En man som inte kommer?
Sent ska syndaren vakna... om du missförstår mig rätt TS...
Du har lägre sexlust, din man hade tidigare en högre sexlust. Du har aldrig prioriterat sex, eller sett det som något man också kan prioritera, och i bland kanske bör. Lika viktigt som att vattna pelargonen i köksfönstret, och ibland tillsätta lite växtnäring, är det att också ibland vattna och nära sitt sex-och samliv... Tillika så har du överlåtit allt ansvar och allt initiativ att ligga på din gubbe genom årens lopp...
Och nu har befinner du dig i en situation att din gubbe inte uppvisar någon större lust, du tar vaga initiativ, din gubbe fokuserar enkom på din njutning... men uppvisar ingen större njutning själv... och verkar kanske även ha en släng av erektil dysfunktion (vanligt i den åldern i varierande grad, men få män som öppet pratar om...).
Jag är i samma ålder, jag är definitivt inte klar med sex.
Så vad göra? Antingen så öppnar du upp för ett samtal om ert sex-och samliv. Hur du ser på det? Hur din gubbe ser på det? Vad vill du? Vad vill han?
Alternativt så tiger du still, tar det du får, eller så ger ni fan i sex överhuvudtaget...
Vad vill du själv egentligen? Och hur ser relationen ut i övrigt? Är ni nära i vardagen? Finns det en intimitet som inte handlar om sex? Trivs ni tillsammans?