivt 'det behövs inte' . Vilket är det?

• Anonym (Dotter, fru och mamma.)

Lite ovanligt.
    Är TS en av ev blivande svärmödrarna?
    Bor släkten när varandra kan ni ju bjuda in ungdomarna och de släktingar som vill komma på lite spontan fika.

• Fjäril kär

Vadå vill inte? Det bestämmer inte dom faktiskt....

Vill föräldrarna träffas och är intresserad av att ha en relation så vet dom nog vad adressen är och kan ta kontakt med varandra 

Det låter tyvärr som att nån/båda har skelett i garderoben inför varandra som inte ska komma fram och därmed undviker beblanda familjerna.   Eller möjligen har paret ett förhållande som inte tål att granskas av utomstående.... 

Detta kommer inte hålla i längden 

• burleskburkläsk

Jag fattar inte helt 100...ogillar någon att ni är ett par eller är det en kulturfråga?

• Anonym (O)

Vet inte om vi är jättekonstiga, men vi har varit ett par i tretton år, gifta i fem. Våra föräldrar träffades första gången på bröllopet, och jag är osäker på om de har setts någon gång efter det. Det finns ingen konflikt eller liknande, det har bara inte blivit av. De bor i olika städer, och vi har inte heller några barn, vilket väl för många är en naturlig del att mötas kring. Det är inget jag har reflekterat över alls.

• Anonym (Sandra)

Varför är det nödvändigt? det är väl kul om det kommer barn med i bilden å så, men annars behöver väl inte familjerna ses. Eller giftemål. vet flera familjer i min omkrets som inte sågs förens det blev dags för barn. Inklusive min familj och min respektives familj

• Anonym (Anna)

Jag var sambo i 35 år och våra föräldrar träffades aldrig.

• Anonym (Granbarr)

Det är stor skillnad på att inte träffas och att undvika att dom träffas..  

Så vilket är det? 

Och eftersom du ställer frågan måste det ju ändå betyda att detta skaver för någon av parterna?  

Känns som att det saknas en kontext här för att kunna ge ett rättvist svar 

Svar på tråden Vill inte att familjerna träffas