Inlägg från: Ikaros12 |Visa alla inlägg
  • Ikaros12

Strippklubb

Anonym (Undrar) skrev 2025-04-20 14:34:47 följande:

Man kan väl säga att vi har större problem än så, ja. Jag är något känslomässigt dränerad och det får man väl ändå känna i sådan situation. Ni vet ju så klart inte hela bilden.

Att jag svarade okej i den stunden var mer eller mindre att jag sket i vilket. Kände mig inte ens besviken över att hon ville gå på det.

Däremot kan jag inte låta bli och fundera över när hon själv har så dålig bild angående strippklubbar och sedan själv gå på något liknande.

Jag tänker att man betalar män för att de ska visa sina kroppar? Sedan är det bara större antal människor där.

Strippklubb behöver inte per automatik betyda att man vill ha sex med någon där.

Jag tycker att du ska vara ärlig mot henne och säga att det inte känns bra att hon går dit och fråga om hon inte kan göra något annat istället. Svaret du får säger mycket om hennes inställning till eran relation, samtidigt som du sätter en helt okej gräns för dig själv. Man får faktiskt tänka till och ändra sig.
  • Ikaros12
    Anonym (Undrar) skrev 2025-04-20 15:11:45 följande:

Jag håller med, jag borde ha sagt något.
    Men ibland orkar man helt enkelt inte och jag förväntade mig inte heller att ni skulle förstå.

Jag förstå precis hur emotionellt utmattad man kan vara i en relation och att det kan vara svårt att ta upp med henne. Men för din egen skull så är det bästa att lyfta vad du känner och hoppas på förståelse. Annars skapas bara frustration och en situation där ni måste ta upp ännu mer saker i efterhand. Såna här saker är svåra och gör ont, men det hjälper att vara ärlig och ta ansvar för sina egna känslor. 
Svar på tråden Strippklubb