Kompromissar bort egentid
Det du ska ta fasta på nu är hur du känner och din instinkt.
Du beskriver i detta forum hur du var, vad du uppskattar, hur han är och hur det påverkat vad du har för svängrum idag.
HÅLL KVAR I DET!
För så länge du förstår att ställa dessa frågor så har du också något inom dig som ifrågasätter om det här verkligen är rätt!
Låter du det gå ett halvår till så kommer han ha "bearbetat" dig så till den grad att du inte längre kommer känna så. Då har det helt och hållet normaliserats för dig och du kommer ha mycket svårare att ta dig ur det.
Du kommer inte heller vara lika mottaglig för stöd utifrån (om någon god vän som känner dig börjar närma sig det här och fråga hur du mår till exempel).
Så jag säger som ovan, släng benen på ryggen och spring.
Den här personen kommer inte acceptera kompromisser eller helt abrupt sluta bete sig så här. Det är hans M.O.
Jag har en nära anhörig som varit i samma sits. Henne fick vi loss exakt i den här fasen där du är nu, där hon faktiskt ställde liknande frågor. Som till exempel:
När du skilde dig, tyckte din nya kille att du skulle slänga alla bröllopsbilder och bilder på dig och NN då?
- Absolut inte, jag har varit gift, det är inga hemligheter. Och även om jag är skild idag så är det minnen som är väldigt värdefulla för mig. YY (min nya kille) har aldrig sagt något om det.
Brukar NN sitta och vänta utanför ditt jobb? YY gör det nästan varje dag och jag tycker det är lite gulligt.
- Det har han inte tid med, han har ett eget jobb. Och det är inte gulligt, har du funderat på varför?
Nej inte riktigt, jag cyklar ju ofta till jobbet så det känns bara konstigt, jag kan ju ändå inte åka med honom hem.
-Okej, så vad är då anledningen till att han sitter där, har han inget bättre för sig?