Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Aggressiv kanin?

Kaninen är inte aggressiv för att din treåring upplevs som ett hot...

• Anonym (S)
    Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 14:08:07 följande:

Ja alltså hon får ju inte jaga kaninen, både jag och min kompis förklarar till dottern att kaninen blir stressad. Men ibland när inte vi ser så kan dottern följa efter/springa efter kaninen för hon tycker kaninen är rolig och söt. Har dock aldrig hört en kanin morra. Men det gör denna kaninen. Min kompis säger dock att hon tror inte kaninen kommer bitas, och det tror jag inte heller. Men det känns ju inte bra att kaninen stampar och morrar. Dottern skrattar och tror kaninen vill leka, men jag förklarar att kaninen inte gillar det. Men 3-åringar lyssnar inte alltid och jag skulle inte kunna se kaninen igen utan att göra något dumt om den biter min dotter.

Skaffa inte fler barn eller djur om ingen av er vuxna nog att skydda kaninen. Fan vad sjukt... Det är inte svårt. Biter kaninen barnet är det inte heller något att ta ut på ett oskyldigt djur.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 14:11:35 följande:
    Men snälla, jag försöker ju förebygga så inget tråkigt händer. Jag har aldrig hört en kanin morra och undrade om det är aggressivt?

Buhu ja väldigt trolligt när du säger" jag skulle inte kunna se kaninen igen utan att göra något dumt om den biter min dotter".

Bra uppfostran, nästa generation utan respekt för djur.

• Anonym (S)
    Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 14:19:20 följande:
    Ursäkta men läser du öht vad jag skriver? säger ju att dottern inte får jaga kaninen men kaninen får inte bita min dotter.
    Ja, du kommer att få frispel på kaninen om den i rädsla&panik biter din dotter. För det är sååååå hemskt att bli biten av ett djur när man har skrämt det. Det är återigen inte svårt att hålla en kanin från ett barn. Bara att din vän inte stänger in kaninen... galet
  • Anonym (S)
    Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 19:01:00 följande:

Visst, min dotter ska inte vara ensam med kaninen så tråkiga saker händer. Det är absolut mitt ansvar att ha koll på dottern och se till så hon inte gör kaninen illa. Men, djurägare har också ett ansvar anser jag, att se till att djuren i detta fall kaninen, inte gör illa min dotter. Djurägare behöver uppfostra sina djur/kaniner att inte bete sig aggressivt bara för att de är stressade eller rädda.

Skål
  • Anonym (S)

Vilket var tydligt från början {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (S)
    Anonym (O tempora, o mores!) skrev 2025-04-15 19:25:20 följande:
    Det heter KOLUGN, inte nåt spyframkallande särskrivet "cool lugn".

Är du svenskfödd får du nog anmäla dig till Svenska För Invandrare, för det där är bara bottenlöst pinsamt.
    Tänker att du kanske skulle behöva någon form av terapi då du direkt hoppar på någon annan för något som lika gärna kan vara telefonen/datorn som snabbt ändrat ordet utan att man märkt det.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-15 20:01:38 följande:
    Tycker nog att folk är lite väl hårda mot TS, tror hon har förstått att dottern och kaninen inte ska träffas igen. Jag har haft en del kaniner och de har olika temperament. Däremot har ingen varit aggressiv eller bitits, förutom när de varit ungar och inte tama riktigt. De kan bete sig som din väns kanin gör, men skulle däremot en väldigt lugn och snäll kanin plötsligt ändra beteende så bör man vara på sin vakt. Det kan vara så att kaninen är sjuk på något sätt/har ont. Ägaren bör då kolla upp detta såklart. 

Inte ett dugg hårda, "TS" tar inte in info och fortsätter prata om hur kaninen minsann inte skulle få komma undan om "TS" medvetna vanvård av kaninen ledde till att "barnet" blev biten.

Buhu.

• Anonym (S)

Missade ni TS andra inlägg efter att folk skrivit helt vanliga inlägg?

Men 3-åringar lyssnar inte alltid och jag skulle inte kunna se kaninen igen utan att göra något dumt om den biter min dotter.

Svar på tråden Aggressiv kanin?