Inlägg från: Anonym (Ely) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ely)

Kompromissar bort egentid

Attans1765 skrev 2025-04-23 14:14:08 följande:
    Jag börjar tvivla på mig själv eftersom jag enbart har levt i destruktiva förhållanden och jag är den gemensamma nämnaren för alla. 

Så det jag undrar är vaför jag alltid hamnar här, det måste betyda att jag är problemet och att jag måste ändra mig. 

Jag är ingen ängel och har sönder saker när jag inte kan kontrollera mig. jag har haft sönder mina glasögon och min dator när jag varit som mest frustrerard i detta förhållande. 

Jag vet att jag är svartsjuk, jag har svårt att uttrycka mig. 
    Men jag vet oxå att jag vill allas bästa och sätter andras behov före mina egna. 
    Hur länge ska det  vara kämpigt, jag  vet att alla förhållanden har upp och ner gångar..

Det är precis det narcissister gör. Får ett att tvivla på dig själv. Varför är han viktigare än du? Varför ska du göra honom nöjd hela tiden när du inte får göra saker du mår bra av? 

Jag har varit i ett förhållande där det var fantastiskt till en början men det blev mer och mer att jag drog mig undan för att göra min dåvarande nöjd. Gjorde jag inte som han önskade så blev det bråk, vilket gjorde att jag till slut slutade göra sådant jag ville för jag orkade inte med hans tjafsande. 
    Sen sa en kompis till mig, att vad hade jag gjort om hon hade berättat att hennes kille behandlade henne så som min gör? "Jag hade sagt åt dig att dumpa idioten", sa jag. Och det gjorde jag sen. 

SPRING ifrån det där stolpskottet innan du blir totalt nedbruten och ensam. DU ska leva ditt liv och vara lycklig. Du ska inte leva för att göra honom lycklig. 

Att du hamnar i destruktiva relationer är inte ditt fel. Men du behöver ditt nätverk och stöd för att inte hamna där igen. Det bottnar i dålig självkänsla och önskan att bli älskad - men det här förhållandet du är i nu handlar INTE om kärlek. 

Ta hand om DIG Ts, lämna! Nu! Innan det är för sent. Det är så här misshandel börjar. Läs på om normaliseringsprocessen och lovebombing.

• Anonym (Ely)
    Attans1765 skrev 2025-04-24 13:10:35 följande:

Jag har läst alla era kommentarer och tagit till mig allt ni skriver. Uppskattar verkligen alla som peppar och berättar sina egna eller närståendes historier. 
    Du som inte trodde att man kunde bli hjärntvättat så mycket kan jag tala om för att det går och det kan gå mycket djupare. 

Jag har inte haft kontakt med honom sen igår. 
    Jag känner mig tom, ensam och ledsen. 
    Jag måste tillbaka ditt idag för att hämta saker, vet inte riktigt hur jag ska orka det men jag måste ha kläder och hygienartiklar. 

De stunderna du känner dig ensam och ledsen - ta INTE kontakt! Enda sättet att inte hamna i klorna på en narcissist är NOLL kontakt! Var stark, ta hjälp av vänner och familj. När du känner att du är på väg att trilla dit, för sådana stunder kommer att komma- ring din mamma, en vän, ett syskon, vad som helst! 

HEJA dig Ts, du gör helt rätt. Värdesätt dig själv och ditt liv, inte någon som inte vill dig väl! Du kommer träffa någon som tycker om dig för den du är och inte försöker göra om dig! <3 

• Anonym (Ely)
    KimLinnefeldt skrev 2025-04-25 16:45:35 följande:

Det är väl ett ganska vanligt mönster:

1. Killen är så underbart uppvaktande och bekräftande. Han kommer med blommor, bjuder på restaurang, ger komplimanger och är en underbar älskare.

2. Han ringer ganska ofta, och börjar ringa även på jobbet. 

3. Han dyker upp hos dig ibland utan att ni bestämt något, kanske med en kartong choklad.

4. Du förälskar dig djupt, ni flyttar ihop och allt är frid och fröjd från början.

5. Han börjar styra dig, talar om vad han inte vill ha för mat, vilka du inte bör umgås med, han vill titta i din mobiltelefon etc.

6. I värsta fall börjar han hota dig, och till slut slå. Sen gråter han och ber om förlåtelse, det ska aldrig hända igen, det lovar han.

7. Och sen... och sen... och sen...

Exakt. Det är så man blir dödad om det vill sig illa. 

Var precis så här mitt ex betedde sig. Slutade med att han drog knytnäven i väggen precis bakom mig när vi bråkade. Då sa jag att "nu flyttar jag härifrån" och så gjorde jag det. Bodde hos min mamma i ett par månader tills jag fick en lägenhet. Han ringde och försökte "prata" osv men jag gav ingenting. Tillslut gav han upp. SÅ glad att jag inte stannade!

• Anonym (Ely)

Ts, ring dina vänner, familj etc och berätta varför du vill lämna. Och sen, varje gång du funderar på att ta tillbaka honom, så ringer du dem igen och talar om det och sen lyssnar du när de övertalar dig att INTE gå tillbaka. 

Var stark nu. Blocka honom och ta bort honom överallt. NOLL kontakt är enda sättet att lämna en sådan människa bakom sig. Du är värd bättre, du ska leva ditt liv för din egen skull och han är ingen du vill leva med! Jag lovar! 

• Anonym (Ely)
    Attans1765 skrev 2025-05-26 08:55:42 följande:
    Självklart så gick jag ju tillbaka till honom.
    Det blev ingen förändring till det bättre även om vi kom överens om att det skulle bli bättre.
    Jag åt inte mycket, jag tränade inte och jag låg bara i soffan och gjorde ingenting kändes som jag inte fanns. Mina kollegor kom fram till mig och frågade om jag behövde någonting. Frågade om de skulle köpa mat till mig.
    Så i fredags lämnade jag för sista gånger. Men jag saknar ju honom så mycket och jag har glömt varför jag gick. Mitt hjärta gör så ont och jag känner mig så ensam.
    Stå på dig! Blocka överallt, svara inte på något! Det enda som funkar är NOLL kontakt. Ge någon annan din telefon om så krävs. Du måste bort därifrån för alltid. Det du saknar är det du hoppas att han ska kunna ge dig, men det kommer aldrig att hända. Du saknar inte relationen, du saknar det du aldrig fick. Han är ett rövhål och kommer alltid vara. Du förtjänar så mycket mer. Ta all hjälp nu att INTE ramla dit igen. Han kommer aldrig att vara värd din tid. 
Svar på tråden Kompromissar bort egentid