• Anonym (Hm)

Vad fasen gör jag?!?

Jag håller med ovanstående talare. Finns få saker som är lika irriterande och oattraktiva som folk som skickar såna bilder eller lägger ut på sociala media. Berätta vad som hänt om du vill berätta, men det där är bara för att få höra ÅÅÅÅÅH VAD HAR HÄNT(!!) och de flesta reagerar precis som din dejt gör på sånt. 

• Anonym (Hm)
    LaFontaine skrev 2025-04-19 08:02:14 följande:
    Hade jag istället fått meddelande om att barnet brutit armen, att min dejt hade gallsten och behövde åka in, eller att dejtens mamma fått hjärtproblem, hade jag genast undrat om jag kunnat göra nåt. 
    Helt klart! Då är det ju för att faktiskt informera. Det andra är uppmärksamhet och bekräftelsebehov helt klart. Urk 
  • Anonym (Hm)
    Ikaros12 skrev 2025-04-19 08:27:00 följande:

Jag förstår att man kan reagera på kommentarer som den här av olika anledningar. Liknande kommentarer och vinglas i solnedgången verkar vara saker som provocerar folk mest. Lägger personligen inga värderingar i det. Själv skulle jag tycka att det var lite omdömeslöst, men jag skulle svarat eftersom ts Inte menar något illa. Ibland är människor så hårda och ger så lite utrymme att vara mänskliga. Sedan skulle jag vid senare tillfälle säga att jag uppskattar rakare kommunikation vad gäller såna saker, eftersom det även skapar oro.

Det du säger låter ju i teori fint, men att skicka en sån bild med ett sånt meddelande är samma sak som att lägga ut en bild på sig själv och skriva hur ful eller missnöjd man är med bilden😐
  • Anonym (Hm)
    Ikaros12 skrev 2025-04-19 08:46:51 följande:
    Ja, jag håller med. Min teori är att människor skriver så av osäkerhet. Om de som är tryggare svarar på sånt genom ironi, sarkasm eller inget svar alls riskerar det bara att såra. Min erfarenhet är att vissa som som gör så är betydligt osäkrare personer än de som gör det. Det hjälper hur som helt knappast de här personerna att bli tryggare, snarare tvärtom. Kanske att man kan få tåla lite ironi i efterhand när man fått reda på att allt gått bra.
    Ja. Det har du helt rätt i. Visst är det så att det finns en osäkerhet hos dessa, men genom att ge det svar som personen förväntar sig, ett ?åh nej herregud vad händer? så föds ju bara det här icke uppskattade kommunikationssättet. Att vara i en relation med någon som återkommande ska skapa förvirrande gissningslekar eller behöver den här typen av uppmärksamhet eller bekräftelse blir både skadligt och enerverande.
Svar på tråden Vad fasen gör jag?!?