Inlägg från: Anonym (Kanin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanin)

Aggressiv kanin?

Den är nog inte aggressiv, utan snarare rädd. Det kan visa sig som ilska. Låter som den går i självförsvar. Bäst att inte ta i den just då eller gå efter den. Bara låta den vara tills den har lugnat sig.

Dom kan bitas ganska hårt. Jag hade en kanin som högg mig i magen en gång och det gick hål. Så man får vara lite försiktig och försöka läsa av dom. 

• Anonym (Kanin)
    Anonym (Kanin) skrev 2025-04-16 01:47:32 följande:

Den är nog inte aggressiv, utan snarare rädd. Det kan visa sig som ilska. Låter som den går i självförsvar. Bäst att inte ta i den just då eller gå efter den. Bara låta den vara tills den har lugnat sig.

Dom kan bitas ganska hårt. Jag hade en kanin som högg mig i magen en gång och det gick hål. Så man får vara lite försiktig och försöka läsa av dom. 

Vill bara tillägga att den högg mig utan förvarning en morgon när jag satt med den lugnt i soffan som barn. Annars var det en jättefin och snäll liten kanin.
    Men kan tänka mig att det såklart kan bli värre om dom skulle känna sig mycket skrämda och trängda av någon anledning, så var lite försiktig.
Svar på tråden Aggressiv kanin?