Anonym (Inhämta en second opinion) skrev 2025-04-16 14:48:38 följande:
Skulle jag akta mig för. Innehåller förmodligen cortison. Det som händer är att blodkärlen börja framträda, inte snyggt kan jag lova. När man blir varm blir man väldigt röd och flammig och när det är kallt blåaktig. Detta inträffar vid långvarig användning och du får helt enkelt fråga vad som gäller för dig. Är du inte nöjd med svaren får du fråga en annan . Jag skulle i ditt fall vara försiktig. Efter användning för många år sen behöver jag fortfarande täckande kräm i ansiktet eller åtminstone en färgad dagkräm. Huden återtar inte sin forna tjocklek, inte min åtminstone.
Tack för din varning! Jag kände på mig att det inte kan vara bra plus att en annan hudläkare som jag pratat med tidigare varnat mig för kortison.
Det sorgliga är att det inte känns som något kan hjälpa min hud. Har testat microneedling men fått brustna blodkärl, portämning har gett bestående ärr och även förstorade porer.
Vad vågar man göra liksom? Det bästa i längden är kanske att acceptera sin hud så som den är. Såg ett program om han som använder AI och vill hålla dig ung, milkondären. Trots att han lägger sjukt mkt pengar på sin hy ser den inte bra ut.