• Anonym (Um??)

Vad har hänt med fogden?

Ja, vad har hänt med kronofogden?
    Brorsan ringde igår och var på mordiskt humör.

För påsk var dom tydligen förbi och inspekterade hans ägande.
    Han har redan sålt bilen och köpte en cykel från en second hand butik för 500:-.
    Dom tog cykeln. 😳

• Svar på tråden Vad har hänt med fogden?
  • Sahara95

Mycket bra att dem tog cykeln! Gör rätt för er så slipper ni ha med kronofogden att göra. Så enkelt är det.

• Anonym (??)

Sen är ju frågan vad han gjorde med pengarna han fick för bilen. Betalade han in dem direkt till KF? Eller la han pengarna på annat?

• Anonym (Um??)
    Anonym (??) skrev 2025-04-19 14:12:43 följande:

Sen är ju frågan vad han gjorde med pengarna han fick för bilen. Betalade han in dem direkt till KF? Eller la han pengarna på annat?

Han betalade av ja..
  • Anonym (Um??)
    Sahara95 skrev 2025-04-19 14:06:17 följande:

Mycket bra att dem tog cykeln! Gör rätt för er så slipper ni ha med kronofogden att göra. Så enkelt är det.

Så han ska då säga upp sig från jobbet då? Eller ska han gå till jobbet då? Inte närmaste sträckan precis, buss går inte dit och passar inte i busstider heller, en skit cykel?? Hade det varit en snordyr MTB eller elcykel hade jag förstått.. 
    Vad får dom ens för en 7 växlad stads cykel? Korvören skulle jag säga.
    Jag skulle inte ens själv vara intresserad av att köpa en rosthög till cykel av kronkalle.
  • Sahara95
    Anonym (Um??) skrev 2025-04-19 14:56:22 följande:
    Så han ska då säga upp sig från jobbet då? Eller ska han gå till jobbet då? Inte närmaste sträckan precis, buss går inte dit och passar inte i busstider heller, en skit cykel?? Hade det varit en snordyr MTB eller elcykel hade jag förstått.. 
    Vad får dom ens för en 7 växlad stads cykel? Korvören skulle jag säga.
    Jag skulle inte ens själv vara intresserad av att köpa en rosthög till cykel av kronkalle.
    Bo-fucking-hoo. Han får väl gå? Det är inte kronofogdens fel att din nolla till brorsa hamnade där.
  • Anonym (Um??)
    Sahara95 skrev 2025-04-19 15:01:34 följande:
    Bo-fucking-hoo. Han får väl gå? Det är inte kronofogdens fel att din nolla till brorsa hamnade där.
    Gå? 5 mil enkel väg?? Gå själv du måndag till fredag 5+5 mil, så kan du skriva tillbaka sen får jag höra hur du känner dig.!!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Sahara95
    Anonym (Um??) skrev 2025-04-19 15:58:01 följande:
    Men du har väl förstås sand i din hjärna istället för hjärnceller?? Tänkte på ditt namn sahara95...

Förstår... Lite svårt argumentera med sandkorn.
    Säger nollan som inte ens fick behålla sin sketna cykel för 500 kr. Du har verkligen misslyckats med allt i ditt liv. Det är nollor som dig som används som avskräckande exempel i skolorna.
  • Anonym
    Sahara95 skrev 2025-04-19 15:54:26 följande:
    Jag skulle aldrig hamna i en sån situation så vad jag kan eller inte kan spelar ingen som helst roll. Din "brorsa" är en nolla.
    Sahara95 skrev 2025-04-19 16:17:07 följande:
    Säger nollan som inte ens fick behålla sin sketna cykel för 500 kr. Du har verkligen misslyckats med allt i ditt liv. Det är nollor som dig som används som avskräckande exempel i skolorna.

Vem är problemet, den som säljer av och försöker betala sina skulder som du inte har en aning om hur de uppkommit... eller den som tycker sig ha rätten att trycka ner andra oprovocerat? Suck. Tips: Den senare är inte mer lyckad.
Svar på tråden Vad har hänt med fogden?