• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (U) skrev 2025-05-21 20:13:37 följande:
    Ja, fortfarande, om man ska gå efter din definition av lika villkor( exakt lika utfall numerärt).
    Fortvarande inkonsekvent 
  • Anonym (Och därför)
    molly50 skrev 2025-05-21 18:50:32 följande:
    Ja,om man som du,anser att kvinnorna ska fördelas bland männen så blir det ju någon som får en man hon inte vill ha sex med.
    Och sex kan inte fördelas "rättvist" till kvinnors fördel då.
  • Anonym (Och därför)
    molly50 skrev 2025-05-21 18:26:36 följande:
    Men det blir ju inte rättvist om sexet ska fördelas. Då blir det ju någon som måste ha sex med någon mot sin vilja.
    Hur kan det vara rättvist?
    Och på vilket sätt fokuserar man på kvinnors förutsättningar om man väljer en kvinna som "kvart i tre-ragg"?
    Det är ju inte direkt en komplimang.
    Och det borde innebära att män ska inte göra något sexuellt åt en kvinna om det handlar om någon "rättvisa" 
  • Anonym (Och därför)
    molly50 skrev 2025-05-21 18:26:36 följande:
    Men det blir ju inte rättvist om sexet ska fördelas. Då blir det ju någon som måste ha sex med någon mot sin vilja.
    Hur kan det vara rättvist?
    Och på vilket sätt fokuserar man på kvinnors förutsättningar om man väljer en kvinna som "kvart i tre-ragg"?
    Det är ju inte direkt en komplimang.
    Det blir inte heller rättvist ifall kvinnor ska få föeselar för de är kvinnor. 
  • Anonym (Och därför)
    molly50 skrev 2025-05-21 18:23:42 följande:
    Du lägger ansvaret på samhället. Den du citerade kanske lägger ansvaret för mäns problem på männen själva.
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-21 18:13:39 följande:
    Om hen skrev att man har en offerkofta om man lägger skulden på kvinnorna och samhället så blir det ologiskt om man gör det på samhället och på männen när lvinnor missgynnas 
    Det är ingen som har lagt det ansvaret på samhället. Förutom du då.Det ska inte fördelas någonting. Var och en måste själva få välja vad de vill ha och gå efter sina egna preferenser.
    Det ska ingen annan bestämma.
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-21 18:17:04 följande:
    Det är bättre om får det alternativet än inget alls. 

Fördelen kan innebära även andra saker. 
    Själv hade jag hellre varit utan något alls än att ta det alternativet,om jag vore singel.

Som vilka fördelar då?

Hen lägger ansvaret på samhället när det handlar om kvinnors problem.

Ingen person får bestämma helt över sina preferenser eller vilka valmöjligheter man får. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (U) skrev 2025-05-21 18:24:50 följande:
    Orgasmglappet enligt din definition alltså?
    Visa exempel på.när någon yttrat att män ska ge en kvinna  orgasm trots att han egentligen inte vill?
    Det ska inte handla om vad män vill utan det ska handla om "jämställdhet" sex på "lika villkor".
    Nihka skrev att man "förstår inte" hur sex fungerar ifall man inte vill att sex ska vara "jämställt".
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (U) skrev 2025-05-21 18:24:50 följande:
    Orgasmglappet enligt din definition alltså?
    Visa exempel på.när någon yttrat att män ska ge en kvinna  orgasm trots att han egentligen inte vill?
    När ni föreslår något ska det inte handla om att män tvingas till något, det borde betyda i så fall att det gäller även när jag eller någon annan gör det och ni ogillar förslaget.
  • Anonym (Och därför)
    molly50 skrev 2025-05-21 20:00:15 följande:
    Jag skrev att kvinnor får ha sex mot sin vilja om de ska fördelas som du vill. Inget annat.
    Varför ska det inte handla då om att män tvingas till något när ni föreslår något?
    Har du frågat alla män vad de vill innan du säger något?..

Ett önskemål behöver inte betyda att någon tvingas till något, du snackar själv om att man ska få bestämma över sina preferenser.

Det går att ha önskemål över något utan att andra uppskattar det. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (U) skrev 2025-05-21 18:45:57 följande:
    Har någon annan än du hävdat att människor ska fördelas? Visa exempel.
    Vad menar man annars med sex på "lika villkor"? 
  • Anonym (Och därför)
    molly50 skrev 2025-05-21 18:50:32 följande:
    Ja,om man som du,anser att kvinnorna ska fördelas bland männen så blir det ju någon som får en man hon inte vill ha sex med.
    Vad är syftet med "sex på lika villkor" och "jämställt sex" om avsikten inte är atr man vill påverka hur sex fungerar? 
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor