Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Barnets pappa kommer inte på studenten

Mitt barn tar studenten nu i juni och barnets pappa berättar nu att ha och hans polare ska ut på en supresa i Europa då och att resan är bokad sedan innan. Han ska ha bokat den här resan för typ 1 år sedan, men han borde ju vetat att i juni tar folk studenten?

Mitt barn är besviken på sin pappa. Är detta en rimlig prioritering? Han säger att resan redan är betald och att dom fixat en specialresa med olika båtar, vingårdar och stora fester och någon konsert. 

• Svar på tråden Barnets pappa kommer inte på studenten
  • Anonym (TS)
    Anonym (w) skrev 2025-04-21 19:19:29 följande:

Du vet att det inte är rimlig prioritering, alla vet det. Inte mycket att göra åt det nu dock.

Jag vet inte, jag förstår bara inte hur man kan göra så.
    Han menar att det inte är större än någon annan avslutning och att vi kan fira när han kommit hem. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (w) skrev 2025-04-21 19:24:11 följande:

Vad säger studenten?

Det har jag skrivit i min TS 
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-04-21 19:34:02 följande:

För honom är det en rimlig prioritering. Men ja, jag tycka att det är dåligt att bortprioritera sitt barns studenf. 

Förövrigt tar folk studenten från slutet av maj, så kan hända han trodde att resan inte skulle krocka när han bokade och betalade resan. 

Var någonstans i landet då? I sådana fall handlar det ju om verkligen i slutet på maj och sedan innan midsommar? så det går nog att räkna ut när studenten skulle äga rum. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ah) skrev 2025-04-21 19:40:32 följande:

Mitt barns pappa struntade i att komma till studenten när de skulle springa ut för att han inte var bjuden efteråt. Räknade med att han åtminstone skulle komma då men han påstod dessutom att han inte ens visste om vilken dag de var er sprang ut. Barnet var rätt besviken på sin egen pappa. 

Varför va han inte bjuden efteråt? Beroende på vad han jobbar med kan jag ju förstå honom. Om han har ett yrke som kräver att man är fysiskt på plats och du erbjuder honom att komma och titta 15 minuter mitt i en arbetsdag och så ska han ta en hel dags ledighet för 15 minuter. Det är lite skillnad på det och att gå på ett firande. så beroende på hans yrke och inkomst så känns det ändå rimligt. 
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-04-21 20:45:36 följande:
    Ja, i slutet av maj. Nej, man kan inte alltid "räkna" ut det eftersom alla skolor har olika dagar. 
    Det kan man ju visst räkna ut? utgå från sista veckan i maj till midsommar?. Då är du bokad. Någon gång under den perioden kommer studenten vara?. Den kommer liksom inte ske i juli, efter midsommar eller någon annan konstig tid. 
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-04-21 21:28:30 följande:
    Tror du missförstod. Man kan inte räkna ut om studenten är 26 maj eller 12 juni. Det rätt många dagar där imellan som man kan ta studenten. 
    Jo men utgå från att du är upptagen dessa datum. Det är väl inte konstigare än så. Exakt datum kommer du inte ha. Men ens barn tar bara studenten EN gång. Är en supresa viktigare då? Kan man inte lägga den i början på maj? Killarna tar ju ändå ledigt från jobbet för detta. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ah) skrev 2025-04-21 23:08:00 följande:

Hade inte varit några problem för honom att komma om han hade velat. Betydligt lättare för honom att komma och gå hur han vill på sitt arbete. Här är det mer än 15 min då alla studenter samlas och går vidare till en park för studenttal osv. 

Han var inte bjuden efteråt för att ingen ville att han skulle komma på grund utav hur han hade betett sig mot min sida av familjen samt vänner. Även barnet ville inte han skulle komma dit men hade väl ändå hoppats han kunde brytt sig för att komma när de sprang ut iaf. Annars har han i alla år vart så noga med att vara med på allt. Men som sagt detta sket han i och skyllde på annat. 

Om mitt barn verkligen inte velat ha med mig på sin stora dag och inte barnets pappa och familj och det tidigare skapat en dålig stämning.? det mest respektfulla är ju då att inte närvara. Att se till så att det inte blir bråk eller dålig stämning utan ta ett steg tillbaka. Så jag förstår honom. 
Svar på tråden Barnets pappa kommer inte på studenten