-
Menar du att han är arg på barnet för att det gråter? Helt åt helvete, i så fall.Anonym (Olycklig) skrev 2025-04-17 13:29:08 följande:om jag till exempel står i duschen kan jag höra att sambon svär och har sig när bebisen inte slutar gråta.
-
Jamen precis! Jag tänker på denna gamla tråden, som jag följde på den tiden. www.familjeliv.se/forum/thread/69459596-socialen-omhandertog-min-bebis-akut-lvu-hjalp/1Anonym (N) skrev 2025-04-17 22:02:55 följande:
Det låter obehagligt.
Det är väldigt bra om pappan vill vara förälderledig för att han vill vara med sitt barn , men att kunna stirra på sin mobil och slippa jobba är ingen bra skäl att vara förälderledig oavsett kön på föräldern.
Många barn råkade väldigt illa ut i liknande fall.
Vanligtvis går det förstås inte så illa, men man blir ändå orolig. De är så små och sköra och det är så lätt för en vuxen människa att göra stor skada. -
Har han börjat ta ansvar för, och bonda med, sitt barn?Anonym (Olycklig) skrev 2025-05-15 11:42:52 följande:
Fortfarande är sambon orubblig, trots att bebis nu börjat vägra flaska. Sambon är övertygad om att det kommer gå att återintroducera flaskan igen när det är dags. "Det är bara en fas! Alla barn älskar ersättning/välling!" heter det. Och jag blir bara mer och mer stressad över att det kommer bli kaos och trauma för alla den dagen jag går tillbaka till jobbet. Eventuellt börjar jag ett helt nytt jobb efter ledigheten också, så det är svårt att backa eller deala till sig andra tider eller liknande.