Inlägg från: Anonym (Ta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ta)

Orolig över efterhängsen man

Jag känner att detta får mig att må dåligt och jag känner psykisk stress och sover dåligt. 

En man jag tidigare träffat ( haft sex med och daglig telefon/ meddelandekontakt) låter mig inte vara. Var aldrig tsm offentligt och han träffade aldrig min familj/ vänner och vice versa. Han är akademiker men lite erfarenhet av förhållanden. Jag var noga med att jag ville vi skulle vara vänner istället och han tog det mkt hårt. Inte sett honom IRL sedan hösten 2022. Det var i juni 2023 jag meddelade vänskap vilket jag ångrar djupt. Han kan verkligen inte släppa mig och är nostalgisk. I Feb detta år meddelade jag att han måste låta mig vara, inget skrivande, eller så. Istället sitter han och gillar meddelanden från tidigare konversationer på insta. Han pockar alltså på min uppmärksamhet och hoppas väl på reaktion men jag har inte skrivit/ blockerat. Vill liksom ej ge reaktion. Jag har innan skrivit att om han fortsätter och inte reapekterar kan det liknas vid ofredande. Ett tag höll han sig mer lugn, men nu igen gillande av meddelanden och bild på insta. Hur ska jag bli av med honom? 

• Svar på tråden Orolig över efterhängsen man
  • Anonym (Ta)

tack för input. Bara orolig över att han kommer försöka på andra sätt då det kanske triggar honom ännu mer. Han har bara såvitt jag vet haft en tjej innan. Varför i helvete kan han inte bara låta mig vara, fattar han inte stt han skämmer ut sig? Han har tidigare frågat om jag träffar ngn/ pojkvän,vad jag ska göra osv. Vet han är ledsen över att jag inte vill vara vän och sagt jag är så kall. Men det går inte vara vän känner jag. 

• Anonym (Ta)

Kan tillägga att jag vet att han har ett syson som är polis

• Anonym (Ta)

Har tagit screenshots på vad jag skrivit tidigare, och när notis kommit att han gillat. Ångrar djupt att jag träffat/ haft sex med honom för han är som smuts som inte går bort i tvätten. Får se om jag vågar blocka, alt prata med polisen. En normal person hade ju slutat när man vet att 0 intresse finns men inte han. Jag ville aldrig träffa hans familj eller presentera honom för mon pga osäkerhet från min sida. Han har låg självkänsla, är känslig och tenderar fastna i saker, tycka synd om sig själv.

• Anonym (Ta)

Sara, jag förstår dig till 100%, mår du bättre nu? 

Jag tror dem förstår, men väljer att bokstavligt talat skiter i vad vi har sagt. Denna mannen har jag haft som vän på min FB fi ca 10 år, men aldrig träffat IRL förrens i september 2021. 
    Jag har varit vänligen bestämd i tonen då jag sagt till innan, men bär jag senast skrev så skrev jag att man måste låta mig vara. Det frågade han vad jag menade med och hängt upp sig på att jag tidigare påtalat flera ggr att jag vill vara vänner istället. Jag har tom fått säga att folk gifter sig, skiljer sig, livet är så inga garantier. Känner en avsky över att han har en fixering vid mig. Har sedan länge iaf dolt händelser på instagram så han inte kan se vart jag är/ gör osv. 

Önskar mina meddelanden till honom på insta försvann , men jag sedan länge raderat konversationer, så kan inte ångra tyvärr. Äcklas av honom. Vi sågs från sept 2021- Nov 2022. Men hade kontakt per telefon/ insta betydligt längre. Har en del komplex har jag märkt. 

Tror block hade kanske gjort satt han kontaktat folk jag känner. Vill ju inte det, för ingen vet om att jag träffat honom 

• Anonym (Ta)

Jag vill inte vara vän pga. han är intresserad av mig, funkar inte. Han skulle aldrig glädjas åt om jag träffade ngn t.ex utan tycka synd om sig själv och bli nostalgisk. 

Svar på tråden Orolig över efterhängsen man