• Anonym (Vad)

Skatteverket nekar folk att återvända. Trots födda här!!!

Läst på nyheterna om svenskar, födda och uppvuxna här i Sverige some velat återvända efter studier och jobb utomlands.

Skatteverket har nu nekat att låta de folkbokföras i Sverige.

Vad är det här för land?

I min släkt är vi blonda svenskar sedan fem generationer bakåt. Urminnes tider. 

Ska man vara rädd att ej kunna återvända om man vill bo utomlands ett par år? 

• Svar på tråden Skatteverket nekar folk att återvända. Trots födda här!!!
  • Anonym (Q)

Bara för att du är född/uppvuxen här betyder det inte att du har svenskt medborgarskap.

• Anonym (kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk)

vem bryr sig om man ska som 45åring bli gravid med sin kedjerökande iranier och bo i dubai/england/ var som helst

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Q) skrev 2025-04-18 23:23:53 följande:

Bara för att du är född/uppvuxen här betyder det inte att du har svenskt medborgarskap.

Min man är svensk rödhårig och jag är född på Karolinska Sjuhuset. Svenska pass. Våra avlidna föräldrar och mor och farföräldrar likaså?.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Q)
    Anonym (Vad) skrev 2025-04-18 23:25:20 följande:
    Min man är svensk rödhårig och jag är född på Karolinska Sjuhuset. Svenska pass. Våra avlidna föräldrar och mor och farföräldrar likaså?.
    Och? Är det ni som nekats folkbokföra er i Sverige eller varför drar su upp dig och din familj i det här?

Som sagt, bara för att man föds i Sverige betyder det inte att man får svenskt medborgarskap. Det beror på vad föräldrarna har för medborgarskap. 

Hoppas du förstår att folks hårfärger också har noll med medborgarskap att göra.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Q) skrev 2025-04-18 23:28:04 följande:
    Och? Är det ni som nekats folkbokföra er i Sverige eller varför drar su upp dig och din familj i det här?

Som sagt, bara för att man föds i Sverige betyder det inte att man får svenskt medborgarskap. Det beror på vad föräldrarna har för medborgarskap. 

Hoppas du förstår att folks hårfärger också har noll med medborgarskap att göra.
    Det handlar ej om medborgarskap. Det är fall där svenskfödda uppvuxna i Sverige ej fått tillåtelse av Skatteverket att vara folkbokförda i Sverige vid återvändande. 
  • Anonym (??)

Svenska medborgare får bo i Sverige om de vill. Vad pratar du om? 

• Aniiee

Pics or it didn't happen.

Eller snarare:

Länka så jag kan läsa all bakgrundsinformation som du utelämnar/inte är medveten om/inte är införstådd med. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Skatteverket nekar folk att återvända. Trots födda här!!!