• Anonym (Ful?)

En fråga till er män!

Svaret är kanske självklart och man ibland är naiv. Men ni män, när ni bråkar med er partner och ni skulle påpeka hur ful er partner är, menar ni verkligen det?! 
    Tycker ni att er partner är ful och när ni är arga så får ni ur er sanningen? 

• Svar på tråden En fråga till er män!
  • Tedx

Är inte bara män som säger sånt.. Sker även med manipulerande och våldsamma kvinnor med narcissism. 

Det är ett sätt att försöka sänka självförtroendet för någon. 

Frågan du ska ställa dig är inte "menar han det" utan varför stannar du med någon som han för? 

• jeolpeol

Jag skulle aldrig sagt så till min fru, hur arg jag än hade varit, dels för att det inte är sant och dels för att jag är en vuxen människa och vuxna människor bör ha lärt sig att vara respektfull hur arg man än må vara.

Hade jag haft en partner som kallade mig ful under ett bråk skulle den personen inte fått stanna i mitt liv kan jag lova.

• Anonym (Mimmi)

Jag har aldrig i mitt liv sagt till en partner att han är ful, inte ens den som faktiskt nog objektivt var det. Så gör man bara inte.

När jag älskar är mannen alltid jättefin i många år, men sen efter att det tagit slut så undrar jag någon gång vad jag tänkte.

• Tedx

Och nej, jag håller med föregående talare. Skulle aldrig få för mig att kalla en partner för ful bara för att vi bråkar någonsin. 

Det låter som en kille jag skulle vara rädd som brud att vara med i enrum. 

• Tom Araya
    Anonym (Ful?) skrev 2025-04-13 19:59:34 följande:
    En fråga till er män!

Svaret är kanske självklart och man ibland är naiv. Men ni män, när ni bråkar med er partner och ni skulle påpeka hur ful er partner är, menar ni verkligen det?! 
    Tycker ni att er partner är ful och när ni är arga så får ni ur er sanningen? 

Jag bråkar sällan med min partner (de jag haft, har ingen nu) och jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag kommenterade hennes utseende för att vi är oense om något. Den som gör det blir inte långvarig i en relation med mig.
  • Anonym (R)

Har aldrig sjunkit så lågt. Däremot min exfru brukade vräka ur sig nedsättande omdömen om mitt organ när vi grälade.

• Anonym (Fy)

Nä jag skulle aldrig klara av att vara tillsammans med något som skulle säga så, ens i ilska 😡 

Att säga så till den man älskar är ALDRIG okej att säga så. Oavsett varför man säger det eller i vilket känslotillstånd man säger det så är det något som kommer sitta i, i värsta fall för alltid. Det är såna kommentarer som bryter ner ens självkänsl, om än sakta men säkert 😔

Tillåt det inte. 

OM nu din sambo sagt det i ilska, så skulle jag råda dig att säga att en gång kan du förlåta detta, men om det händer en gång till så är han rökt. 

Du är värd mer än att behöva höra på sånt ????

• Anonym (ABC)
    Tom Araya skrev 2025-04-13 20:18:28 följande:
    Jag bråkar sällan med min partner (de jag haft, har ingen nu) och jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag kommenterade hennes utseende för att vi är oense om något. Den som gör det blir inte långvarig i en relation med mig.
    Samma här
  • Anonym (Separerad)

Ful var jag aldrig men däremot:

- en fitta 
    - en hora
    - en gold digger 
    - lat
    - en gris
    - fet (betydligt mindre i storlek än honom)
    - en kossa

Tja, listan kan göras lång... 

• Surkräm

Jag skulle aldrig kunna säga en sådan sak. Inte ens till någon jag inte känner :/

Svar på tråden En fråga till er män!