Hör det här till livet med barn?
När jag valde livet med barn. Har 2 efterlängtade barn i åldrarna 6 år och 3 år så förstod jag inte hur mycket tid jag skulle lägga att ta hand om andras ungar. Vi bor i ett litet samhälle utanför stan där barnen i området sprungit runt själva sedan 3-4 års åldern. Vissa tidigare än andra. Andra barn är här dagligen. Min stora har många kompisar i området. En vanlig dag knackar iaf 4 olika barn på dörren, alltifrån 9 på morgonen till 18 på kvällen mitt i kvällsmaten. Grannbarn kommer hit med sina kusiner och vill leka som vi aldrig träffat och är ganska små. Grannbarn vill in o bajsa fastän de inte kan torka sig själv och dessutom bor 1 hus bort från oss.
Jag kan känna att när barnen är äldre och mer självständiga blir det mindre jobbigt att kompisar är här, men nu det är kladd och skit efter andras barn jämt, jag orkar inte men jag kanske måste orka?
Det jag vill få fram är att jag tycker livet blivit så hektiskt då barnen som ränner runt är såpass små att de behöver tillsyn. Jag känner att jag har fullt upp med att tillgodose mina egna barns behov samt mina behov (träning, städning, fix, matlagning, återhämtning osv). känner ibland att det här signade jag inte upp på, men det kanske jag gjorde? Har ni det såhär också?