Orolig över efterhängsen man
Sara, jag förstår dig till 100%, mår du bättre nu?
Jag tror dem förstår, men väljer att bokstavligt talat skiter i vad vi har sagt. Denna mannen har jag haft som vän på min FB fi ca 10 år, men aldrig träffat IRL förrens i september 2021.
Jag har varit vänligen bestämd i tonen då jag sagt till innan, men bär jag senast skrev så skrev jag att man måste låta mig vara. Det frågade han vad jag menade med och hängt upp sig på att jag tidigare påtalat flera ggr att jag vill vara vänner istället. Jag har tom fått säga att folk gifter sig, skiljer sig, livet är så inga garantier. Känner en avsky över att han har en fixering vid mig. Har sedan länge iaf dolt händelser på instagram så han inte kan se vart jag är/ gör osv.
Önskar mina meddelanden till honom på insta försvann , men jag sedan länge raderat konversationer, så kan inte ångra tyvärr. Äcklas av honom. Vi sågs från sept 2021- Nov 2022. Men hade kontakt per telefon/ insta betydligt längre. Har en del komplex har jag märkt.
Tror block hade kanske gjort satt han kontaktat folk jag känner. Vill ju inte det, för ingen vet om att jag träffat honom
Annars är de helt värnlösa om han ringer och under någon påhittad ursäkt söker kontakt eller information om dig och ännu värre saker kan hända?
Jag fick berätta för både jobb och familj och få bilder borttagna på mig på nätet osv för att bli av med ett psycho. Dessa måste outas som de sjuka individer de är, fattar du inte det? Att hålla hemligt bara hjälper honom. Du kan väl också bara starta ett nytt instakonto och lägga till de du vill ha där, du betalar väl inte hyran med Instafollowers- eller?
Sluta tyck synd om dig själv nu och gör något konkret, så du har bevis och att alla omkring dig som bryr sig vet vad som pågår.
För om han nu (i de 2/miljonen fall det kanske händer) skulle komma och kidnappa dig till en källare nånstans, vem skulle ens leta efter dig nu när du inte har berättat att du har träffat honom?
Att hålla hemligt är en risk för dig och till hjälp för honom.