Aggressiv kanin?
Kaninen är inte aggressiv för att din treåring upplevs som ett hot...
Kaninen är inte aggressiv för att din treåring upplevs som ett hot...
Ja alltså hon får ju inte jaga kaninen, både jag och min kompis förklarar till dottern att kaninen blir stressad. Men ibland när inte vi ser så kan dottern följa efter/springa efter kaninen för hon tycker kaninen är rolig och söt. Har dock aldrig hört en kanin morra. Men det gör denna kaninen. Min kompis säger dock att hon tror inte kaninen kommer bitas, och det tror jag inte heller. Men det känns ju inte bra att kaninen stampar och morrar. Dottern skrattar och tror kaninen vill leka, men jag förklarar att kaninen inte gillar det. Men 3-åringar lyssnar inte alltid och jag skulle inte kunna se kaninen igen utan att göra något dumt om den biter min dotter.
Buhu ja väldigt trolligt när du säger" jag skulle inte kunna se kaninen igen utan att göra något dumt om den biter min dotter".
Bra uppfostran, nästa generation utan respekt för djur.
Visst, min dotter ska inte vara ensam med kaninen så tråkiga saker händer. Det är absolut mitt ansvar att ha koll på dottern och se till så hon inte gör kaninen illa. Men, djurägare har också ett ansvar anser jag, att se till att djuren i detta fall kaninen, inte gör illa min dotter. Djurägare behöver uppfostra sina djur/kaniner att inte bete sig aggressivt bara för att de är stressade eller rädda.
Vilket var tydligt från början
Inte ett dugg hårda, "TS" tar inte in info och fortsätter prata om hur kaninen minsann inte skulle få komma undan om "TS" medvetna vanvård av kaninen ledde till att "barnet" blev biten.
Buhu.
Missade ni TS andra inlägg efter att folk skrivit helt vanliga inlägg?
Men 3-åringar lyssnar inte alltid och jag skulle inte kunna se kaninen igen utan att göra något dumt om den biter min dotter.