Hej igen, och tack för alla svar. Oj, det var många förutfattade meningar här 😮 Hänger inte på FL hela dagarna, så har inte varit tillbaka förränn i dag.
Men med lek i buskarna menar jag typ gömma sig under de. Har väldigt hövliga/smälla barn, som inte förstör. De bryter inte av grenar eller så (i alla fall inte av prydnadsbuskar), och som jag skrev, så begår de inte vandalism. Det är oskyldig lek där jag är involverad. Och nej det är så klart INTE blomrabatter det är talan om, och nej det är INTE under grannarnas balkonger. Blomrabatter finns det en överflöd av på gården, som de INTE får röra.
Jag hade så gärna tagit med dem till den fantastiska skogsgläntan vi hade, men den har de också tagit bort nu, för att odla ännu mer prydnadsblommor och landscapea sönder 😅
Att förvänta sig att barn bara ska leka på BARQ gräsmattan, är nog att ha lite väl höga förväntningar av barn som vill utforska..
Han gnällde när vi lekte kurragömma, vilket innebar att bokstavligt bara att sitta där helt stilla.
Och jag skrev härja, vilket för mig betyder, springa, skratta, göra av med energi och utforska. Jag tänker att, klarar man inte av ljudet av barn som leker, så har man kanske inget i ett lägenhetskomplex med många barnfamiljer att göra. Barn SKA ut och föra liv. Men det är en annan femma..
Men bor på ett ställe som är ca. 50/50 pensionärer och småbarnsfamiljer. Det är ett generationskifte på gång..
Och har nu fått höra av andra grannar att jag bara ska ignorera han. ?Han är bara sur och klagar och klagar om allt hela tiden?, typ skickar klagomål till styrelsen hela tiden (från bland annat en äldre dam här som är så go). Så har väl egentligen fått mitt svar från grannarna (och era synpunkter)..
Så ja, kommer nog framöver att försöka möta han med kompromisser, och kanske snällhet. Folk som är SÅ sura har nog i botten en sorg eller bitterhet. Får nog ta med en kaffe och lite småprat till han en dag när vi ska ut och leka, kanske det är det han väntar på, där på SIN balkong :)
Om han orkar vara sur efter att jag är färdig med han, då har han verkligen bestämt sig för att vara ett surt äpple 😄
önskar er en fin helg!