Inlägg från: Anonym (haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haha)

Aggressiv kanin?

Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 13:39:56 följande:
    Aggressiv kanin?

Min kompis har en kanin, en belgisk jätte. Kaninen går fritt i huset och är väldigt tam. Oftast jättemysig, men när min 3-åring springer efter den (hon gör det på lek) så kan kaninen morra och stampa i golvet innan den springer och gömmer sig. Kaninen har aldrig bitit eller rivit min dotter, men stampat och morrat lite lätt. Jag säger såklart till min 3-åring att inte springa efter kaninen och mys får ske på kaninens villkor. Men är inte detta ett aggressivt beteende från kaninen?

Det är väl snarare din 3-åring som beter sig aggressivt som springer efter kaninen? Du får hålla efter 3-åringen bättre och förklara om och om igen att det inte är okej att jaga kaninen. Och om din 3-åring inte lyssnar så får ni låta bli att hälsa på kompisen tills din dotter klarar av att hantera kaninen. 
  • Anonym (haha)
    Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 14:19:20 följande:
    Ursäkta men läser du öht vad jag skriver? säger ju att dottern inte får jaga kaninen men kaninen får inte bita min dotter.
    Du skriver ju i ditt första inlägg att dottern jagar kaninen? Och att du inte får henne att sluta. Hur ska du ha det?
Svar på tråden Aggressiv kanin?