Anonym (L) skrev 2025-04-13 17:42:24 följande:
Vad grundar du att han smyger med saker på?
Du fick en tänkbar förklaring till snusdosan ovan och han kanske vill ha medicinen till hands i fickan.
Du gör verkligen en gigantisk höna av en fjäder. Om du tycker att det här är att smyga med saker så anar man en viss misstänksamhet och kontrollbehov hos dig.
Det kanske är därför han inte orkar förklara för dig att han har ett skov eller att han har återgått till vanligt snus.
Om ni inte har större ?problem? än så här är det bara att gratulera.
Oj, vem är det nu som gör en höna av en fjäder?
Jag vet ju hur han brukar bete sig och detta avviker. Är det så konstigt att undra varför då? Om han har alla andra mediciner på ett ställe (badrummet) så känns det märkligt att han plötsligt skulle förvara en i jackan. I synnerhet som det varit jättevarmt här och han inte ens haft med sig jackan om dagarna, utan jag har hört honom prassla med pillerkartan när jag nattar barnet.
Och snusdosan smusslar han också med. Snusar bara vitt när jag är med men vanligt på natten när han tror att jag sover och tydligen i bilen och på jobbet.
Kommit på båda av rena tillfälligheter när jag skulle låna hans nycklar och stoppade handen i hans jackficka, och när jag tog bilen och han precis innan sagt att han inte hittade sitt snus. Låg två dosor i bilen så jag skulle kolla om det var något kvar i eller om jag kunde kasta dem och då såg jag att han bytt ut innehållet.
Är verkligen inte kontrollerande och jag har ytterst sällan blivit arg på honom över något egentligen, även de gånger han verkligen trampat i klaveret. Men i min värld känns det som att man delar såna saker med den man lever med, om allt står rätt till. "Nä nu ger jag upp om det där fjortis-snuset. Det smakar blä. Köper riktigt snus nästa gång." eller "Åh, så tradigt. Nu har jag ett skov igen. Aja, får köra in om apoteket nästa gång. Behöver du eller barnet något?", typ? Jag är mest förbryllad över beteendet.