Anonym (Sambo) skrev 2025-04-14 09:51:53 följande:
Om du läst mitt senaste svar så skulle du se att det inte handlar om att jag "kollar honom".
Det är knappast ett övertramp att låna någons nycklar till det gemensamma hemmet eller kolla om en snusdosa är tom eller inte. Om min sambo öppnade en tuggummiburk som var min och låg i bilen för att kolla om det fanns något kvar i skulle jag ju knappast bli irriterad över det... Vem blir det? Om man nu inte verkligen gjort sitt yttersta för att faktiskt dölja något? Det handlar liksom inte om att jag aktivt letat efter något.
Jag bryr mig inte om han snusar eller äter en nödvändig medicin. Men jag tycker att det känns konstigt att han inte känner att han kan vara öppen med det, gentemot människan som han valt att leva ihop och skaffa barn med.
Förutom att jag känt igenom fickor i saker jag ska tvätta så har jag aldrig rört hans saker tidigare och har inga planer på att göra det igen. Har liksom aldrig funnits anledning.
Men du gör en grej av att han har annat snus i snusdosan, och mediciner i jackan. Om det var droger i snusdosan och en blodig kniv i jackan så vore det väl en sak. Men snus av en annan sort än du tror, samt hans egna mediciner på ett annat ställe?
Antingen så har han bytt snus av skäl som inte har med dig att göra, eller så tycker han att du lägger dig i hans snusande så att han inte vill att du ska veta om hans snus. Och samma med medicinerna, han tycker att det är hans ensak om han tar dem, när han tar dem och var han har dem.
Jag vet inte vad det är du tycker att du ska konfrontera?