Inlägg från: Anonym (Håll reglerna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håll reglerna)

Varför

Du får väl anmäla tillbaka om det stör dig så mycket. Eller hålla dig reglerna.

• Anonym (Håll reglerna)
    Anonym (Hmmm!) skrev 2025-04-22 08:15:03 följande:
    Jag håller mig till reglerna!
    Men när det är PK-maffian som inte tål att få samma jargong tillbaka så......
    Om du får inlägg raderade så följer du uppenbarligen inte reglerna.
  • Anonym (Håll reglerna)
    Forum Farum skrev 2025-05-18 18:38:44 följande:
    Mjah. 
    Min iakttagelse är att olika regler gäller för olika medlemmar. Väldigt tydligt också.

Det finns sådana som kan få inlägg raderade och konton avstängda utan någon starkare skäl än att de känner för det. Nåt regelbrott behövs inte.

Dessa flitiga anmälare i sin tur tillåts bete sig hur som helst och skriva vad som helst, utan konsekvenser.
    "Utan starkare skäl" enligt DIG. Då finns det alltså skäl. Du får väl anmäla de tycker "beter sig hur som helst". Bryter de mot reglerna så tas inlägg bort. Jag brukar anmäla inlägg ibland och de tas bort.
  • Anonym (Håll reglerna)
    Forum Farum skrev 2025-05-18 21:28:37 följande:
    Jag har fått flera av mina inlägg borttagna utan att något regelbrott är begånget. 

Jag har också anmält inlägg som tagits bort. Men vissa utvalda medlemmars inlägg går inte att få bort, trots att de innehåller grova påhopp, kränkningar, är OT, you name it.

Dessa medlemmar är själva flitiga anmälare och kan få sin vilja igenom bara för att inlägget uttrycker en annan ståndpunkt än deras egen.

Eller, som TS så uppmärksamt påpekade, för att någon svarat dem med samma jargong som de själva har.

Alltså. Det finns medlemmar med särställning här, både enligt sig själva och moderator.
    Kan du ge ett exempel på något du anser bryta mot reglerna som fått vara kvar?

Du kan omöjligt veta om folk är flitiga anmälare eller inte.
  • Anonym (Håll reglerna)

Menar alltså inte ett specifikt inlägg, utan på ett ungefär vad det handlade om.Ofta är det ju inte vad man säger, utan hur man säger det.

Det där med samma jargong köper jag inte. Om man själv har använt en jargong som är förbjuden, så har man ju brutit mot reglerna.

Svar på tråden Varför