En man som inte kommer?
Jag undrar lite hur ni andra kvinnor här skulle beter i min situation?
Vårt gemensamma sexliv har väl aldrig varit speciellt eldigt. Min man hade nog gjärna tagit ut svängarna lite mer men jag har alltid varit trögstartad och kanske inte haft sex som min högsta prioritet. Inte andra prioritet heller. Barn, familj, hus och hem, släkt, träning, jobb och dyl kommer alltid före. Så nog har vårt sexliv legat på mannen att hålla vid liv alltid. Kanske likadant för många av er andra här?
Nu har min man tacklat av helt. Vi har passerat 50-strecket med råge och min sexlust har väl inte ökat direkt. Men jag vill ju att vi ändå skall ha sex då och då. Inte kanske för att jag har en brinnande längtan utan mer för att det är bra för förhållandet och kanske att hålla igåg "systemet". Problemet är att min man inte tar några initiativ längre. Så nu ligger det helt och hållet på mig. Och jag är väl rätt fantasilös och lam när det gäller förförandets konst. Det ligger inte för mig att gå fram till honom i värsta sexutstyrseln och be honom knulla mig. Jag är lite mer diskret. Han uppfattar inte de signalerna. Så ibland tvingar jag mig att vara mer rätt fram och mer fysisk. Det kanske händer en gång per månad eller varannan månad. Då efter ett tag så fattar han och hänger på. Men här kommer då nästa grej. Han ägnar sig bara åt mig. Smeker mig. Slickar mig. Tills jag kommer. Ett antal gånger. Men han vill inte ha något själv. När jag smeker och runkar honom och suger honom så slaknar han direkt. Han får ingen orgasm och så fort jag är klar vi han också avsluta. När jag har frågat vad jag skall göra istället säger han att han inte "är där i huvudet". Att han är sexuellt avstängd. Och sen blir det inget mer med det.
Hur skulle ni göra i mitt ställe? Gilla läget och ta det ni får eller skulle ni leva sexlöst?