Inlägg från: Anonym (Drip) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drip)

Någon lika?

Det du behöver inse är att han är en dålig och egotrippad människa. Han bryr sig inte om någon annans välmående än sitt eget, hans tillfredsställelse är viktigare än allt och alla andra. 

Du behöver sluta förskjuta skuld till hans sambo (att hon skulle blunda osv). Du vet egentligen inget om vad hon vet eller vilka val hon gör. Hon har inget med sitt och den här snubbens relation att göra. Du väljer däremot varje dag att vara en leksak för den här mannen. Så vem är det som blundar, egentligen?

• Anonym (Drip)
    Anonym (Drip) skrev 2025-04-21 09:21:42 följande:

Det du behöver inse är att han är en dålig och egotrippad människa. Han bryr sig inte om någon annans välmående än sitt eget, hans tillfredsställelse är viktigare än allt och alla andra. 

Du behöver sluta förskjuta skuld till hans sambo (att hon skulle blunda osv). Du vet egentligen inget om vad hon vet eller vilka val hon gör. Hon har inget med sitt och den här snubbens relation att göra. Du väljer däremot varje dag att vara en leksak för den här mannen. Så vem är det som blundar, egentligen?

"..din och den här snubbens relation" ska det stå. Inte "sitt".
  • Anonym (Drip)
    Anonym (Någon) skrev 2025-04-21 11:16:16 följande:
    Nej jag kan bara anta. Eftersom de fortfarande är ett par är det ju troligt att hon gått på storyn om att vi bara varit vänner. Annars förnedrar hon sig själv. Hade jag fått veta att min sambo haft en annan vid sidan av hela ens förhållande hade jag inte accepterat det. Jag ser henne inte som en svag kvinna. Hon är högutbildad osv. De är unga och kan lätt träffa någon ny tex. Men som sagt, jag kan bara spekulera. 
    Men varför funderar du ens på hur hon tänker och resonerar? Du bryr dig ju uppenbarligen inte om henne alls, vad som försiggår i hennes huvud är inte relevant för dig. Vadan detta fokus på henne?
    Du bör fråga dig varför DU accepterar att bli behandlad som en leksak av ett as till man. Är DU inte värd mer? 
Svar på tråden Någon lika?